78
  • willcox
    #78
    Kisöreg! Te szerintem nagyon el vagy tévedve. Bár az eddigi hozzászólásaid alapján nem is vártam mást. Leírtam egyértelműen, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége a zebrán. Ezt felesleges ragozni. De a gyalogosnak a zebra az úton való áthaladásra van kialakítva, nem pedig arra, hogy az autósokkal szórakozzon. Egyébként amikor először írtad le a kedvenc szórakozásodat, akkor szó sem volt zebráról. Folyamatosan csúsztatsz, az ilyet nem szeretem, ezért többet itt nem reagálok a hozzászólásodra.
    Nem célom, hogy megverjelek, téged tesztelgetni meg pláne nem, ahhoz te egy jelentéktelen kis senki vagy. De abban biztos lehetsz, hogy ha az adott szitu előfordul bárhol és bármikor, akkor nagyon pórul jársz. Ennyi.
  • Szefmester
    #77
    Nos ha szerinted ilyen vagyok akkor szerintem te pedig a tüllszoknyás fickó vagy.. ha szeretnéd tesztelni a dolgokat akkor jövő héten fél kettő magasságában a gyömrői út egy részén megtalálható vagyok egy "próbazebrázásra". ;)

    Senkinek sem kötelessége eltűrni azt ahogy valakinek csak szokása betartani a közlekedési szabályokat. Kicsit kifacsart módon ide lazán beidézhetném a jogos önvédelem meghatározását, mivel a kresz szerint nekm a zebrán elsőbbségem van, és amennyiben te (a tüllszoknyás paraszt) nem engedsz át én pedig lelépek és csak éppen hogy nem csapsz el akkor én egy megkezdett támadásodra reagálok, kezdésnek verbálisan és ráutaló magatartással. Amennyiben a tüllszoknyás bugris kiszáll az konzervjéből mondván hogy neki "joga van szabálytalankodni" és odajössz megmutatni hogy nem hiába szeded a szteroidokat akkor én úgy és olyan módon védekezhetek ahogy szeretek. Sőt mivel a "támadásod" nem pusztakézzel kezdődött még önvédelmi korlátok sem kötnek meg, szóval azt és úgy használok ahogy jólesik.

    Kifacsart logika? Az. Problem?
  • willcox
    #76
    Te is csak write only vagy.
  • willcox
    #75
    Menthetetlenül ostoba, képzelgős szájhős vagy. A gondolkodásmódod általános iskolást sejtet. Ne ragozzuk tovább, mert felesleges. Nekem tökmindegy, hogy ki akar baszakodni velem, hogy lelépked elém, vagy rugdosni akarja az autót, megkapja, amit érdemel. A nagy dumád után remélem, hogy hamarosan megtapasztalod, bár szerintem csak szájhős vagy.
  • Szefmester
    #74
    Majd legközelebb videóra is fogom venni, vagy pedig leírok neked mintha egy jegyzőkönyv lenne. SZóról szóra, még azt is amikor az egyik haver megigazította a nadrágját mielőtt a bal lábával kilépett volna a fickó felé. A rendőrigazolványon meg mintha lenne valami jelvényhez hasonlító kis bizbasz.. bár nem értek hozzá hiszen szerinted még soha nem láthattam olyat. Amerikában az a kis bizbasz funkcionál jelvényként... lehet hogy a két szó ez esetben olyan mint a te "át szoktam engedni" szöveged?

    Ha csak át szoktad engedni a gyalogost akkor az esetek egy részében csak odavigyorogsz és a gázra lépsz tesztelvén a nagyika reflexeit.. Ha meg nem hiszed a történetet? Kit érdekel(sz)? Én tudom mi történt ott ahogy az a pár haver is, és ennyi a lényeg, az hogy te azt mondod hogy nagy darab vagy meg jó kondiban azt nem hiszem el, ennyi erővel lehetnél egy girhes transzvesztita is aki boában és tüllszoknyában írja a baromságait. Ha gondolod akkor pesten autókázz olyan buszmegállók környékén ahol van valami komolyabb létszámmal dolgoztató cég, és akkor nézd meg menyi ember próbál meg átmenni az úton a zebrán miközben a hozzád hasonló tüllszoknyások csak vigyorogva továbbmennek. Az ilyenek elé érdemes lelépni.. elcsapnak maximum.. viszont készülök arra hogy a suttyója nem fog tudni megállni így minimalizálni tudom a sérülést az meg hogy utána majd nekiáll hőbörögni? Verjen meg.. leszarom.. akkor még egyéb szabálysértések/bűncselekmények miatt is szívni fogja a fogát. Ha beledöglök engem már nem fog zavarni őt viszont igen, ha nem döglök bele akkor nem fog sokáig zavarni őt viszont igen. Nos? Egyéb probléma, mielőtt visszamész a balettba ugrálni?
  • gforce9
    #73
    +1

