27
  • T2k
    #27
    Ritkán olvasni ilyen sok marhaságot amiket itt összehordtál:

    - Az 1.1-es Colt-al miért hasonlítod össza a Prius-t? Ilyen alapon nagyokosan azt is kihozhattad volna, hogy bringával még olcsóbban ki lehet jönni. Ez került neked hónapokba?
    - Semmi se tart örökké, az akksik sem. Ennek megállapításához szintén egy másodperc sem kellett volna, nem hogy hónapok. Az viszont hogy 3-4 évente cserélni kellene benne a meghajtó akkumulátorokat, az a már kismilliószor olvasott megahülyeségek egyike, amit olyanok találnak ki akinek semmi fingjuk sincs a témához. Ha tényleg utána néztél volna akkor tudtad volna, hogy az akksik legalább addig bírják mint az egész autó, így soha nem kell cserélni őket.
    - Attól, hogy nem tölthetők hálózatról, nem következik hogy bukta lenne.

    Szóval jól tetted, hogy nem vettél Prius-t, az ugyanis értelmes emberek számára való.
  • Caro
    #26
    Európában 100000€+áfáért árulják.
  • Epikurosz
    #25
    Bocs, a Tesla R nem 18M, hanem 15M Ft. Esett a dolcsi árfolyama.
  • Martouf
    #24
    Köszi, majd egyszer megnézem!
    De van egy olyan sejtésem (lehet, hogy nem megalapozott), hogy ehhez nem kell üresben gurulni, elég egyszerűen 6-osban hagyni, gáz nélkül. Így meglehet, hogy akár 1-200 méterrel is rövidebben tartaná a sebességet, úgyhogy erre az 1-200 m-re kéne egy kis gázt is adni (3-4 l/100 km). :-D
  • Martouf
    #23
    "szerintem te nem pont arról beszélsz, amire Tinman gondolt."

    Lehet. De gondolom, ha úgy látja, hogy félreértettem, és nem ért egyet azzal, amit írtam, akkor válaszol, és kifejti, hogy másra célzott, és zserinte ez vagy az nem így van stb.

    "de egyrészt intelligencia, másrész némi koncentráció kell hozzá. az ember gyakran elnagyolja a matekot lustaságból"

    Szerintem ehhez nem kell semmi számítgatás. Ha nem akarsz száguldozni, akkor alapvetően 2 módszer közül választhatsz:

    1. Hosszan gyorsítasz, kis gázzal: viszonylag alacsony fordulatszámon (mondjuk 2500 körül benzines nél) elváltasz, és ezzel a módszerrel folytatod a gyorsulást, amíg el nem éred a kívánt sebességet.

    2. Röviden, dinamikusan gyorsítasz: hagyod felpörögni a motort, mielőtt váltanál, aztán hosszan utazol a kívánt sebességgel, magas fokozatban, alacsony fordulatszámon.

    Nekem abszolút a 2. verzió jött be. 0,3-0,5 l/100km csökkenést simán el lehet érni vele az 1-es verzióhoz képest.

    Persze, autója válogatja, hogy mit szeret, milyen a nyomatékgörbe meg az áttételezés. Hamar meg lehet szokni, rá lehet jönni, hogy hogy kell takarékosan vezetni.
  • lapaleves
    #22
    jó példának ott az M0 sszeged felé menő szakaszán a nagy lejtő. üresben simán elgurulsz 85-tel majdnem az új felüljáróig, még akkor is ha a sebességmérőnél 80-85 volt a sebességed.
  • lapaleves
    #21
    szerintem te nem pont arról beszélsz, amire Tinman gondolt.

    okosan váltani és gyorsítani lehet, de egyrészt intelligencia, másrész némi koncentráció kell hozzá. az ember gyakran elnagyolja a matekot lustaságból, vagy mert csak gyorsan haza akar érni. még ha tudja is jól, hogy nem a pár mp-nyi, előzéssel nyert időn múlik a dolog.
  • lapaleves
    #20
    arra kíváncsi lennék az 5 éves gari után hány nappal aktiválódik az önmegsemmisítő chip.

    meg arra, hogy akkor majd mennyibe fog kerülni az új.

    meg arra, hogy mennyire tudják majd környezetbarát módon visszaforgatni. remélem ellepik majd a piacot az óccó utángyártott-hamishologramos akksik és elkezdődik a régik útszélen eldobálása.
  • Martouf
    #19
    Mondjuk, én sem a városi lejtőkre gondoltam, csak saját tapasztalataim alapján írtam, amit, nyilván Neked több tapasztalatod van a témában, főleg, ha szeretsz ilyesmikkel kísérletezgetni.
    Én még nem nagyon találkoztam olyan hosszabb lejtővel, ahol szabadon lehetett volna gurulni - vagyis nem gyorsult volna fel túlságosan az autó (kanyar, sebességkorlátozás, stb.), ill. nem ment előttem senki. De ez lehet, hogy csak azért van, mert nem 40-nel indulok neki a lejtőknek. :-D
  • Tinman #18
    Városban ez haszontalan így van.
    De sokat vezetek városon kívül... nem, nem alföldi vagyok, sokkal inkább nyugat-dunántúli. Erre azért szép kis lejtőcskék, dombocskák vannak, eddigi rekord leállított motorral 4.1 km :-)))

