Napi Online
Elkapkodják a hibrid autókat
Amelyik napon megkapunk egy Priust, azon el is adjuk - nyilatkozta a Los Angeles Timesnek az egyik helyi autókereskedő, de ugyanezt mondhatta volna a Honda Civic benzin-elektromos változatát vagy a Nissan Altima és a Ford Escape hibrid meghajtású klónjait forgalmazó kollégája is.
A gallononként négy dollárra dráguló, és ezen a szinten rögzülő benzinárak korában igencsak megjött az amerikaiak érdeklődése a kisebb fogyasztású, méretükben mégis elég nagy autók iránt.
Az USA újautó-piacának ugyan csak 3 százalékát adják az ilyen járművek, ám értékesítésük brutálisan nő. Az első négy hónapban 25, áprilisban 58 százalékkal ugrott meg az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Eközben a hagyományos kicsi, kis fogyasztású autókból "csak" 18 százalékkal kelt el több.
Ennek nyomán a Toyota Prius, a legismertebb hibrid várólistája több helyen 60-70 napra nőtt, a gyártó 17 napos szállítási mennyiséget tartalmazó készlete pedig 3 napra esett. Az autó ára ezzel egyidejűleg 25 ezer dollárról 28 ezerre kúszott fel, kivéve a Zero névre keresztelt limitált szériás modellt, amely 21 500-ba kerül, de ezt elkapkodták a vevők.
Az Edmunds.com autósportál készített egy összehasonlítást, amely mintegy időutazásra invitálja az olvasót. Például egy hibrid Toyota Camry használata - amellyel 34 mérföld tehető meg egy gallon üzemanyaggal (6,9 l/100 km) - olyan, mintha egy hagyományos Camryval - 25 mérföld/gallon (9,4 l/100 km) - másfél évvel ezelőtti benzinárakkal közlekedne az autós. Aki beéri egy kisebb autóval, egy Priusszal, az három és fél éves ilyen időutazást tehet.
A magas benzinárak miatt a benzin-elektromos autók árkülönbsége is gyorsabban térül meg, mint korábban. A nagyobb ár és a kisebb fenntartási költsége eredményeként a sokat autózók a Toyota Corollával és a Ford Focusszal hasonlíthatják össze az összköltséget, ha ezek helyett hibridet vesznek.
A gallononként négy dollárra dráguló, és ezen a szinten rögzülő benzinárak korában igencsak megjött az amerikaiak érdeklődése a kisebb fogyasztású, méretükben mégis elég nagy autók iránt.
Az USA újautó-piacának ugyan csak 3 százalékát adják az ilyen járművek, ám értékesítésük brutálisan nő. Az első négy hónapban 25, áprilisban 58 százalékkal ugrott meg az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Eközben a hagyományos kicsi, kis fogyasztású autókból "csak" 18 százalékkal kelt el több.
Ennek nyomán a Toyota Prius, a legismertebb hibrid várólistája több helyen 60-70 napra nőtt, a gyártó 17 napos szállítási mennyiséget tartalmazó készlete pedig 3 napra esett. Az autó ára ezzel egyidejűleg 25 ezer dollárról 28 ezerre kúszott fel, kivéve a Zero névre keresztelt limitált szériás modellt, amely 21 500-ba kerül, de ezt elkapkodták a vevők.
Az Edmunds.com autósportál készített egy összehasonlítást, amely mintegy időutazásra invitálja az olvasót. Például egy hibrid Toyota Camry használata - amellyel 34 mérföld tehető meg egy gallon üzemanyaggal (6,9 l/100 km) - olyan, mintha egy hagyományos Camryval - 25 mérföld/gallon (9,4 l/100 km) - másfél évvel ezelőtti benzinárakkal közlekedne az autós. Aki beéri egy kisebb autóval, egy Priusszal, az három és fél éves ilyen időutazást tehet.
A magas benzinárak miatt a benzin-elektromos autók árkülönbsége is gyorsabban térül meg, mint korábban. A nagyobb ár és a kisebb fenntartási költsége eredményeként a sokat autózók a Toyota Corollával és a Ford Focusszal hasonlíthatják össze az összköltséget, ha ezek helyett hibridet vesznek.