    Ez lenne a lényeg! Egymásra figyelni, tekintettel lenni. Nem egyedül közlekedünk.
  • Elemir
    #72
    Érdekes amit írsz a gyalogos szabályra. Szét kell nézni, de nem csak szét, hanem figyelni kell. Lehet azért van így, mert amióta tudok biciklizni, azóta közlekedek (bringa, motor, kocsi) és nem bírok senkiben. Én ebben, mindig figyelni kell, nincs olyan, hogy csak vagyunk.
    Ehhez mondjuk biztosan kell egy megfigyelő gondolkodásmód
  • szbende
    #71
    Kvp, ne gyere pestre, mert soha nem jutsz haza :)
  • szbende
    #70
    Automata autónak autópályán lenne értelme. Fizikailag elkülönített sávon, központi irányítással. Akár lehetne egy áramszedője is és ezzel egy másik probléma is megoldódna. A központi irányítás mellett a vészhelyzetek érzékelése, felismerése sem egyszerű, ebben lehet hogy használhatók lennének a google fejlesztései.
  • kvp
    #69
    Az automata auto elterjedese olyan lehet mint amikor levaltottak a lovakat az autok. Egy ideig egyutt jartak, de ha ma felmenne valaki az autopalyara egy loval akkor eleg gyorsan zavarnak le onnan. Ugyanigy szorulhatnak ki az embervezette jarmuvek szepen fokozatosan, mivel ha tenyleg 200 korul mozognak az automata jarmuvek es 10 centi kovetesi tavval, akkor az ember vezette autot tobb szaz meterre fogjak elkerulni, vagy minden automata auto beall egy biztonsagosabb (pl. 10 km/h-as) sebessegre. Egy ido utan majd senki sem mer automata autok kozze kezzel vezetett jarmuvel menni.

    Egyebkent en mar vezettem autot, lovat, villamost es lanctalpas jarmuvet is, es jelenleg egyikhez sincs engedelyem. Ebbol a lo volt a legokosabb, mivel nem ment arra amerre nem biztonsagos (pl. altalam eszre nem vett drotkerites elott automatikusan megallt), mig a lanctalpas a legelvezetesebb, mert ott nem nagyon szamitott hogy mi kerul az utjaba (egy hasonlo keritesen torteno atmenetelt csak utolag vettem eszre). A villamos jo poen, de tenyleg 1 dimenzios, mert nincs mit felrerantani ha valami vagy valaki szembejon. Az auto pedig kenyelmes, de ha az ember nem az amerikai 50-es uton megy (mentem, nagy elmeny), akkor jelenleg nagyon oda kell figyelni. Egy automata auto arra jo, hogy a kozponti utvonaltervezes miatt olcsobban, gyorsabban es balesetmentesebben vigye el az embert oda ahova menni akar. Aki pedig vezetni akar az elmenyert, az megteheti a kozforgalomtol elzart helyeken, mint ahogy manapsag mar lovagolni is szinte csak ilyen helyeken lehet.

