26
  • repvez
    #26
    az ilyen emberek komunikácioja meg nem érvelés hanem kötözködés.
    Onnan lehet öket felismerni, hogy az olyan embereknem a monsdandojában akinek legalább van véleménye elgondolása valamiről abban csak belekötnek letaghadják az állitásait - ami nem biztos, hogy igaz -, de nem irják le a saját visioját elképzelését.
    Csak a tagadás van és ez áll szembe egy lehetséges elképzeléssel.

    ÉS igen elismerem, hogy vanank benne hibák pontatlanságok, mert ha nem lenen akkor nem csak egy ember lenne a sok közül.
    ÉS azért is lehet beleköttni, mert csak leirtam ami épp az eszembejutott , nem csináltam elötte hatástanulmányokat és levezetéseket kitérve minden lehetőségre.

    Pont erre valo lenne a forum, hogy normális PÁRBESZÉDDEL formáljuk egymás tudását és felfedjuk, hogy mi mindenre lehet gondolni amire a másiknak eszébe sem jutott , de az nem azt jelenti, hogy hülye lenne vagy ne tudná, csak épp akkor abban a pillanatban nem gondolt rá nem akart olyam mélységbe belemenni .


    KVP: azzal egyetértek, hogy az önvbezető autok majd egymással megosztják az adataikat és egymást követve azonos távolságra fogják követni egymást, abban viszont nem , hogy ez a távolság ilyen kicsi lenne.
    Mégha a jelek késleltetés nélkül átjutnának egyik kocsobol a másikba még akkor is ott vannak az önvezetéstől független környezeti és machanikai késleltetések amiket mind számitásba kell venni .
    Gondolok itt a különbözö gyártók eltérő fékhatására a gumik tapadására az autók muszaki állapotásra az utviszonyok különbségére a kocsik között.

    És azt én sem értem, hogy miért nem csinálják a mélygarázokat , egy egy uj épitkezésnél amikor amugy is kiássák az alapot akkor ahol ez kivitelezhető a talaj miat oda ugyan akkora alapterületen lehetne mélygarázst tenni.
    Ott vanank a SPAR ,Tesco és a bevásárlo áruházak , ahelyett, hogy elötte egy parkolot lebetonoznak ott lehetne akár park is anélkül , hogy kevesebb kocsii tudna megálni a boltnál.
    És akár csökkenthető lehetne a városok ut menti parkolását is ilyen modon amivel a baleseteket lehetne megelözni.
  • kvp
    #25
    "Kiemelkedően jól keresnek nem probléma nekik tömegközlekedni."

    En svajci nagyvarosnal csak Zurich-bol tudok kiindulni, de ott ha valaki a helyi hevvel jar (sbahn), akkor is a helyi allomasig kell az auto. Elektromos auto es dedikalt alagutak eseten akar a belvarosig is mehetnenek vele. Hatalmas elonye, hogy ha esik nem kell ernyo es nem kell atszallni eloszor a vonatra, aztan a palyadvaron a helyi tomegkozlekedesre. Nem lakhat mindenki a belvarosban. (azaz lakhat, de az Hong Kong-i suruseg lenne)

    "Utak helyett zöld terület. Ja őrültség."

    Ha el van asva az ut a park ala, akkor ez talajszinten teljesen realis. Meg Budapesten is meg lehetne csinalni. Hatalmas elonye, hogy a boltok kiszolgalo forgalma is a Fold ala kerul. A floridai Disney World-ben megoldottak pont igy.

    "Most akkor mire is fejlesztjük az önvezetést?"

    Lakott teruleten, nehezen belathato helyeken az onvezeto autok lepesben (4-5 km/h) jarnak. Miert? Mert ok helyesen latjak a helyzetnek megfelelo sebesseg fogalmat a kreszbol. (szuk utcaban, ketoldalt parkolo kocsik eseten max. lepesben mehet kozepen a forgalom)

    "Elég egy váratlan esemény és kamionnal vihetik a hullákat."

    Mint minden nagysebessegu vasuti baleset eseten? A 10 centire meno kocsik kb. egy railjet vagy ice kocsijainak felelnek meg es ugy is mukodnek.

    "Szerintem autója a jövőben is lesz mindenkinek akinek csak futja. Emiatt abban se vagyok biztos, hogy a benzines autók eltűnnének. Az elektromos kocsiknál sok még mindig a bizonytalan tényező. Az elektromos hálózat egyenlőre kevés hozzá, az akkumulátorok legyártása nem egyszerű és olcsó dolog, a tűzoltóknak is speciálisan kell rá készülnie továbbá jelenleg eszméletlen drágák."

    Szerintem a benzineseket eloszor nem tamogatjak, aztan buntetik (kitiltjak a varosokbol, aztan a lakott teruletekrol es az autopalyakrol), aztan meg nem lesz hozzajuk benzin.
  • dyra
    #24
    "Ha van penzem onvezeto autora, akkor nem fogok masokkal tomegkozlekedni."

