11
  • Macropus Rufus
    #11
    és akkor megfejeljük az egészet azzal, hogy vannak már autók amikben a kormányzás is elektronikus, mint pl. a Lexus RZ450e-ben... Éljen a drive by wire. :|
  • Macropus Rufus
    #10
    "Ezek az uj gombok soft gombok, tehat fizikai input device-okrol van szo, mint pl. egy szamitogep billentyuzete. Attol, hogy fizikai gomb van hozza, meg ugyanugy egy szoftver masolja a fizikai kapcsolo erteket a digitalis buszra, amit utanna egy mikrovezerlo olvas es hajt vegre. "
    nem az volt a gondom, hogy szoftver hajt végre valamit, hanem az, hogy egy kijezőt kell macerálnom amitől semmiféle visszajelzést nem kapok arról, hogy pl. milyen gombot fogok, nyomok stb. Ez másnál is gond volt, a visszajelzések alapján meg átszabták a kocsikat, és a gyakran használt funkciókat gombbal látták el.
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2023.10.03. 10:32:53
  • kvp
    #9
    Pontosan. Ezt hivjak product as a service economy-nak, a free to pay jatekokbol atvett mikrotranzakcios modellel kiegeszitve. A WEF kifejezesevel elve: "You'll own nothing and you'll be happy'

    Ez az amikor az okos bejarati ajto nyitasonkent tranzakcios dijat ker a felhasznalotol vagy egy jatek grafikus motorja telepitesenkent szamlazza a licenszdijat. Az embereknek nem tetszik, de a gazdasagi szereplok szamara ez az idealis uzleti modell, mert a berleti modellel osszessegeben nagyobb osszeget lehet elkerni az emberektol mintha egyben elore fizetne egy vevo.
  • Kelta
    #8
    Azért ez döbbenetes ötlet, mintha vennék egy poharat, de ha iszok belőle decinként is fizetnem kéne, a pohár gyártójának
  • Fefy
    #7
    Sok esetben nem csak a féklámpa, de a gázpedál is csak a szoftvert vezérli. Sőt, ha nagyon tovább akarunk menni, akkor létezik olyan autó, ahol a kuplung is csak egy sima potméter (ha jól emlékszem talán a Paganinak van ilyen kuplungja), szóval nem olyan meglepő ez.
  • kvp
    #6
    "Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy mikor jelennek meg a unlock csomagok, amikkel simán aktiválni lehet a kocsiba lévő extrákat. :) mert lesznek."

    Ha lesznek, akkor az egy biztonsagi res. Akkor az unlock-kal egyutt johet egy rootkit is es ne lepodjunk meg, ha az unlock-olt kocsi hirtelen elkezd muzulman vallasi zenet jatszani es sofor nelkul a tomegbe hajt. De igen, ismerve a mostani szoftverek biztonsagi szintjet, lesznek ilyen exploit-ok...

    "Aztán most már inkább fizikai gombok vannak a fontos funkciókhoz a képernyő mellett."

    Ezek az uj gombok soft gombok, tehat fizikai input device-okrol van szo, mint pl. egy szamitogep billentyuzete. Attol, hogy fizikai gomb van hozza, meg ugyanugy egy szoftver masolja a fizikai kapcsolo erteket a digitalis buszra, amit utanna egy mikrovezerlo olvas es hajt vegre. Attol meg, hogy van hozza gomb, ugyanugy kiirhatja a szoftver a kijelzore, hogy ha hasznalni akarod az ablaktorlot vagy az indexet, akkor elotte fizesd ki a havidijat. Nem hiszem, hogy pl. az indexert barki is fizetne a nemet luxusautok tulajai kozzul, ugyse hasznaljak.

    Egyebkent ma mar a feklampak is szoftveresek, ezert ha bug-os a kod, akkor pl. nem kapcsol be a feklampa. Hurra...

    https://www.youtube.com/watch?v=U0YW7x9U5TQ

    "Meg elég egy EU döntés és a közlekedés biztonsági dolgokért ne kérhetnek havidíjat, pl. tolató kamera, tolató radar, holtér figyelő rendszer stb..."

    Igen, ezeket amugy is kotelezove kellene tenni minden uj autoba, mint a savelhagyas figyelmeztetot es a veszfek asszisztenst. A vegen marad a kormanyfutes es az allithato szinu RGB ledsor mint fizetos extra...
  • Macropus Rufus
    #5
    Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy mikor jelennek meg a unlock csomagok, amikkel simán aktiválni lehet a kocsiba lévő extrákat. :) mert lesznek.
    De sztem ez is olyan lesz mint a pár éve minden autóba berakott érintő kijelző. Aztán most már inkább fizikai gombok vannak a fontos funkciókhoz a képernyő mellett. Itt is ez lesz. Most milyen nagy buli, aztán 1-2 év és a vásárlói visszajelzések miatt meg fogják szüntetni egy jó részüket. Meg elég egy EU döntés és a közlekedés biztonsági dolgokért ne kérhetnek havidíjat, pl. tolató kamera, tolató radar, holtér figyelő rendszer stb...
  • Bruce_Willis
    #4
    "Az emberek úgy érzik, hogy duplán fizettek - ami valójában nem igaz"

    Hogy ez mekkora gyökér..
    Már hogyne lenne igaz?
    Olyan szolgáltatásért kérjenek havidíjat, ha már ennyire kapzsik, amely szolgáltatás nekik is pénzbe kerül. Amely mögöttes háttérmunkát igényel, vagy felhőben tárolt adatokra támaszkodik.

    A parkolást segítő asszisztens havidíjassá tétele sem indokolt, sőt gusztustalan.
    Csak olyan formában lenne elfogadható, hogy ha valaki szeretné frissíteni, fizessen a fejlesztésért, de az alapszoftvernek előfizetés nélkül is működnie kellene, ha valaki kifizeti, mint extrát.
  • csicso82
    #2
    Aki BMW-t vesz az meg is érdemli.
  • kvp
    #2
    Mert nem duplan hanem tobbszorosen fizetnek. Egyreszt be van epitve az alaparba a hardver ara, masreszt kb. egy havi berleti dij a teljes hardverkoltseg. De a cikkben emlitett szoftver is benne van mar a kocsiban, csak aktivaljak a havidijert cserebe. Csak ahogy a nyiltkozo mondja, szoftver eseten jobban elfogadjak az emberek a mikrotranzakcios havidijas modellt.
  • tom_pika
    #1
    "Az emberek úgy érzik, hogy duplán fizettek - ami valójában nem igaz"

    És miért nem igaz? Elmagyarázná ezt nekem valaki!