    ps: Gyalogos szabaly: Nem szamit hol megy at az ember, nem szamit a lampa szine es allasa, csak az, hogy minden auto alljon vagy tavolodjon az embertol. En zoldnel sem megyek at egy zebran ha egy auto lassitva, de kozelit a zebrahoz, viszont gond nelkul atmegyek atlosan, pirosban, ha minden kozelben levo auto tavolodik a helyszintol. Ezt azota tartom be, amiota kisiskolas koromban egy zebranal elbambultam a zoldnel es nem indultam el. Kb. 4-5 masodpeccel kesobb a lampanal allo autoba teljes sebessegel ment bele egy masik hatulrol, majd azt belokte a zebra utan allo busz hatuljaba. Ha elindulok amikor zold lett, pont a meglokott kocsi elott jartam volna...
  • Balintos
    #68
    Nem sikerül felfognod, hogy az az egész lényege, hogy a vonat és a busz alternatívájaként lehessen használni az autót is? Az ennek az egész gép által irányított autónak a koncepciója, hogy mint a buszon vagy vonaton ne legyen semmi dolgod, viszont ajtótól ajtóig megy, amikor szeretnéd, normális áron, és nem tömegben?
  • Balintos
    #67
    A kamionos nagyon valószínű, a taxis valószínű, viszont a buszsofőr vagy a pizzafutár kétlem, hogy megszűnne. A pizzafutárnak és a (falusi) buszsofőrnek komplexebb a munkája annál, hogy elvezet A-ból B-be.
  • willcox
    #66
    Egyre erősebb a gyanúm, hogy csak fantáziálsz, és azt összemosod néhány filmen látott, vagy mások által elmesélt történettel.
    "elővillantották a rendőrjelvényeiket és beszóltak a kolegáiknak" - tehát legalább 2 rendőr volt ott, de nem csináltak semmit, csak értesítették a társaikat. Szerinted a rendőrök ilyenek? Amúgy meg az usákoknál divat a jelvény mutogatás, nálunk igazolványt mutatnak.
    Fogadj el egy jótanácsot. Ne mesélj kitalált vadászkalandokat, mert könnyen nevetségessé válhatsz. A kitalációidat pedig eszedbe ne jusson meg is valósítani, mert nagyon megverhetnek. Hiányzik az neked?
  • Szefmester
    #65
    Valamint személyesen adják át az összerázott, pizzát, és még lehúzni is próbálnak. :D Ilyet nem lehet automatizálni.

    Amúgy meg lehet hogy beleszaladok pár pofonba, de emlékszem az első ilyen pár eset közül az egyikre amikor egy hűdekemény nagydarab sofőr kiszállt a kocsiból és jött balhézni, mögöttem állt pár ismerősöm, nem is léptek akcióba az első pár szaváig.. aztán csak elővillantották a rendőrjelvényeiket és beszóltak a kolegáiknak hogy van itt valaki aki nem csak majdnem elcsapott egy járókelőt, de most verekedni is akar érte, és még a kocsit is szabálytalanul parkolta le, meg aztán a balra kanyarodásakor nem indekszelt... had ne mondjam hogy a fickó eléggé rosszul jött ki belőle, annak ellenére hogy vállaltam volna pár pofont.. bár én az első után lehet nem a fickónak megyek hanem a kocsijának.
  • willcox
    #64
    Szerintem egyik sem, de a pizzafutár meg pláne nem, mert azok jellemzően motorral járnak, ugyanis motorral még nagy forgalom, vagy dugó esetén is könnyebben lehet haladni, meg a motor többnyire kevesebbet fogyaszt, mint egy autó.
  • M2 #63
    Néhány munkakör amelyek hamarosan meg fognak szűnni:
    taxis, kamionos, buszvezető, pizzafutár...

    Csak szólok azoknak akik ezek valamelyikét űzik és még fiatalok.
  • Lucy in the Sky
    #62
    Dehogynem.
    Az itt nyilatkozó szakértők többségének hozzáállásával és a Szent Gugli közreműködésével nemsokára más nem is jár majd az utakon, csak teherautó.
  • teddybear
    #61
    Ami a kamionokat illeti, ott épphogy gyakori, hogy több sofőr van. Ugyanis, a rossz tapasztalatok miatt korlátozzák az egy sofőr által maximálisan vezethető időtartamot. Így, ha sürgős a fuvar, négy, vagy hatkezes fordulókat is kiküldenek. (Két, vagy három sofőrös fuvar.) Ilyenek például a romlékony árukat vivő kamionok, például gyógyszerszállítmányok, vagy a mélyhűtős kamionok.

    Amúgy én is szeretek vezetni, és gyakran is megteszem. Ami a traffipaxot illeti, nem zavar különösképpen, be kell tartani a sebességhatárokat, és nem lesz semmi baj belőle. A sebességtúllépéssel különben sem nyersz sokat, városban az átgondolt vezetéssel is majdnem olyan gyorsan oda lehet érni bárhová.
  • willcox
    #60
    Teherautókon 1 sofőr + kocsikisérő(k) ül(nek). Kamionon is ritka, hogy 2 sofőr van. A nemzetközi buszjáratokon szokott lenni 2 sofőr, de az ugye nem teherautó.
  • willcox
    #59
    "rendőr és tábla hegyek, trafi/kamera minden sarkon ki szeret még itt vezetni napközben ?" - akinek nincs vaj a fején, azt ez nem zavarja. Vezetni nem csak nappal lehet, és nem csak lakott településen belül.