    "Üzemanyag-megtakarítás konvergál a nullához, viszont a szervízben fognak nagyon örülni a gyakori fékbetét-cserének. :-)"

    Ne olyan lejtőket képzelj el, amik 5 mp-ig engedik gurulni a kocsit aztán egyenes.
    Azt számolgattam minap, hogyha szüleimhez hazamegyek /2x45km/, akkor 4-5 olyan lejtő van, ahol a 2x45km-es úton összesen 11km-t tudok megtakarítani. Azért ezt nem nevezném semminek!
    Természetesen ilyenkor féket nem használom, hadd menjen amit bír.
    Elég szerencsés az említett útszakasz, mert szinte falutól-faluig tartja a kocsi üresben a 70-80km/h-át, és a faluk közepe felé lassul le 40-50-re, akkor be 3-ba és mehetünk tovább.
  • Martouf
    #17
    "Értelmes ember ... lejtőn üresbe közlekedik"

    Nem akarok kukacoskodni, de szerintem az átlag autós számára elég ritkán fordulhat elő, hogy ki lehetne használni az üresben-tovább-gurulás előnyeit, azaz szabadon, fékezés nélkül gurulni. Persze, ha gyakran jársz a szomszéd faluba, akkor sok benzint takarítasz meg ezzel a módszerrel. :-D
    De minden lejtőn automatice üresbe tenni, vagy nem visszakapcsolni... Az elég mazsola módszer lenne.
    Üzemanyag-megtakarítás konvergál a nullához, viszont a szervízben fognak nagyon örülni a gyakori fékbetét-cserének. :-) Nem beszélve arról, hogy a forgalom többi szereplőjét az őrületbe kergeti az állandóan ingadozó sebesség és az indokolatlan féklámpa-villogtatás. Vissza kell szépen kapcsolni, és egyenletes sebességgel haladni. Ha meg már lassul az autó, feljebb kell váltani, hogy kisebb legyen a motorfék-hatás.

    "...normálisan vált és gyorsít"

    Na, ez az, amit nagyon sokan nem tudnak. Sokan állandóan alacsony fordulatszámon gyorsítgatnak, és feljebb váltanak, mielőtt a motor elérné azt a fordulatszám-tartományt, ahol jól érzi magát, és keveset fogyaszt. Az autó szegény meg csak nyög és morog egyfolytában. A tulaj meg csodálkozik, hogy miért eszik sokat az autó.
    A kedvencem az volt, amikor egy ismerősöm mellett ültem, és az Alpokban, hosszú erős emelkedőn a Corsáját 5-ösben 70-80-nal kínozta (előtte tipikusan gyorsítás 4-esben 40-től, aztán 70-nél 5-ösbe...). Hogy sajnáltam azt a szegény autót!

    Szerintem ez a hibrid-technológia még elég kiforratlan, de nem zárom ki, hogy fog még alakulni.
    Egyébként pár hónapja olvastam, hogy egy cég aksi helyett kondenzátorral szeretne elektromos autót építeni, és hogy ez majd sokkal jobb lesz, mint az akkumulátoros megoldás, mert gyorsabban lehet tölteni, és a hatótávolság is sokkal nagyobb lesz. Persze, már arra sem emlékszem, hogy hol olvastam, nem tudom, mi lehet a projekttel.
  • Cat 02 #16
    Az a vicces h ott még így is olcsóbb a benzin :D
  • Tinman #15
    Ok, hogy nem fogyaszt sokkal többet, de nem mindegy, hogy azt a 100 km-t mennyiből képes megtenni.

    5 liter dízel -idehaza- átlag 1625 Ft-ba kerül.
    5 liter benzin -idehaza- átag 1525 Ft-ba kerül.
    5 liter autógáz -idehaza- átlag !!!950!!! Ft-ba kerül.
    5 liter bioetanol -idehaza- átlag 1075 Ft-ba kerül.

    100 km-t megtenni egy Prius-al -átlag- 1200-1300 Ft-ba kerül, de az autó ára 7 millió.

