Berta Sándor
A Ford bemutatta a világ első Twitter-autóját
A közösségi médiák iránti egyre növekvő kereslet újabb lépésre ösztönözte az autógyártókat is. A Ford lépett elsőként és bejelentette, hogy elkészült a világ első Twitter-autója, amely egy átalakított Ford Fiesta.
A járművet a vállalatnál egyszerűen csak AJ-nek nevezik. A tesztprogram célja, hogy az autógyártók felkészüljenek a fogyasztók változó igényeire és a gépkocsikban is elérhetővé váljanak az internettechnológiák, valamint hogy profitálni lehessen az ezekben rejlő lehetőségekből. "Lassan besötétedik, ideje, hogy bekapcsoljuk az elülső fényszórókat" - olvasható AJ egyik tipikus Twitter-üzenete, míg egy másik szerint: "Nincs forgalom, nem esik az eső és élvezem a kanyargós utat". Ezeket a tweeteket a prototípus magától küldi el a mikroblog-szolgáltatásnak.
A twitterezés integrálása a fedélzeti rendszerbe azonban csak az első lépés, a jövőben számos más, például úgynevezett geolokációs szolgáltatást ötvöznek a jármű rendszerével. Ezek segítségével a vezető bármikor automatikusan csatlakozhat majd online kapcsolataihoz. "AJ valóban teljesen önállóan küldi el a Twitter-üzeneteket" - hangsúlyozta Joe Rork, a Ford járműkutatási és -stratégiai csoportjának munkatársa. Ezt egy Auto-matic Blog nevű különleges szoftver teszi lehetővé, amely az út közben gyűjti és elemzi a telemetriai, valamint a sebességgel, gyorsítással és fékezéssel kapcsolatos adatokat, illetve ezeket összehasonlítja az aktuális webes információkkal.
Rork példaként említette a valós idejű közlekedési hírek összekötését, amelyek a lehetséges dugókról és a legújabb időjárási előrejelzésekről tájékoztatják a vezetőket. A szoftver ezeket az adatokat is összefésüli az AJ közlekedési viselkedésével kapcsolatos feljegyzésekkel. Így fordulhat elő, hogy AJ az egyik alkalommal a következő Twitter-üzenetet küldte: "Dugóban vagyok és a következő 50 mérföld sem lesz mulatság."
"Az AJ-vel jelenleg végzett tesztekkel azt akarjuk megmutatni, hogy mi minden lehetséges akkor, ha valakinek van az egy internettel állandó összeköttetésben lévő autója" - közölte a szakember. A twitterező prototípust kereskedelmi forgalomban is kapható hardverekből hozták létre és gyors mobilinternet-kapcsolattal, WLAN-routerrel, valamint egy Windows 7 operációs rendszer futtató Dell számítógéppel látták el.
A járművet a vállalatnál egyszerűen csak AJ-nek nevezik. A tesztprogram célja, hogy az autógyártók felkészüljenek a fogyasztók változó igényeire és a gépkocsikban is elérhetővé váljanak az internettechnológiák, valamint hogy profitálni lehessen az ezekben rejlő lehetőségekből. "Lassan besötétedik, ideje, hogy bekapcsoljuk az elülső fényszórókat" - olvasható AJ egyik tipikus Twitter-üzenete, míg egy másik szerint: "Nincs forgalom, nem esik az eső és élvezem a kanyargós utat". Ezeket a tweeteket a prototípus magától küldi el a mikroblog-szolgáltatásnak.
A twitterezés integrálása a fedélzeti rendszerbe azonban csak az első lépés, a jövőben számos más, például úgynevezett geolokációs szolgáltatást ötvöznek a jármű rendszerével. Ezek segítségével a vezető bármikor automatikusan csatlakozhat majd online kapcsolataihoz. "AJ valóban teljesen önállóan küldi el a Twitter-üzeneteket" - hangsúlyozta Joe Rork, a Ford járműkutatási és -stratégiai csoportjának munkatársa. Ezt egy Auto-matic Blog nevű különleges szoftver teszi lehetővé, amely az út közben gyűjti és elemzi a telemetriai, valamint a sebességgel, gyorsítással és fékezéssel kapcsolatos adatokat, illetve ezeket összehasonlítja az aktuális webes információkkal.
Rork példaként említette a valós idejű közlekedési hírek összekötését, amelyek a lehetséges dugókról és a legújabb időjárási előrejelzésekről tájékoztatják a vezetőket. A szoftver ezeket az adatokat is összefésüli az AJ közlekedési viselkedésével kapcsolatos feljegyzésekkel. Így fordulhat elő, hogy AJ az egyik alkalommal a következő Twitter-üzenetet küldte: "Dugóban vagyok és a következő 50 mérföld sem lesz mulatság."
"Az AJ-vel jelenleg végzett tesztekkel azt akarjuk megmutatni, hogy mi minden lehetséges akkor, ha valakinek van az egy internettel állandó összeköttetésben lévő autója" - közölte a szakember. A twitterező prototípust kereskedelmi forgalomban is kapható hardverekből hozták létre és gyors mobilinternet-kapcsolattal, WLAN-routerrel, valamint egy Windows 7 operációs rendszer futtató Dell számítógéppel látták el.