    "Talán a nyolcvanas évek végéig volt élmény amikor a négysávos utakon szaladgált 1-2 lada meg skoda" - ez hol volt? Hogy nem Bp-en, az biztos.

    "a benzin literje is pár forint volt" - akkoriban a fizetések is elég alacsonyak voltak.

    "a téli gumit még hírből se ismerték" - akkoriban a nyári gumit sem, mert jellemzően 4 évszakos gumikat lehetett kapni.

    "apáinknak még élmény volt az autózás" - én még most is szeretek vezetni, pedig valószínűleg régebben vezetek, mint ahány éves vagy.

    "beülünk a gépbe és mehet az ivászat vagy a pár órás játék akármi" - az ilyesmit máshol kell csinálni.

    "f***nak sincs kedve a vezetéssel hergelni magam." - nem is kell. Neked roller való.
  • gforce9
    #58
    Ezzel a technológiával szerintem maximum a váltott sofőr kérdését tudják rendezni, arra már nem lesz szükség. De egy teherautónál korántsem a tankolás az egyedüli, amit nem tud magától megoldani. Egyébként pedig, ha lerobban, jó ha van egy ember is a környéken, aki tud intézkedni. Olyan forgalmi helyzet is előállhat(még ha ritkán is), amire nem tud választ adni a szoftver és ekkor megállítja a kocsit és lekapcsol. Az ember felügyelete szerintem elkerülhetetlen lesz egy jódarabig. Viszont valóban szűkítheti az állások számát, mert 2 sofőrre nem lenne szükség 1 teherautóban.
  • willcox
    #57
    Az olyan menjen busszal/vonattal.
  • atomkrumpli
    #56
    Vezetési élmény 2012-ben ?
    rendőr és tábla hegyek, trafi/kamera minden sarkon ki szeret még itt vezetni napközben ? Talán a nyolcvanas évek végéig volt élmény amikor a négysávos utakon szaladgált 1-2 lada meg skoda és a benzin literje is pár forint volt a téli gumit még hírből se ismerték... apáinknak még élmény volt az autózás.
    Ide nekem azt az autómatikát beülünk a gépbe és mehet az ivászat vagy a pár órás játék akármi, f***nak sincs kedve a vezetéssel hergelni magam.
    Húsz éve van jogsim de inkább motorozok az még élmény vagy bringa :-)
  • finizlik
    #55
    Te szeretsz vezetni, de az nem akinek napi 4-5 órát kell levezetnie a munkába oda és vissza mindig.

    Ezek az emberek tudod mennyire örülnének egy ilyen autónak?
  • willcox
    #54
    Szabatosan és egyértelműen _szoktam_ magam kifejezni. Hogy te mit értesz másképp, az már a te problémád. De ha már nagyon szőrözni akarsz: az opcionalitásra a leírt példám is jó példa. Ha a zebránál van jelzőlámpa, és a gyalogosnak pirosat mutat, akkor nem engedem át. Ha neki zöldje van, vagy nincs lámpa, vagy van, de nem működik, akkor átengedem. Előbb kelj fel, ha bele akarsz kötni abba, amit írtam.
  • cateran
    #53
    Bocs.."at szoktam" Ez a szokasom....En igy szoktam....Ez bizony opcionalitast feltelez...(en igy csinalom, de lehetne mashogy is) Hat ennyit a szovegertesrol...
    "Szokás

    Sok ismétlés által automatizálódott cselekvés, mely kényszerítő belső szükséglet hatására megy végbe. "
  • willcox
    #52
    A szövegértelmezéssel hadilábon állhatsz (valószínűleg ezért sincs jogsid). Én ugyanis azt írtam, hogy "én át szoktam engedni a gyalogosokat, ha zebrán akarnak átmenni". De csak ott. A zebra a gyalogosé, ott neki van elsőbbsége. Ahol nincs zebra, ott meg az autósnak.
    Sajnálatos módon ütöttem már el zebrán gyalogost, de ott volt közlekedési lámpa is. Nekem zöldet mutatott, mentem is, neki pirosat, és balfasz módon hirtelen lelépett az útra. Így járt. Képtelenség lett volna megállni, bár a féknyomom látszott is az úton. Csak zúzódásai lettek szerencsétlen öregnek, aki egyébként elismerte, hogy ő volt a hunyó, meg volt rengeteg tanu is. Nem is lett belőle semmi gondom.