    He he :D A Svájci kollégáimat kérdezd már meg erről. Kiemelkedően jól keresnek nem probléma nekik tömegközlekedni. A városaik meg irigylésre méltóak kevés kocsi sok hely.

    "Ha elektromos az auto, akkor siman bemehet a varos hatraban egy alagutba es csak kiszallok az irodaepulet parkolojaban a leszallasi ponton, az auto meg elmegy magatol valami minusz X-edik szinti automata toltore."

    Jobbat mondok! Tömegközlekedsz és az irodád előtt hatalmas park van futópályákkal, éttermekkel, kávézókkal és egyéb rekreációs létesítményekkel és szépen elsétálsz a metró vagy a buszmegállóig. SCFI lenne mi? Utak helyett zöld terület. Ja őrültség.

    "Ertem, hogy van egy par ember aki szeret vezetni, de ha minden jarmu teljesen automatikus, akkor az autok az autopalyan 130 mellett is mehetnek 10 centire egymastol kilomteres sorokban, nem lesz belole rafutasos baleset. "

    Nem mehetsz. Elég egy váratlan esemény és kamionnal vihetik a hullákat.

    "Az automata autok fontos szempontja, hogy feltetelezik, hogy az emberek megprobalnak elejuk lepni, mig az emberi vezetok tobbnyire feltetelezik, hogy nem lepnek hirtelen elejuk. Aztan ha megis, akkor elutnek valakit. "

    Több országban szó van arról, hogy lakott területen belül 30-ra csökkentik a megengedett sebességet. Én ezzel maximálisan egyetértek. Egyrészt tömegközlekedés, másrészt ha véletlen elütsz valakit radikálisan növekszik a túlélési esélye, továbbá kisebb zaj és porszennyezés. Most akkor mire is fejlesztjük az önvezetést?

    Szerintem autója a jövőben is lesz mindenkinek akinek csak futja. Emiatt abban se vagyok biztos, hogy a benzines autók eltűnnének. Az elektromos kocsiknál sok még mindig a bizonytalan tényező. Az elektromos hálózat egyenlőre kevés hozzá, az akkumulátorok legyártása nem egyszerű és olcsó dolog, a tűzoltóknak is speciálisan kell rá készülnie továbbá jelenleg eszméletlen drágák.
  • kvp
    #23
    "Az optimalizalt forgalom az úgy fog kinézni, hogy tömegközlekedés. Nemá majd mindenki behajthat az önvezető autójával a sétáló övezetekbe miközben már nálunk is elindult arról a beszéd, hogy valahogy le kellene csökkenteni az agglomerációból érkező forgalmat mert a városban az autók miatt egyszerűen nem lehet létezni."

    Ha van penzem onvezeto autora, akkor nem fogok masokkal tomegkozlekedni. Ha elektromos az auto, akkor siman bemehet a varos hatraban egy alagutba es csak kiszallok az irodaepulet parkolojaban a leszallasi ponton, az auto meg elmegy magatol valami minusz X-edik szinti automata toltore. Aztan amikor hazafele kell, akkor csak summon es mire leerek a lifttel a beszallasi pontra mar ott van. Egyebkent jobb cegeknel van a vezetoknek valet parking, szoval most egy ember csinalja ugyanezt.

    Ertem, hogy van egy par ember aki szeret vezetni, de ha minden jarmu teljesen automatikus, akkor az autok az autopalyan 130 mellett is mehetnek 10 centire egymastol kilomteres sorokban, nem lesz belole rafutasos baleset. Ezzel az ut kapacitasat is nagymertekben meg lehet novelni, ami varosban pl. a dugok csokkeneset eredmenyezne. Mintha egyetlen hosszu csuklos villamos lenne a lampanal megallo sor, egyszerre gyrosul a zoldnel, kozben vegig centikre egymastol a lokharitok. Az egyetlen feltetel, hogy minden erintett autonak teljes mertekben kozponti iranyitas alatt kell lennie. Plusz igy egymasnak is tudnak szolni a kocsik, tehat ha az egyik (mondjuk egy parkolo vagy szembe jovo) meglat egy gyereket/macskat aki rohan ki egy kocsi mogul, tud szolni a masiknak ami eppen arra jonne. Ezzel elkerulheto, hogy setatempora lassitsanak a kocsik varosi ovezetben. Az automata autok fontos szempontja, hogy feltetelezik, hogy az emberek megprobalnak elejuk lepni, mig az emberi vezetok tobbnyire feltetelezik, hogy nem lepnek hirtelen elejuk. Aztan ha megis, akkor elutnek valakit. Ez az emberi viselkedes hibaja, amit vagy jogi vagy muszaki modon lehet korrigalni. (jogi: akkor is jogositvany vesztes ha a gyalogos volt a hibas, muszaki: csak automata autok hajthatnak be a varosba)