    Lehet gondolkodni.
  • Mister
    #14
    dízelt persze nem vesznek az amcsik, mert az csk teherautóba való...
    pedig mondjuk egy audi a4, vagy bmw3-as 2.000 köbcentis dízel sem fogyaszt sokkal többet, mint a prius, de viszont jobban megy, kényelmesebb, szebb, nagyobb, több cucc belefér a csomagtartóba... na mindegy. :)
  • Tinman #13
    Ja, bocsi... már leesett.
  • Caro
    #12
    Szerintem ő a hibridre gondolt.
  • Tinman #11
    Motorfék nélkül is fogyaszt... pontosan annyit amennyi az alapjárathoz szükséges.
    Motorfékkel rövidebb az üresben megtett út.


    Facts: Van a közelünkben egy nagy falu, 3 km-re tőle, meg egy kicsi. Leállított motorral /no szervo rulzik :-D/ a másik falu közepéig elgurul a kocsi.
    Motorfékkel a 3 km-es út felénél leáll.
  • Drinkman
    #10
    Lejtőn motorfékkel egyáltalán nem fogyaszt az autó benzint, nagyobb fokozatban fékkel kombinálva még a vezérműszíjat sem nyírjuk ki(túl korán).
  • szarvasdinnye
    #9
    Camry is atom draga, de csak itthon. Kulfoldon jopar millioval olcsobb, mint nalunk. Jo kis adok, meg minden losz@r, amivel lehuzzak az embert. Legyel kornyezettudatos 2x annyi penzert. pfff
  • szarvasdinnye
    #8
    Hat jo is az uj camry. Mindenesetre a Petrobras Tupi olajmezoje nemileg tehermentesiti majd az USA-t a kozel keleti olajtol.
  • Tinman #7
    Tavaly nagyon akartam venni egy Priust és rendesen beleöltem hónapokat a témába, hogy tényleg jól járok-e.

    Jelentem nem!

    Mert:
    1,Az autó iszonyat drága. 6-7 millió!
    2,Ahhoz képest, hogy a fékezés során keletkező energiát visszatölti az akksiba, jónak mondanám a fogyasztását, de nem kiválónak! (4-5 l/100km)
    Ha betartod a kreszt és nem 2.0-ás harckocsival jársz, 5-6 literrel nevetve eljársz pl. egy Mitsubhisi 1.1-es Colt-al harmadannyiért!!!
    3,Az akksik nem tartanak örökké... nagyon nem. A kocsi használatának gyakoriságával exponenciálisan csökken az élettartamuk. Tehát ha minden nap belekerül 40-50km vagy több, akkor 3-4 év cserélni kell az akksikat. Ha városi autónak, nyáron meg nyaralás, starnd stb. célokra használjuk, akkor 5 év körül van az élettartam. A cseréjük ~350.000 Ft körül van.
    4, Természetesen sem a Honda sem a Toyota hibrid autója NEM tölthető 220V-ról, max. átszerelgetéssel, gari bukta azonnal és az akksik amúgy sem lesznek képesek pár percnél több zero emission energiát szolgáltatni, így bukta az egész.

    Értelmes ember nem vesz ilyen autót, nincs értelme... helyette betartja a kreszt és lejtőn üresbe közlekedik, figyel a keréknyomásra, normálisan vált és gyorsít.

    Tény, hogy azok a full elektromos autók /pl. Tesla kocsik/ melyek egy feltöltéssel 2-300 km-t képesek megtenni, jó vételek, ha telik rá...
    Ésszel és befektetéssel megoldható a napelemes/szélenergiás töltés és a hálózatból nem kell már sok.
    Sajnos a Tesla Roadster jelenleg 18.000.000 körül van odakint, tavaly még rebesgették egy jóval olcsóbb családi autó megalkotását, de erről egyelőre nem sok hír :-/
  • zola2000
    #6
    Na igen, ők megmondták, hogy afganisztánból, irakból nem fognak olajat kivinni az amerikaiak, így is lett, elég hatékonyan akadályozzák a kőolajkitermelést.
  • Vorpal
    #5
    Mindezt köszönhetjük a terroristáknak - zöldebb szebb és öntudatosabb világ - wow - Oszama egy messiás
  • Motoroj
    #4
    Azt hiszem a Camry egy számmal nagyobb autó, szóval benzinmotorral egy ekkora autónál jó a 6,9.
    Google-el meg tudod nézni, hogy miről van szó.
  • JL666
    #3
    én is veszek vagy 2-t.
  • JoeYi
    #2
    Jó kis szóismétlés...

    Ami most még beugrott, hogy ez a 6.9 literes fogyasztás csak az amcsiknak nagy dolog... A mi focusunk eleve 6.9-et fogyaszt szóval gondolom arrafele másfajta kiszerelésben árulhatják
  • JoeYi
    #1
    Na királyság, csak terjedne már gyorsabban a dolog.

    Mondjuk a dologhoz még hozzájön a kérdés, hogy mennyi lehet a fentartási költség. Mármint biztos kikell cserélni pár10e kilóméterenként az akksikat.