    PS: Csak jótanácsként: ne játszd az önkéntes rendőrt és egyben itélet végrehajtót, mert könnyen előfordulhat, hogy beleszaladsz pár nagy pofonba.
  • MsUser
    #51
    Előbb utóbb megvalósul a "Jony taxi" vannak akik nem tudnak valamilyen okból vezetni és nekik nagy segítség lenne, de TAXI-nak is a legjobb megoldás. Egy kis lépés és a Japán háztartási robot is bekerül a lakásba :)
  • Szefmester
    #50
    szóval nálad abszolút opcionális hogy átengeded e a gyalogost amikor az a zebránál áll.. értem.. akkor tuti hogy részese lennél egy ilyennek. Ha betartod a kresszt akkor nem kapsz, ha betartasz a gyalogosnak akkor kapsz... nincs jogsim, de nem azért mert hülye vagyok a kresszhez... vettem részt kresszversenyen ahol az élmezőnyben végeztem.
  • Mardekár
    #49
    Mindenesetre a kamionsofőrök kezdhetnek aggódni az állásuk miatt. Már csak azt kell megoldani, hogy maguktól meg is tudjanak tankolni a járművek, aztán mehet a 7/24-es kamion bot xD
  • gforce9
    #48
    "Egy ilyen autónál emberek élete a tét, hiba nem lehet, nem úgy, mint egy mobilnál."

    Én sem most kezdtem vezetni, majd 20 éve nyomom a gázpedált, de ami az utakon megy sokszor, hát az kabaré. Hihetetlen kiknek adnak jogosítványt. Ehhez képest én simán elképzelhetőnek tartom, hogy az automata autó is biztonságosabban vezet a mai söfőröknél. Hibázni mindenki hibázik, akár szoftver(illetve annak megírója), akár ember. Kérdés: milyen arányban?

    Amúgy szeretek vezetni, de mikor Budapesten épp akkor kell átmennem, amikor csúcs van és ott rohad az ember sokáig..... hát örülnék egy ilyen opciónak. Vagy épp ha fáradt az ember és mégis muszáj menni. Van úgy, hogy de jó lenne átvenné valaki a volánt az unalmas, kietlen, éjszakai autópályára. Vagy éppenséggel ha ritkán is, de kedvem támad szórakozó helyet felkeresni, nem kellene tömegközlekedéssel - netán taxival vacakolni, hazatalálna az autó magától. Ez tényleg előrelépés lenne a 100 éves gépkocsi történetében.
  • Tau Tang Wou
    #47
    Röviden:
  • cateran
    #46
    "én át szoktam engedni a gyalogosokat, ha zebrán akarnak átmenni."
    Ez kedves toled, de ez nem opcionalis....Hacsak nem a semmibol tunik fel a gyalogos, hogy atrohanjon:P
  • willcox
    #45
    Már régebben történt, akkor még másik autóm volt, mesélték, hogy van a környékünkön egy kb. 10 fiatal köcsögből álló banda, akik este azzal szórakoznak, hogy elállják a teljes utat, és ha az ember lelassított, vagy megállt, akkor összerugdosták és leköpdösték, meg csavarhúzóval végighúzták az autóját. Alig vártam, hogy én is "áldozat lehessek", vártam, hogy mikor bukkannak fel. Aztán egyik este láttam, hogy előttem, jó messze pont akcióznak az egyik autóval. Megálltam, megvártam, míg befejezik és elengedik az autót. Akkor elindultam én is, és mentem szabályosan. Amikor látták, hogy jövök, elállták az utat. Nagyszerű, pont erre vártam. Amikor már kellően közel értem hozzájuk, ők meg várták, hogy fékezzek, akkor visszaváltás és padlógáz. Egy pillanat alatt rájöttek, hogy még akkor sem tudnék megállni, ha akarnék, így azonnal szétrebbentek, mint a verebek. Megfordultam, és visszafelé ugyanezt eljátszottam velük. Aztán kikiabáltam nekik, hogy ha gondolják, ki is szállok, de mivel kompenzálni kell a létszámfölényüket, egy pár ólommal ellátott barátomat is hozom magammal, és nem vagyok szívbajos használni. Meg is mutattam nekik. Soha többet nem láttam arrafelé őket.
    PS: még mielőtt valaki megkérdezné, igen, van engedélyem is.
  • willcox
    #44
    "én már hobbiszinten lépek le hirtelen elé majd vissza.. ekkor persze satufék meg anyázás.. én meg ha beintek neki, le a földre és ha anyázik akkor belerúgok a kocsijába (ha bakancsban vagyok akkor ahogy bírok, aztán meg lehet próbálkozni.." - én át szoktam engedni a gyalogosokat, ha zebrán akarnak átmenni. De ha te ilyet megcsinálnál velem, akkor kezedet lábadat összetörném, ebben biztos lehetsz. Nem vagyok pehelysúlyú és törpe sem.
  • Szefmester
    #43
    *beintek neki, majd lemutatok a földre a zebrára.. és ha jön az anyázás...
  • Szefmester
    #42
    Fateromnak 30 éve van jogsija.. mégis gyalogosként és kerékpárosként is csapták már el 1-1 alkalommal.