    En szemely szerint at automata elektromos autok elterjedesevel az autobirtoklas novekedeset varom, mert eddig csak a ket elovarosban lako szulonek volt kocsija, most mar a gyerekeknek is lehet sajatjuk. A varosi szegenyek meg eddig se rendelkeztek kocsival vagy ha igen, akkor max. az utcan parkoltak. Szoval szerintem a gazdagabbak kozott noni fog az autok szama, a szegenyebbeknel a magasabb arak miatt csokkenni. A hasznaltautok szama pedig nagymertekben vissza fog esni, mert a legtobb elektromos auto olyan mint a telefon, amire hasznaltta valik, addigra eppen mehet is ujrahasznositasra.
  • dyra
    #22
    Nyugat? Éppen lakosságban előz, afrika, ázsia, lassan dél amerika is. És hát lehet, hogy csorók de ha 2 millárd emberből mondjuk csak 500 millió úgy él mint mi és abból 200 meg úgy mint a németek akkor az már egy az UNIÓ-val majdnem egyenértékű piac. És akkor mennyi ilyen térség is van?

    Szóval hidd el van az a pénz, hogy az autókat nem csak a príma utakra fogják tervezni.

    Az optimalizalt forgalom az úgy fog kinézni, hogy tömegközlekedés. Nemá majd mindenki behajthat az önvezető autójával a sétáló övezetekbe miközben már nálunk is elindult arról a beszéd, hogy valahogy le kellene csökkenteni az agglomerációból érkező forgalmat mert a városban az autók miatt egyszerűen nem lehet létezni.

    Ezt a sofor baromságot meg hagyjuk. Nagyon sok embert ismerek aki szeret vezetni. Nők között is. Eltudod magad foglalni? F*szom a telefont meg a laptopot nyomogatod eleget akkor mivel tudod magad lekötni? Az autóvezetés egy frankó dolog. Egy 8 órában szellemi munkát végző ember alig várja, hogy mást csináljon mint a gép előtt rohadni. De nem csak a szellemi munkások vannak ezzel így (napi 30 - 40 kilométert vezetek esetenként 300 körül, zenét hallgatok figyelem a forgalmat frankón elvagyok, az igaz a dugókat mindig próbálom kerülni, nem akarok a kocsiban is dolgozni nem is fogok).

    Szóval személyesen utoljára írom le mert már unom ezt a témát az emberek nem fogják átadni a volánt egy gépnek.

    Persze lesz egy szűk réteg aki a YouTube-n ezzel fog menőzni de az átlag nem fog lemondani az autóvezetésről.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2022.01.10. 08:19:18
  • defiant9
    #21
    "Az atagos mai embernek ha van net, akkor mas nem is nagyon kell."
    Alapvetően egyetértek azzal amit írsz. A kijelző ami kapcsán az autógyártók úgy érzik hogy van keresnivalójuk és nem a telefont fogják nyomkodni az emberek hanem az ő platformjukon keresztül érik el.
    Egyébként sokan vannak akikben zavaró szintű az ha egy mozgó autóban lehajtott fejjel kell kijelzőt nézniük, mivel ilyenkor az agyuk vizuálisan nem kapja meg a mozgás látványát és ez hányinger mechanizmust indít be (neurotoxintól megszabadulás). Ilyen szempontból jó ha a kijelző az ablak közelében van. Ekkor koherens a belső fülből érkező elmozdulás infó és akár csak a perifériális látás infója, az agyunk nyugiban van (legalábbis a többségé, de van aki egyáltalán nem viseli jól a járművön való utazást).
  • defiant9
    #20
    „Hogy menjen a kocsival kényelmesen 1 orát lassabban mint amennyivel mehetne vagy elérheti a célját egy kicsit kevésbé kényelmesen 20 perccel elöbb.”
    Mivel nem a kényelem a kérdés hanem a szabadidő, így ez a hamis dilemma érvelési hibád. Tudod amikor sorozatosan érvelési hibákat vétesz az egy jó indikátora annak hogy az álláspontod ami hibás és nem tudod tartani csak ilyen áron.

    „hogy jot tesz a környezetnek a lassabb utazás is hülyeség. max a villanyautozásnál,”
    Butaság. A benzines autó károsanyag kibocsájtása is jóval kedvezőbb alacsonyabb sebeségnél.

    „Benzin és diezel üzemő autoknál meg miért is jobb ha 40 perc helyett 1 orát megy a motor és azalatt több károsanyagot pufog ki”
    Ezt a hibát csak a nagyon tudatlanok szokták csak elkövetni. Javaslom olvass utána.

    "ÉS ezeknél a komcepcio autoknál sose ugy állnak ki, hogy ezt luxusautonak tervezik,"
    Ezzel szemben:
    Today, Cadillac expanded its vision of personal autonomous future mobility with the InnerSpace concept — a dramatic, two-passenger electric and autonomous luxury vehicle.
    Úgyhogy ismét csak a tények amik cáfolják a kitalációdat.

