Napi Online

Elkapkodják a hibrid autókat

Amelyik napon megkapunk egy Priust, azon el is adjuk - nyilatkozta a Los Angeles Timesnek az egyik helyi autókereskedő, de ugyanezt mondhatta volna a Honda Civic benzin-elektromos változatát vagy a Nissan Altima és a Ford Escape hibrid meghajtású klónjait forgalmazó kollégája is.

A gallononként négy dollárra dráguló, és ezen a szinten rögzülő benzinárak korában igencsak megjött az amerikaiak érdeklődése a kisebb fogyasztású, méretükben mégis elég nagy autók iránt.

Az USA újautó-piacának ugyan csak 3 százalékát adják az ilyen járművek, ám értékesítésük brutálisan nő. Az első négy hónapban 25, áprilisban 58 százalékkal ugrott meg az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Eközben a hagyományos kicsi, kis fogyasztású autókból "csak" 18 százalékkal kelt el több.

Ennek nyomán a Toyota Prius, a legismertebb hibrid várólistája több helyen 60-70 napra nőtt, a gyártó 17 napos szállítási mennyiséget tartalmazó készlete pedig 3 napra esett. Az autó ára ezzel egyidejűleg 25 ezer dollárról 28 ezerre kúszott fel, kivéve a Zero névre keresztelt limitált szériás modellt, amely 21 500-ba kerül, de ezt elkapkodták a vevők.

Az Edmunds.com autósportál készített egy összehasonlítást, amely mintegy időutazásra invitálja az olvasót. Például egy hibrid Toyota Camry használata - amellyel 34 mérföld tehető meg egy gallon üzemanyaggal (6,9 l/100 km) - olyan, mintha egy hagyományos Camryval - 25 mérföld/gallon (9,4 l/100 km) - másfél évvel ezelőtti benzinárakkal közlekedne az autós. Aki beéri egy kisebb autóval, egy Priusszal, az három és fél éves ilyen időutazást tehet.

A magas benzinárak miatt a benzin-elektromos autók árkülönbsége is gyorsabban térül meg, mint korábban. A nagyobb ár és a kisebb fenntartási költsége eredményeként a sokat autózók a Toyota Corollával és a Ford Focusszal hasonlíthatják össze az összköltséget, ha ezek helyett hibridet vesznek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • T2k #27
    Ritkán olvasni ilyen sok marhaságot amiket itt összehordtál:

    - Az 1.1-es Colt-al miért hasonlítod össza a Prius-t? Ilyen alapon nagyokosan azt is kihozhattad volna, hogy bringával még olcsóbban ki lehet jönni. Ez került neked hónapokba?
    - Semmi se tart örökké, az akksik sem. Ennek megállapításához szintén egy másodperc sem kellett volna, nem hogy hónapok. Az viszont hogy 3-4 évente cserélni kellene benne a meghajtó akkumulátorokat, az a már kismilliószor olvasott megahülyeségek egyike, amit olyanok találnak ki akinek semmi fingjuk sincs a témához. Ha tényleg utána néztél volna akkor tudtad volna, hogy az akksik legalább addig bírják mint az egész autó, így soha nem kell cserélni őket.
    - Attól, hogy nem tölthetők hálózatról, nem következik hogy bukta lenne.

    Szóval jól tetted, hogy nem vettél Prius-t, az ugyanis értelmes emberek számára való.
  • Caro #26
    Európában 100000€+áfáért árulják.
  • Epikurosz #25
    Bocs, a Tesla R nem 18M, hanem 15M Ft. Esett a dolcsi árfolyama.
  • Martouf #24
    Köszi, majd egyszer megnézem!
    De van egy olyan sejtésem (lehet, hogy nem megalapozott), hogy ehhez nem kell üresben gurulni, elég egyszerűen 6-osban hagyni, gáz nélkül. Így meglehet, hogy akár 1-200 méterrel is rövidebben tartaná a sebességet, úgyhogy erre az 1-200 m-re kéne egy kis gázt is adni (3-4 l/100 km). :-D
  • Martouf #23
    "szerintem te nem pont arról beszélsz, amire Tinman gondolt."

