MTI

Egyre inkább alternatíva a földgázos autó

A modern földgázüzemű autók az osztrák LeasePlan flottamenedzsere, Josef Leopold szerint legalább olyan jók, ha nem jobbak, mint a benzines és a dízel járművek.

A legújabb gázüzemű autók tesztelésére tartott rendezvény alkalmából - különösen vállalati flották esetében - kifizetődő alternatívaként mutatta be a számos, már kapható modellt. A gázüzemű autók üzemeltetésének legnagyobb előnye kétségkívül a gáz jelenlegi ára, amelyet nem terhel az olajra kivetett adó. Ehhez járulnak még a járművek beszerzési árát az azonos kategóriájú benzines és dízel modellek szintjén tartó különféle támogatások is.

Gondot jelent azonban még az üzemanyag-ellátás biztosítása. Ausztriában mintegy 28 nyilvános és 40 vállalati töltőállomás működik jelenleg. A hálózat viszont az OMV ígérete szerint tovább bővül: a nagyvárosokban, legfőképpen Bécsben nem lesz probléma a tankolás. A gáztank kiürülése azonban nem jelent különösebb problémát, hiszen egy gombnyomással benzinnel üzemelhet tovább a jármű.

Az immár három évtizede forgalomban lévő cseppfolyós gázos autókhoz hasonlóan a földgázüzemű autók motorja is alapvetően egy hagyományos benzinmotor. A 130-as oktánszám körüli gáz viszont kiemelkedően jó hatékonysággal ég el és egyenletes járást biztosít a motornak. Az üzemben tartó számára egyértelmű költségelőnyök mellett nagy súllyal esnek latba a gázüzemű motorok előnyös környezetvédelmi tulajdonságai is. A Bécsi Műszaki Egyetem által végzett vizsgálatok az alacsonyabb fogyasztás mellett a szén-dioxid-kibocsátás csökkenését is kimutatták.

Számos nagy európai autógyár kínálatában szerepelnek már gázüzemű autók. Az Opel autók motorjainak átalakítását Wien-Aspern üzem végzi. A vezetési próbák során alig lehetett észrevehető különbséget kimutatni a járművek menetteljesítményében. Mindössze a 100-150 literes tartályok elhelyezése okoz némi belső méretbeli korlátozást.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #16
    De a kérdésre nem válaszoltál. :)
  • babajaga #15
    "A vezetési próbák során alig lehetett észrevehető különbséget kimutatni a járművek menetteljesítményében."Akkor nem érezték meg a 130 oktánt?

    Téged is félrevezetett ez a cikk. És két marhaság is van egyik a 130-as szám a másik olyasmit sugall hogy az oktánszám a teljesítményt növeli, és ez sem igaz mert a benzint alkotó komponensek közül az oktánnak a legkisebb a fűtőértéke és pont azért mert a legnagyobb a kompresziótűrése.
  • babajaga #14
    "A 130-as oktánszám körüli gáz viszont kiemelkedően jó hatékonysággal ég el "

    Érdekes, hogy én már évekkel ezelött tudtam hogy elöbb utóbb lesz aki "feltalálja" a 100%-osnál erősebb anyagot.É
  • dez #13
    Akkor tehát a korábbi hozzászólók is mind hülyék, mert nem vették észre? Te mindenre emlékszel, amit ált. iskolában tanultál?
  • babajaga #12
    "És érezhetően nem szennyezi annyira a környezetet"

    Kenés a gázos autóknak is kell és az nem tűnik el nyomtalanul.
  • babajaga #11
    Amíg a PB gázt cseppfolyósítani lehet nyomáson addig a hidrogént és a metánt(földgáz) csak hűtéssel és ezért nem tud az autó egyszerre 25km-nél többet megtenni mert az autóban is hűteni kellene a tartályt és az meg felzabálja az energia nagy részét.
  • babajaga #10
    "A Bécsi Műszaki Egyetem által végzett vizsgálatok az alacsonyabb fogyasztás mellett a szén-dioxid-kibocsátás csökkenését is kimutatták."

    3%-al! Azt elfelejtették megírni
  • babajaga #9
    "Csak nem ért annyira hozzá, mint te, és bízott abban a forrásban, ahonnan "

    Azért ez általános iskolai tananyag, itt nincs a bizalomnak helye.
  • dez #8
    Csak nem ért annyira hozzá, mint te, és bízott abban a forrásban, ahonnan vette.
  • babajaga #7
    "Akkor nem érezték meg a 130 oktánt"

    Az oktán bírja legjobban az összenyomást nem robban korán, és a gyújtásra is a legjobban reagál ezért jó a minél magasabb oktánszám de csak 100ig lehetséges, a cikkíró kissé hülye.