    Ameddig nem tudod _teljesen_ kizárni hogy az auto beltere alkalmas tartalomfogyasztásra, külső kommunikációra vagy kikapcsolódásra addig sajnos bukóban vagy.
  • defiant9
    #19
    "Produktív munkakörnyezet az nem az autó kivéve ha sofőr vagy"
    Definiáld mi az hogy produktív. Az emberek milliói jelenleg is munkakörnyezetként használják az autót, tehát ismét csak a tények cáfolják az állításod. Az autó teljesen alkalmas egy üzleti dokumentáció elolvasására vagy munka megbeszélésre.
    Az hogy nem alkalmas minden tevékenységre <> nem alkalmas valamilyen tevékenységre.

    "Azt elfogadom bár a sportautóban nem vagyok biztos."
    Ez inkább csak azt mutatja hogy a világról kialakult képed hibás és még a szemed sem használod. A luxusautó piac nagyságrenddel nagyobb mint a sportautó piac. Ezt onnan is látnod kellene hogy nagyon ritkán találkozol az utcán Ferrari-val szemben egy Tesla-val vagy S-class-al.

    "De az akkor is egy kisebbség nagyon kicsi."
    A kiinduló állításod megfogalmazhattad volna korrekten is ami tartalmazza ez a szűkítést, azonban nem te nem ezt tetted. Így az eredeti állításod nem tudtad megvédeni, az megdőlt. Legközelebb fogalmazz pontosabban, ne általánosítsd azt amit nem lehet, tudom úgy nem szól akkorát hogy te mekkora látnok vagy azokhoz képest akiknek ez a munkájuk.

    „Ha annyira okosak lettek volna akkor valamelyik autógyár megcsinálja a Teslat Elon Musk előtt.”
    Nem igazán látom hogy miért ne lehetne egy legokosabb az okosak közt. Az általad felhozott Apple példa is jól mutatja hogy van ilyen. Egyébként ma már minden autógyár lohol a Tesla után. Elektromos, önvezetés, idő eltöltése irányban mennek a gyárak. De persze a nagy cégek is hibázhatnak(Nokia), időnként meg is teszik, ami valószínűtlen az hogy mind rossz lóra száll fel, ellenben te innen a topicból látod ezt.
  • kvp
    #18
    Amit sokan elfelejtenek, hogy ha minden auto onvezeto, akkor ugyan lehet hogy lassabb lesz a vegsebesseg, de az optimalizalt forgalom miatt az atlagsebesseg megis emelekedik. Tehat ugyan lassabban megy a kocsi amikor mozog, de sokkal kevesebbet alldogal lampaknal.

    Az emberek jo resze ha megtehetne akkor sofort tartana. Egyszeruen nem szeretnek vezetni, csak szukseges rossz. Az onvezeto auto is egy ilyen sofor, csak olcsobb mint embert fizetni erre a celra.

    Onnantol, hogy nem kell vezetni, barmi mast lehet csinalni. Az atagos mai embernek ha van net, akkor mas nem is nagyon kell. Tehat ha a mai atlagos munkaba jaro emberek megtehetik, hogy nem vezetnek hanem a neten lognak, akkor azt valasztjak. Ez tomegkozlekedesen is csak korlatozott mertekben oldhato meg, autot vezetve meg egyaltalan nem. Taxiban, sajat sofor vezette autoban vagy egy onvezeto autoban viszont gond nelkul megy.

    Az utak allapotarol meg annyit, hogy nyugaton megfeleloek es nem fognak a nyugati gyarak a keleteuropai vagy kozepafrikai utviszonyokra tervezni. (azaz de fognak, a toyota hilux es a dacia duster az arra van tervezve)
  • repvez
    #17
    ha hadd lássam találsz még érvelésre fogalmat?

    NEm érdekel , hogy milyen érvelés , de kirahadsz egy fél mondatot és azt akarod megcáfolni. azért kiváncsi lennék, hogy ha megkérdeznél bárkit és azt mondanád neki,
    Hogy menjen a kocsival kényelmesen 1 orát lassabban mint amennyivel mehetne vagy elérheti a célját egy kicsit kevésbé kényelmesen 20 perccel elöbb.

    Kiváncsi lennék menynien választanák azt, hogy zötykölödnek onszántan lassabban több idöt csak , hoyg aludjanak vagy filmet nézzenek a kocsiban. Mert bármenynire is lesz luxus a beltér és az egész kocsi ahogy mondtam az uthálozat meg egy kalap kaki .

    Azt nem tudom milyen érvelésnek sorolnád be amit te montál ,de én hulyeségnek, amikor azt hasonlitod össze, hogy valaki bebambul 2-3 mp-et a lámpánál vagy , hogy a teljes utazás alatt csak 90el menjen és több idöt töltsön utazással mint ami ténylegesen szükséges .