    kerékpárosként balra kanyarodott volna szabályosan mert jelzett behúzódott stb, a mögötte érkező autó lassított.. az az mögött érkező "k*rvára sietek nyomoronc kis tetvek" autós meg 100-110el hajtott egy nem túl jó minőségű úton ott ahol még a 90 is hősi tempó, úgyhogy ő előzni kezdett mert nem akart "tötyörögni" a másik miatt. Csatt... fater letarolta az út menti növényzetet koponyalapoi törés és egyéb maradandó de nem életkárosító sérülést szerzett. (azóta nem bír pl felfele nézni és a kezét felemelni mert hirtelen elszédül és elesik szal plafon festése kimarad)

    gyalogosként meg a kereszteződés jobb oldalán zebra jobb szélén ment át a 2x2 sávos +járdasziget középen úton amikor balról lassítás nélkül jött egy nő a férjével és a gyerekekkel és úgy döntöttek leszarják a zebrát és mennek a belsőben, a gyalogos meg majd félreugrik. Hát nem. Fater a zebra kezdetéhez képest 11m-re esett le a földre a kocsi vitte kicsit ugyanis a motorházon... ismét ilyen olyan maradandó de nem vészes sérülés.. szal most már kicsit sántikál is az izomszakadás miatt.

    két balesetből kettőnél szabályosan közlekedő kerékpáros/gyalogos -jogsibirtokos- és egy-egy felelőtlen "nagyon sietek" autós. Nos.. akkor hogy is van ez most? itt közép magyarországon szó szerint meg szoktuk köszönni hogy átengednek... zebránál.. mikor 20an állnak ott. jó poén.. én már hobbiszinten lépek le hirtelen elé majd vissza.. ekkor persze satufék meg anyázás.. én meg ha beintek neki, le a földre és ha anyázik akkor belerúgok a kocsijába (ha bakancsban vagyok akkor ahogy bírok, aztán meg lehet próbálkozni..
  • Ender Wiggin
    #41
    Az autózásnak vannak kellemes pillanatai is, amiért megéri jogsit szerezni. Éppen ezt ölné meg ez a rendszer.
  • Tau Tang Wou
    #40
    Ez a rendszer majd nagyon jól fog üzemelni, amikor már csak bankkártyával lehet fizetni, mert megszűnik a készpénz és csak oda lehet utazni, ahová a hatóság neked személy szerint megengedi.

    Esélyed sem lesz rákanyarodni a hosszabb útra, hogy az erdőn át vezess haza, mert nem lesz rá engedélyed, hogy benzint pazarolj, a környezetvédelemre hivatkozva.
  • willcox
    #39
    A magyaroknál még istenes a helyzet ahhoz képest, ami dél-európai, uram bocsá' afrikai államokban, vagy keleten van. Én ott is jártam, és az ottani helyzetek összehasonlíthatatlanok az ittenivel. Nem is béreltem autót, hanem inkább mentem taxival. Pedig elég jól vezetek, elhiheted.
    London (vagy Anglia) egyébként sem tekinthető tipikusnak. Ott pl. a rendőrnek nincs is fegyvere, mégis nagyobb a renoméja, mint máshol, de annak meg is van az oka.
    Amúgy talán nagyobb a tapasztalatom, mint neked. Anyádnak meg magadnak is ajánlok egy jó fájdalomcsillapítót, akkor talán nem kell jajgatnod. LOL!