Berta Sándor
Jöhetnek a Baidu és a Pony.ai robottaxijai
A két cég elindíthatja Pekingben a szolgáltatását.
A Baidu és a Pony.ai enegdélyt kapott arra, hogy teljesen sofőr nélküli robottaxi-szolgáltatást nyújtsanak a kínai fővárosban. A Baidu a közleményében hangsúlyozta, hogy az Apollo nevű ajánlata keretében 10 teljesen önállóan közlekedő autonóm járművet fog telepíteni a pekingi kormány által kialakított technológiai parkban. A vállalat azt tervezi, hogy 2023-ban további 200 teljesen vezető nélküli robotaxit helyez üzembe Kína-szerte, aminek eredményeképpen a világ legnagyobb robotaxi-flottáját üzemeltetné. A Baidu 2025-re 65, 2030-ra pedig 100 városra terjesztené ki az Apollo Go önvezető szolgáltatását.
A mostani engedély tavaly decemberhez képest jelentős előrelépést jelent és azt jelenti, hogy a kínai konszern mostantól három kínai városban, Csungkingban, Pekingben és Vuhanban üzemeltethet vezető nélküli robottaxi-szolgáltatást. Az autonóm autókban nem ül majd sem biztonsági operátor, sem pedig más személy a vezetőülésben. A Toyota által támogatott Pony.ai külön közleményben közölte, hogy szintén kapott ilyen engedélyt Peking városától. A vállalat már működtet robottaxi-szolgáltatást Kantonban. (A Pony.ai-t 2016-ban James Peng és Lou Tiancheng alapította Kaliforniában, a két mérnök korábban a Baidunál dolgozott. )
A pekingi központú Baidu, amely bevételeinek nagy részét internetes keresőmotorjából szerzi, az elmúlt öt esztendőben az önvezető technológiákra összpontosított. Jelentős előrelépéseket értek el a komplex városi környezetben navigálni képes önvezető autók kifejlesztésében: a cég több mint 40 millió kilométernyi L4 autonóm vezetési tesztkilométert és 3477 autonóm vezetési szabadalomcsaládot halmozott fel, és négy egymást követő évben tartotta a világrekordot az autonóm vezetési szabadalmak számában.
A Baidu és a Pony.ai enegdélyt kapott arra, hogy teljesen sofőr nélküli robottaxi-szolgáltatást nyújtsanak a kínai fővárosban. A Baidu a közleményében hangsúlyozta, hogy az Apollo nevű ajánlata keretében 10 teljesen önállóan közlekedő autonóm járművet fog telepíteni a pekingi kormány által kialakított technológiai parkban. A vállalat azt tervezi, hogy 2023-ban további 200 teljesen vezető nélküli robotaxit helyez üzembe Kína-szerte, aminek eredményeképpen a világ legnagyobb robotaxi-flottáját üzemeltetné. A Baidu 2025-re 65, 2030-ra pedig 100 városra terjesztené ki az Apollo Go önvezető szolgáltatását.
A mostani engedély tavaly decemberhez képest jelentős előrelépést jelent és azt jelenti, hogy a kínai konszern mostantól három kínai városban, Csungkingban, Pekingben és Vuhanban üzemeltethet vezető nélküli robottaxi-szolgáltatást. Az autonóm autókban nem ül majd sem biztonsági operátor, sem pedig más személy a vezetőülésben. A Toyota által támogatott Pony.ai külön közleményben közölte, hogy szintén kapott ilyen engedélyt Peking városától. A vállalat már működtet robottaxi-szolgáltatást Kantonban. (A Pony.ai-t 2016-ban James Peng és Lou Tiancheng alapította Kaliforniában, a két mérnök korábban a Baidunál dolgozott. )
A pekingi központú Baidu, amely bevételeinek nagy részét internetes keresőmotorjából szerzi, az elmúlt öt esztendőben az önvezető technológiákra összpontosított. Jelentős előrelépéseket értek el a komplex városi környezetben navigálni képes önvezető autók kifejlesztésében: a cég több mint 40 millió kilométernyi L4 autonóm vezetési tesztkilométert és 3477 autonóm vezetési szabadalomcsaládot halmozott fel, és négy egymást követő évben tartotta a világrekordot az autonóm vezetési szabadalmak számában.