    Az amit te leirsz, hogy jot tesz a környezetnek a lassabb utazás is hülyeség. max a villanyautozásnál, de ott meg nem oszt nem szoroz, hogy mennyivel mész.
    Benzin és diezel üzemő autoknál meg miért is jobb ha 40 perc helyett 1 orát megy a motor és azalatt több károsanyagot pufog ki ? ráadásul, 130nál mondjuk 5-6ikban pörög a motor 2500-3000 fordulatot, 90-100-nál meg nem tudsz felkapcsolni igy a kisebb fokozaton többet pörög a motor megint több káros anyag távozik.
    ÉS ez hatványozottabb a belvárosban is, amikor nincs dugó akkor 50el átmehetsz a városon kevesebb időt töltesz a lakók zavarásával mint jhogy 30al cammogva .

    ÉS ezeknél a komcepcio autoknál sose ugy állnak ki, hogy ezt luxusautonak tervezik, hanem , hogy ez lesz a jövö és mindenki igy fogja használni a kocsit. és alább pont fellett sorolva, hogy menyni mindent nem vesznek figyelembe vagy mennyire tévesen terveznek ilyen dolgokat feleslegesen elköltve sok pénzt. Mert legtöbbször ha csinálnak is piackutatást, az nem az átlagembereket kérdezik meg hanem trendeket figyelnek és a designer beleálmodik valami személyes dolgot függetlenül az átlagember igényeitől.
  • dyra
    #16
    Lehet, hogy semmitmondó de attól igaz. Produktív munkakörnyezet az nem az autó kivéve ha sofőr vagy.

    Szűk réteg mindkettő. Azt elfogadom bár a sportautóban nem vagyok biztos.

    Fizetik. Mennyien is? Volt már nyereséges éve a Teslanak? Van piaca nem azt vitatom, nagyon sokan vannak akik megvehetik. Sokan meg is veszik. De az akkor is egy kisebbség nagyon kicsi.

    Nekem úgy tűnik, hogy most nagy útkeresésben vannak az autógyárak. Ha annyira okosak lettek volna akkor valamelyik autógyár megcsinálja a Teslat Elon Musk előtt. Ja azt biztosan benézték mint a Nokia a telefonpiacot. Ők is tudták mi kell az embereknek. Aztán kiderült, hogy mégse.

    Igaz ez a Tesla-ra is.
  • defiant9
    #15
    "Maradjunk annyiban, hogy nem a legjobb hely egyikresem"
    Nem a legjobb hely <> nem alkalmas rá. Úgyhogy ez egy semmitmondó megállapítás.

    "hogy megvilágítsam miről ábrándoznak az emberek nagy többségében mikor egy autót képzelnek el maguk elé."
    Nem látom ezt a megállapítást bizonyítottnak, kétségkívül van egy réteg aki gyors sportautót szeretne, de az aki luxus autót és úgy gondolom hogy ez utóbbi egy jóval szélesebb réteg. Tehát azon próbálkozásod hogy ezt az autót „egy nagyon szűk rétegnek az igénye.” akkor a te sportautós példád még inkább az. Mindkettő egyébként releváns, van rá igény és valamekkora fizetőképes kereslet is.

    „Nem fognak az emberek se havidíjas se más konstrukciót kifizetni”
    A tények téged cáfolnak, jelenleg is kifizetik.

    „Persze van egy réteg akinek erre telik”
    Jaja, és van egy réteg akinek csak Dacia-ra telik, ettől még a Volvo, Lexus, Mercedes, Tesla-nak is van piaca. A szokásos konzervatív gondolkodásmódod ami folyamatosan előjön az ilyeneknél:
    „fogalmuk nincs mi kell az embereknek”
    úgy gondolod hogy az az etalon amit te annak gondolsz és ez alapján minősíted mások vásárlói szokásait. Az ’emberek’ nagyon nem egy homogén csoport. Az autógyárak nálad sokkal jobban tudják hogy milyen vásárlói szegmensek vannak, egy arrogáns butaság amit azzal csinálsz hogy kvázi lehülyézed őket.
  • defiant9
    #14
    "hogy még saját maga is lassitsa e"
    Szalmabáb érvelés, senki nem mondta hogy lassítja. Épp az emberek egyébként akik pl. a lámpánál hajlamosak elkalandozni és csak akkor ébrednek rá hogy már mehetnének ha már rájuk dudáltak, a gép elvi szinten ilyet nem csinál.

    "Mert ha mondjuk egy találkozora mész"
    Cherry picking érvelés. Az hogy tudsz olyan eset mondani amikor a sebesség a legfontosabb nem zárja ki hogy van relevanciája annak amikor az út közben kapott szabadidő jól felhasználható. Autópályán (ahol erre jó lehetőség van) látható hogy jelenleg sem egyforma sebességgel mennek az emberek, tehát meg is bukott azon logikád hogy homogénnek tekinted az emberek utazási idő minimumra törekvési vágyát. Simán lehet hogy valaki azt mondja hogy alszik inkább 1 órát 90km/h-nál, és ahogy mondtam ezzel még a bolygónak is jót tesz. Mert megteheti, és a trend az hogy sebesség határokat viszik le, autópályán is.

