MTI
Egyre inkább alternatíva a földgázos autó
A modern földgázüzemű autók az osztrák LeasePlan flottamenedzsere, Josef Leopold szerint legalább olyan jók, ha nem jobbak, mint a benzines és a dízel járművek.
A legújabb gázüzemű autók tesztelésére tartott rendezvény alkalmából - különösen vállalati flották esetében - kifizetődő alternatívaként mutatta be a számos, már kapható modellt. A gázüzemű autók üzemeltetésének legnagyobb előnye kétségkívül a gáz jelenlegi ára, amelyet nem terhel az olajra kivetett adó. Ehhez járulnak még a járművek beszerzési árát az azonos kategóriájú benzines és dízel modellek szintjén tartó különféle támogatások is.
Gondot jelent azonban még az üzemanyag-ellátás biztosítása. Ausztriában mintegy 28 nyilvános és 40 vállalati töltőállomás működik jelenleg. A hálózat viszont az OMV ígérete szerint tovább bővül: a nagyvárosokban, legfőképpen Bécsben nem lesz probléma a tankolás. A gáztank kiürülése azonban nem jelent különösebb problémát, hiszen egy gombnyomással benzinnel üzemelhet tovább a jármű.
Az immár három évtizede forgalomban lévő cseppfolyós gázos autókhoz hasonlóan a földgázüzemű autók motorja is alapvetően egy hagyományos benzinmotor. A 130-as oktánszám körüli gáz viszont kiemelkedően jó hatékonysággal ég el és egyenletes járást biztosít a motornak. Az üzemben tartó számára egyértelmű költségelőnyök mellett nagy súllyal esnek latba a gázüzemű motorok előnyös környezetvédelmi tulajdonságai is. A Bécsi Műszaki Egyetem által végzett vizsgálatok az alacsonyabb fogyasztás mellett a szén-dioxid-kibocsátás csökkenését is kimutatták.
Számos nagy európai autógyár kínálatában szerepelnek már gázüzemű autók. Az Opel autók motorjainak átalakítását Wien-Aspern üzem végzi. A vezetési próbák során alig lehetett észrevehető különbséget kimutatni a járművek menetteljesítményében. Mindössze a 100-150 literes tartályok elhelyezése okoz némi belső méretbeli korlátozást.
A legújabb gázüzemű autók tesztelésére tartott rendezvény alkalmából - különösen vállalati flották esetében - kifizetődő alternatívaként mutatta be a számos, már kapható modellt. A gázüzemű autók üzemeltetésének legnagyobb előnye kétségkívül a gáz jelenlegi ára, amelyet nem terhel az olajra kivetett adó. Ehhez járulnak még a járművek beszerzési árát az azonos kategóriájú benzines és dízel modellek szintjén tartó különféle támogatások is.
Gondot jelent azonban még az üzemanyag-ellátás biztosítása. Ausztriában mintegy 28 nyilvános és 40 vállalati töltőállomás működik jelenleg. A hálózat viszont az OMV ígérete szerint tovább bővül: a nagyvárosokban, legfőképpen Bécsben nem lesz probléma a tankolás. A gáztank kiürülése azonban nem jelent különösebb problémát, hiszen egy gombnyomással benzinnel üzemelhet tovább a jármű.
Az immár három évtizede forgalomban lévő cseppfolyós gázos autókhoz hasonlóan a földgázüzemű autók motorja is alapvetően egy hagyományos benzinmotor. A 130-as oktánszám körüli gáz viszont kiemelkedően jó hatékonysággal ég el és egyenletes járást biztosít a motornak. Az üzemben tartó számára egyértelmű költségelőnyök mellett nagy súllyal esnek latba a gázüzemű motorok előnyös környezetvédelmi tulajdonságai is. A Bécsi Műszaki Egyetem által végzett vizsgálatok az alacsonyabb fogyasztás mellett a szén-dioxid-kibocsátás csökkenését is kimutatták.
Számos nagy európai autógyár kínálatában szerepelnek már gázüzemű autók. Az Opel autók motorjainak átalakítását Wien-Aspern üzem végzi. A vezetési próbák során alig lehetett észrevehető különbséget kimutatni a járművek menetteljesítményében. Mindössze a 100-150 literes tartályok elhelyezése okoz némi belső méretbeli korlátozást.