    Lehet. De gondolom, ha úgy látja, hogy félreértettem, és nem ért egyet azzal, amit írtam, akkor válaszol, és kifejti, hogy másra célzott, és zserinte ez vagy az nem így van stb.

    "de egyrészt intelligencia, másrész némi koncentráció kell hozzá. az ember gyakran elnagyolja a matekot lustaságból"

    Szerintem ehhez nem kell semmi számítgatás. Ha nem akarsz száguldozni, akkor alapvetően 2 módszer közül választhatsz:

    1. Hosszan gyorsítasz, kis gázzal: viszonylag alacsony fordulatszámon (mondjuk 2500 körül benzines nél) elváltasz, és ezzel a módszerrel folytatod a gyorsulást, amíg el nem éred a kívánt sebességet.

    2. Röviden, dinamikusan gyorsítasz: hagyod felpörögni a motort, mielőtt váltanál, aztán hosszan utazol a kívánt sebességgel, magas fokozatban, alacsony fordulatszámon.

    Nekem abszolút a 2. verzió jött be. 0,3-0,5 l/100km csökkenést simán el lehet érni vele az 1-es verzióhoz képest.

    Persze, autója válogatja, hogy mit szeret, milyen a nyomatékgörbe meg az áttételezés. Hamar meg lehet szokni, rá lehet jönni, hogy hogy kell takarékosan vezetni.
  • lapaleves #22
    jó példának ott az M0 sszeged felé menő szakaszán a nagy lejtő. üresben simán elgurulsz 85-tel majdnem az új felüljáróig, még akkor is ha a sebességmérőnél 80-85 volt a sebességed.
  • lapaleves #21
    szerintem te nem pont arról beszélsz, amire Tinman gondolt.

    okosan váltani és gyorsítani lehet, de egyrészt intelligencia, másrész némi koncentráció kell hozzá. az ember gyakran elnagyolja a matekot lustaságból, vagy mert csak gyorsan haza akar érni. még ha tudja is jól, hogy nem a pár mp-nyi, előzéssel nyert időn múlik a dolog.
  • lapaleves #20
    arra kíváncsi lennék az 5 éves gari után hány nappal aktiválódik az önmegsemmisítő chip.

    meg arra, hogy akkor majd mennyibe fog kerülni az új.

    meg arra, hogy mennyire tudják majd környezetbarát módon visszaforgatni. remélem ellepik majd a piacot az óccó utángyártott-hamishologramos akksik és elkezdődik a régik útszélen eldobálása.
  • Martouf #19
    Mondjuk, én sem a városi lejtőkre gondoltam, csak saját tapasztalataim alapján írtam, amit, nyilván Neked több tapasztalatod van a témában, főleg, ha szeretsz ilyesmikkel kísérletezgetni.
    Én még nem nagyon találkoztam olyan hosszabb lejtővel, ahol szabadon lehetett volna gurulni - vagyis nem gyorsult volna fel túlságosan az autó (kanyar, sebességkorlátozás, stb.), ill. nem ment előttem senki. De ez lehet, hogy csak azért van, mert nem 40-nel indulok neki a lejtőknek. :-D
  • Tinman #18
    Városban ez haszontalan így van.
    De sokat vezetek városon kívül... nem, nem alföldi vagyok, sokkal inkább nyugat-dunántúli. Erre azért szép kis lejtőcskék, dombocskák vannak, eddigi rekord leállított motorral 4.1 km :-)))

    "Üzemanyag-megtakarítás konvergál a nullához, viszont a szervízben fognak nagyon örülni a gyakori fékbetét-cserének. :-)"

    Ne olyan lejtőket képzelj el, amik 5 mp-ig engedik gurulni a kocsit aztán egyenes.
    Azt számolgattam minap, hogyha szüleimhez hazamegyek /2x45km/, akkor 4-5 olyan lejtő van, ahol a 2x45km-es úton összesen 11km-t tudok megtakarítani. Azért ezt nem nevezném semminek!
    Természetesen ilyenkor féket nem használom, hadd menjen amit bír.
    Elég szerencsés az említett útszakasz, mert szinte falutól-faluig tartja a kocsi üresben a 70-80km/h-át, és a faluk közepe felé lassul le 40-50-re, akkor be 3-ba és mehetünk tovább.