    "és amikor odaérsz a helyszinre akkor elfelejted ,, hogy miért is mentél oda."
    Ez már lol kategória, vagy magadból indultál ki? ;)
  • repvez
    #13
    Arról nem is beszélve, hogy mégha a kocsikat fejlesztik is meg lesz onvezetés, de az utakat nem fejlesztik, nem látni, hogy a 50es ota bármi lényegi ujitás történt volna, ugyan az a technologia vagy még rosszabb, ugyan ugy nem tartosabba z ut nem egyenesebb , kevésbé balesetveszélyesebbek .
    Egyáltalán nincsenek felkészitve az onvezetésre. se a jelző rendszerek .
    Meg a városokban a parkolohelyek sincsenek ugy kialakitva, hogy bárki egybol megtalálja azt a helyet ami számára a legjobb és a leg kevesebbet kelljen gyalogolni a célig.

    Ezt felejtik el az autótervezők, hogy egy okoszisztéémaként gondoljanak a kocsira ne csak mint egy tárgyra. ha valamelyik eleme ennek a rendszernek nem egyformán fejödik akkor nem jol fog müködni
  • dyra
    #12
    Próbáltál már autóban olvasni? Vagy filmet nézni? Esetleg meetingen részt venni? Maradjunk annyiban, hogy nem a legjobb hely egyikresem. És nem a az ülés miatt.

    A sportautókkal meg azért példálóztam (mert most kedvem lenne hasonlóan visszaszemélyeskedni de nem teszem) hogy megvilágítsam miről ábrándoznak az emberek nagy többségében mikor egy autót képzelnek el maguk elé.

    Az autópályát is hagyjuk. Nem fognak az emberek se havidíjas se más konstrukciót kifizetni mert maga az utazás lesz sokkal drágább ettől a mókusvakító szolgáltatástól ami ráadásnak 10 éve van megígérve. hogy most már 1 - 2 év és itt az áttörés.

    Persze van egy réteg akinek erre telik. Amit én kis hazánkban látok mikor autópályán megyek, hogy az autók 80% valami régi verda. Oké tudom más országok sokkal gazdagabbak de pl a németeknél is 10 év körül van az autók átlagéletkora.

    Szóval hajrá, nyomjátok az újságírókkal karöltve ezeket a baromságokat. Az önvezetés nem versenyképes opció az autóknál. Persze ettől függetlenül lesz egy szük réteg aki majd telenyomja a youtubot meg az ujságokat azzal, hogy innováció meg , hogy mennyire príma és ő az autóban tartja a meetinget ezzel sem vesztve időt és ez neki millákat hoz stb...

  • repvez
    #11
    Az nem a kocsitol fugg, hogy lesz e dugó vagy nem és igen idöbe kerül, de egyáltalán nem azt akarja senki, hogy még saját maga is lassitsa ez csak mert egy sorozatot megnézzen egy kocsiban egérmozin. inkább azt szeretné, hogy minél elöbb oda érjen ahova akar elintézni az ugyeit és amikor visszaér akkor marad neki anyni ideje, hogy a lakásában az arra kitalált eszközökön megnézze a sorozatát nyugodtan kényelmesen külsö zavarás nélkül.
    Mert ha mondjuk egy találkozora mész vagy ugyet iuntézni akkor nagyon nem azt akarod, hogy eltereljék a figyelmedet egy sorozattal és amikor odaérsz a helyszinre akkor elfelejted ,, hogy miért is mentél oda.

  • defiant9
    #10
    "az időd ugyanúgy elmegy."
    A lényeg az hogy nagyon nem mindegy hogy mire. Az előtted lévő féklámpájának vagy a jelzőlámpa bámulására, vagy valami ennél nagyságrendekkel érdekesebbre.
    Az autópályára meg nem is tudtál semmit mondani.
    Megveszik még ennyiért is, de persze ez is árverseny tárgya lesz amint több platform is elérhetővé válik:
    Elon Musk says Tesla is raising the price of its ‘full self driving’ software to $12k
    A kapott szabadidő/kényelem olyan amiért pénzt hajlandóak adni az emberek. Többek közt ezért mennek 130-al és nem 90-el, hiába sokkal költségesebb.

    "A legtöbb ember olcsó, jó autót akar elsősorban "
    Lol. Akkor minek is kezdtél el példálózni ezzel?
    "Nézzenek meg egy sportautót egy Mclarent vagy egy Ferrarit."
  • dyra
    #9
    Semmiféle tömegigény nincs. Ezt a média nyomja. A nagyvárosokban a tömegközlekedéssel kell versenyeznie mert luxus körülmények ide vagy oda a dugóban araszolásnál az időd ugyanúgy elmegy.

