Gyurkity Péter
Látó autókat akar a Honda
A Honda olyan speciális chippel és szenzorokkal szerelné fel autóit, amelyek segítségével háromdimenziós képeket kapunk a közeli területről, megkönnyítve a közlekedést, növelve a biztonságot.
A Cnet arról ír cikkében, hogy az autógyártó óriás az elmúlt három évben szép csendben mintegy 5 millió dollárt ölt a projektbe, amelynek célja egy új érzékelő rendszer integrálása a járművekbe. A Canesta névre keresztelt, olcsónak szánt processzor segíthet az általános közlekedésben, a parkolásban, könnyen és gyorsan meghatározhatjuk, hogy milyen közel helyezkedünk el az álló objektumokhoz, járókelőkhöz.
"Ez a megoldás egy olcsó 3D-kamerára épül, amely több alkalmazást is kiszolgálhat" - magyarázta Toshinori Arita, a Honda Strategic Venturing első embere. Az autó karosszériájába beépített fénykibocsátó forrás és szenzor folyamatosan pásztázza az előtte elhelyezkedő területet, a visszaverődő sugarakból (azok utazási idejéből) pedig felépíti annak háromdimenziós képét. Ezt a már elkészült képet kapja meg a processzor, amely a további feladatokat hivatott végrehajtani, például eldönteni, hogy az akadály egy fa, vagy esetleg egy járókelő.
Amikor a környezet megváltozik, a kibocsátott sugarak (időben) eltérő sebességgel érkeznek vissza, ami a megalkotott kép módosítását eredményezi. A fejlesztés nagy előnyeként értékelik, hogy ezt a képet maga a szenzor alkotja meg, a processzort mindössze a már összeállított anyag elemzésére használják fel.
A Canesta egyelőre a tesztelési fázisnál tart, de a gyártónál már eldöntötték, hogy mely modellekben próbálják ki élesben a technológiát. Azt is megtudhattuk, hogy a vezető (vagy az utasok) egy virtuális billentyűzet segítségével vehetik igénybe az alkalmazást: a lézerfény segítségével kivetített klaviatúrán a kézmozgás billentyűleütésként értelmezhető, megtakarítva ezzel a hagyományos megoldás által igényelt helyet.
A Cnet arról ír cikkében, hogy az autógyártó óriás az elmúlt három évben szép csendben mintegy 5 millió dollárt ölt a projektbe, amelynek célja egy új érzékelő rendszer integrálása a járművekbe. A Canesta névre keresztelt, olcsónak szánt processzor segíthet az általános közlekedésben, a parkolásban, könnyen és gyorsan meghatározhatjuk, hogy milyen közel helyezkedünk el az álló objektumokhoz, járókelőkhöz.
"Ez a megoldás egy olcsó 3D-kamerára épül, amely több alkalmazást is kiszolgálhat" - magyarázta Toshinori Arita, a Honda Strategic Venturing első embere. Az autó karosszériájába beépített fénykibocsátó forrás és szenzor folyamatosan pásztázza az előtte elhelyezkedő területet, a visszaverődő sugarakból (azok utazási idejéből) pedig felépíti annak háromdimenziós képét. Ezt a már elkészült képet kapja meg a processzor, amely a további feladatokat hivatott végrehajtani, például eldönteni, hogy az akadály egy fa, vagy esetleg egy járókelő.
Amikor a környezet megváltozik, a kibocsátott sugarak (időben) eltérő sebességgel érkeznek vissza, ami a megalkotott kép módosítását eredményezi. A fejlesztés nagy előnyeként értékelik, hogy ezt a képet maga a szenzor alkotja meg, a processzort mindössze a már összeállított anyag elemzésére használják fel.
A Canesta egyelőre a tesztelési fázisnál tart, de a gyártónál már eldöntötték, hogy mely modellekben próbálják ki élesben a technológiát. Azt is megtudhattuk, hogy a vezető (vagy az utasok) egy virtuális billentyűzet segítségével vehetik igénybe az alkalmazást: a lézerfény segítségével kivetített klaviatúrán a kézmozgás billentyűleütésként értelmezhető, megtakarítva ezzel a hagyományos megoldás által igényelt helyet.