    Kisvárosokban meg nincs dugó és ha van egy hobbitelked vagy vadász vagy már cseszheted is ezt a kocsit. Tudom ha gazdag vagy lehet több autód is problem solved (környezetvédelem meg amúgy se érdekel senkit).

    Továbbá most is hívhatsz ilyen luxus taxikat vagy Cadillacet. Már abból is látni, hogy ez egy nagyon szűk rétegnek az igénye.

    Én még azt is megkockáztatom a világ legtöbb országában az átlag ezt a cuccot nem tudja megfizetni a fizetéséből és ez nem fog változni a jövőben sem. Illetve annak is aki megtudná fizetni ne racionális erre költeni. Nem ezek az autók jelentik a jövőt. Majd belátják.

    A legtöbb ember olcsó, jó autót akar elsősorban akinek van családja családit. A gazdagabbak is. Vagy olcsó bérlési lehetőséget. Na azokba nem fog beférni az önvezető technológia mert hogy olcsó szolgáltatás nem lesz az biztos.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2022.01.09. 08:27:29
  • defiant9
    #8
    Nem azért ülnek be ide hogy szórakozzanak, az utazási mindenképp időbe kerül, és tipikusan rutin utakat teszünk. Az emberek pedig ha választhatnak hogy araszolnak a dugóban vagy meredten bámulják az monoton autópályát avagy ehelyett megnéznek valami média tartalmat akkor az utóbbit fogják választani. Erre tömegigény van.
    Sőt, ha azt mondjuk hogyha úgyis magától megy az autó és közben nem kell unatkoznom az út szürke sávját meg a szalagkorlátot bámulva akkor azt is mondhatom hogy ne menjünk 130-al, elfogyasztok valami audiovizuális tartalmat hazáig, az 45 perc, akkor elég ha 90 km/h-val megyünk, együtt teherforgalommal. Jót teszünk a bolygónak, és költséget spórolunk.
  • dyra
    #7
    fogalmuk nincs mi kell az embereknek nekem ebből ez jön le. Nézzenek meg egy sportautót egy Mclarent vagy egy Ferrarit.

    Ez egy nagyon szűk réteg luxus kocsija. Az emberek a szabadidejüket nem csak hemperegve szeretnék tölteni egy kis légterű fullos "putriban".
  • kvp
    #6
    "ilyenkor jo lenne ha megmaradna a lehetőség arra, hogy átvegye az irányitást."

    Elvileg megvan a fenti auto eseteben is. Csak a kijelzon at lathato elso kamerakepet kell hasznalnia egy kezivezerlovel (game controller-rel), ha eppen vezetni akarna es olyan helyen halad, ahol ezt torvenyileg engedelyezik. A Tesla navigate on autopilot modja is vezetheto ilyen modon. A kis rajzolt MI nezeti kepet nezve tudsz kiadni neki savvaltasi es gyorsitasi/lassitasi parancsokat, amiket az MI dolgoz fel es vezeti az alapjan a kocsit. Jopar Teslas beta tesztelo youtuber szokott igy parancsokat adni a kocsijanak ha az elbizonytalanodna egy szituacioban.

    Az MI persze okos, pl. egy par nappal ezelotti videoban a tulaj jelezte a kocsinak, hogy forduljon mar ki a foutra, de az csak nem akart menni. Par masodperccel kesobb egy auto huzott at nagy sebesseggel keresztben. A sofor reakcioja: "Ez honnan jott?" A kocsi ellenben latta, mert az orra kijjebb volt. Ez egyebkent megoldja azt a problemat is, hogy az MI az utast vagy a gyalogost vedje. Az MI alapvetoen magat vedi (nem akar utkozni semmivel) es ezzel mellekhataskent mindenki mast is megved. A fenti helyzetben a gyorshajto elhaladasa utan egyebkent a kocsi azonnal megindult, mar emberi noszogatas nelkul is.

    "ha ez igy látszik, akkor már a rajzasztalon az ötletelésnél meg kelljen , hogy bukjon a koncepcio és nem szabadna eljutnia akár egy "végleges" Promocios CGI videoig föleg nem egy fizikailag megmutatható neadj isten vezethető prototipusig amit az autoszalonokon be lehet mutatni."

    Sajnos a formatervezok ha magukra hagyjuk oket, akkor kb. igy mukodnek: https://www.youtube.com/watch?v=WPc-VEqBPHI
  • repvez
    #5
    ez igaz, de ha ez igy látszik, akkor már a rajzasztalon az ötletelésnél meg kelljen , hogy bukjon a koncepcio és nem szabadna eljutnia akár egy "végleges" Promocios CGI videoig föleg nem egy fizikailag megmutatható neadj isten vezethető prototipusig amit az autoszalonokon be lehet mutatni.

    A vásárlok és a piac csak arra kelene reagálni , hogy ami valoban fejlödés és hasznos.
    Mert hiába mutat valamit rész featuret ami tetszik a közönségnek, ha az nem használható a mindennapokban és teljesen ujrakell tervezni az egészet és az már nem fog anynira tetszeni mint az eredetileg kigondolt ,de a teljes auto már használhatatlan .

    A másik,meg, hogy összehasonlitani egy autot egy kötött pályán mozgó forgalom mentes AI által vezérelt metroval egy kicsit fura , egy autonál nem lehet olyan egyszerüen megoldani , mint ahol csak lényegében a megállás és elindulásra kell figyelni, mert minden más adott .Nincs kereszt forgalom nincsenek akadályok az uton váratlan helyzetek .
    Mig egy kocsinál rengeteg ilyen van, vagy csak egyszerüen olyan napja van a sofőrnek, hogy aznap vezetni akar , ilyenkor jo lenne ha megmaradna a lehetőség arra, hogy átvegye az irányitást.

    Majd 50-100 év mulva mikor már lesznek olyan emberek akik már ugy szulettek, hogy nem láttak már kormányos autot, nekik már nem fog ez a featur hiányozni és elhagyható lesz
  • kvp
    #4
    "nem nagyon értem minek vesztegetik az időt és pénz az ilyen koncepcio autokra , ha ugy sem valósitják meg öket , de mégcsak hasonlokat sem."

    A koncepcioauto reszben piackutatas, reszben a mernokok otleteinek ellenorzese a vasarlok altal. Ennel peldalul a kismeretu fejter miatt mar a koncepcio fazisban elvetheto az otlet. Ami egyebkent csak annyi, hogy kb. szemmagassagig lenne a nagymeretu ivelt monitor, igy a szelvedon csak a monitor teteje folott lehetne kilatni egy vekony resen at. Ha a teto magassabban lenne, akkor nem is lenne akkora baj, de alacsony.

    Szemely szerint az SUV-k / pickup-ok formaterve hasznalhatobb. Tehat az ember be tudjon ulni kocsiba ugy, hogy a szek magassaga egy normal irodai szek magassaga legyen a jarmu padlojahoz kepest es a fejter lehetoseget adjon arra, hogy kenyelmesen ulve felemeljuk a kezunk a fejunk fole. Nem a legjobb a legellenallasa, de felig fekve utazni mint ahogy sok sportkocsiban kell eleg kenyelemetlen.

    "és amikor a szopdver vissza akarná adni a kontrollt,"

    Azert megneznem, amikor a budapesti 4-es metron vissza akarna adni a szamitogep a vezerlest az ott sem levo vonatvezetonek. Es azt naponta tomegek hasznaljak mar most. Egy automata jarmu attol automata, hogy ha nem ul benne senki, akkor is uzemkepes.
  • repvez
    #3
    nem nagyon értem minek vesztegetik az időt és pénz az ilyen koncepcio autokra , ha ugy sem valósitják meg öket , de mégcsak hasonlokat sem.
    Rengetek koncepcio tervet bemutattak már minden gyártó, aztán a végén kapunk egy baltával faragott kocka egyen autót amiket egyedül a logo különböztet meg egymástol mert az alváz és néha a felépitmény formája is nagyfoku hasonloságot mutat.

    Manapság nehéz azzal magyarázni, hoyg azokat a formákat nem lehet legyártani amiket kitaláltak, mert a szerszáémokat és a gyártósort is olyanra alakithatják, hogy az kivitelezhető legyen és az anagyok is képesek azokat a terheléseket elviselni ami egy egy furéább forma megkiván.

    Erról a konkrét tervnéél eléggé elcsuszott az arány , mert a belső teret ugy ábrázolják mintha akkora tér lenne mint egy nappaliba, aztán a külső bemutatásakor meg azon is elgondolkodik az ember, hogy ülve nem kell e a nyakat behuzni, hogy ne érje el a tetőt.
    A csomagtartót is akkorára tervezik , hogy elveszni benne mikor csak 2 személyes, de egy 7 személyes családi autónál manapság meg hagynak akkora helyet, hogy egy cipósdoboz épp odafér ha kinyitjuk mintd a 7 ülést.

    Szóval kettős érzéseim vannak mert a koncepcio autok soksztor sokkal jobban néznek ki mint ami végül megvalósul és a megvalósult verzio néha még kevesebb használhatóságot ad mint amit a koncepcio autó igért.
    Főleg az innovativ szofvterek terén.
  • duke
    #2
    Miert kellett volna a kormany egy koncepcio auto bemutatasahoz ? Egy autogyar amugy se politizaljon. :)))
  • Ender Wiggin
    #1
    és amikor a szopdver vissza akarná adni a kontrollt, az utasok sikítva keresik a kormányt életük utolsó 1 másodpercében... remek ötlet.