Hibrid megoldást mutatott be a Ferrari

A V6-os motor mellé egy kisebb elektromos példány futott be, kellemes külsővel.

A Ferrari különböző megoldásai nem túl gyakran szerepelnek lapunk hasábjain, különösen ami az újabb hibrid, illetve teljesen elektromos autókat illeti. Most megtörjük ezt a negatív trendet, a gyártó ugyanis egy hibrid típust mutatott be, amely vonzó kialakítással jelenik hamarosan meg a piacon.

A Ferrari 296 GTB a hivatalos oldalon szereplő képek és technikai adatok szerint egy igencsak erős példány, ezzel kapcsolatban szerencsére a pontos számokat is elárulják. Az igencsak sportos külsővel felbukkanó autó egy 2,992 literes V6-ikerturbó motorra épül, amely közvetlenül az utasok mögött helyezkedik el, 654 lóerőt biztosítva számunkra. Ehhez azonban egy kisebb elektromos motor csatlakozik, 165 lóerős kivitelben, a kombinált erő pedig a gyártó szerint 819 lóerőre rúg, amelynek megfelelő átadásáról egy 8 sebességes, duplakuplungos sebességváltó gondoskodik. Ezzel gyakorlatilag a 812 Competizione típus V12-motorjához hasonló teljesítményt kapunk, míg a 100 km/h-s iram elérése 2,9 másodperc alatt történik meg, a végsebesség pedig 330 km/h lesz.


Az utastér alatt egy szintén kisebb, 7,45 kWh-s lítium-ion akkumulátor található, ennek segítségével az autó 25 km-es távot tehet meg a benzinmotor alkalmazása nélkül. Ez bőven elegendő a garázsból való kiálláshoz, hogy azután, az utazás legnagyobb részében, már a hagyományos meghajtásra (és annak jóval nagyobb sebességére) építsük kényelmünket. Ahogy említettük, a külső kifejezetten sportos, ennek vonalai nyilván nem mindenki számára lesznek kiemelkedően vonzók, viszont a járókelők minden bizonnyal megfordulnak majd az autó után, ahogy azt a Ferrari különböző megoldásai esetében megszokhattuk.

A hivatalos megjelenésre a jövő év elején kerítenek sort, az ár várhatóan az amúgy ezzel leváltani hivatott F8 Tributo 276 ezer dolláros szintje körül lesz majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #13
    De mi az az "élmény"? 100 éve még a lovaskocsik zötykölődése lehetett az, hamarosan meg az, hogy olvashatsz, miközben halad az autó, ami most is megvan, ha van sofőröd. Az úgynevezett vezetési élmény állandóan változik.
    A 8000-es fordulaszám visítása meg a benzinszag a legtöbb embernek kellemetlen, hosszútávon mindeképpen. Csak van a marketing, a hamis életérzés árusítása (technikához, férfiassághoz kapcsolva), és emiatt vágyik rá egy (leginkább megtévesztett) tömeg. Van egy maroknyi ember, akinek őszintén/kipróbálva tetszik - úgy értelmetlenül -, de mindez leginkább üzlet, semmi más.

    Na mindegy. Csak sokan nem úgy fogalmaznak, hogy kipróbálnák, hanem egyenesen "imádják" a Ferrarit meg a Lamborghinit... Na, azoknak mind adnék egyet és kötelezően azzal kéne munkába járniuk, meg vidékre a nagyihoz... A legtöbbjük egy életre megutálná az autózást.
    Ellenben ha az emberek kapnának egy Bentleyt vagy "csak" egy Lexust (kötelező használatra), a 99%-uk elégedett lenne.
  • wraithLord #12
    #8 @Sequoyah (valamiért nem működik a válasz gomb éppen)

    Ezért kellene olyan szakemberek után nézni, akik értenek az elektromos autózáshoz, és szép lassan belefűzni a Ferrariba az elektromos autózást, hogy ugyanolyan szakértők legyenek abban is, mint a belsőégésű motoros autók esetén.

    Tudom, mindenki azt mondja, hogy az elektromos autók nem az élményről szólnak, meg mindegyik hót ugyanolyan, mert egy nagy gördeszkára rápaszírozol egy/kettő/három mosógépmotort meg 300 kiló akksit, és kész az EV, és hasonlók... De szerintem mindenben ugyanúgy megvannak a finomságok, maximum máshogy és máshol kell keresni. Ez a "minden elektromos autó ugyanolyan", ez olyan, mint hogy "minden kínai ugyanolyan". Komolytalan kijelentés szimplán azért, mert nem arra vannak ráállva az érzékeink, nem arról vannak gyerekkori/fiatalkori élményeink, nem az adja a nosztalgiafaktort.
    És az sem igaz, hogy hangtalan. Van neki hangja, csak nem olyan, mint egy belsőégésűnek. Simán lehet a hajtásnak bármilyen karakterisztikát adni, akár rakhatnak bele váltót, és mehet, reagálhat, működhet teljesen tökéletesen ugyanúgy, mint egy benzines, csak nem bőgni meg durrogni fog, hanem visítani. Ennyi. Nem értem ezt a problémázást. (Valszeg azért, mert én ugyan szeretem, de egyáltalán nem tartom nélkülözhetetlennek a V12-es, V8-as, V6-os, sorhatos, öthengeres stb. motort, a turbót, kompresszort és egyebek hangját, jelenlétét. Meg a benzinszagot sem, bár az azért tényleg elindít bizonyos nosztalgiát, de az csak egy dolog... :D )
  • Sequoyah #11
    Fel sem tudom fogni hogy hogyan tudtad idekeverni a kenyelmet meg az automatikus vezetest..
    Minden epeszu ember szamara nyilvanvalo, hogy ha a Ferrari es a vezetesi elmeny egy mondatban van, akkor a gyors kormany es gazreakciorol, es a finoman megcsusztatott hatsokrol van szo, nem pedig a suppedos ulesekrol:D

    Egyebkent pedig nem lehet csak ugy profilt valtani. Hiaba a hazepitesben
    es a konyhafelujitasban van manapsag a nagy profit, nem fogsz Ferrari hazakat latni, mert lovesuk sincs rola. A Ferrari tokejenek nagy resze a tudasuk, hogy hogyan kell a legjobb motorokat, valtokat es kormanyzast gyartani, aminek a nagy reszet elveszitik ha nem gyartanak benzines autot. Ezzel elvesztik minden versenyelonyuket, sot komoly hatranyba kerulnek a Rimac, a Lotus es masok mogott, akik mar most EV sportautokat gyartanak.
    A markanevnek ugyan marad erteke, de bajban lesznek ha nem tudnak moge autot tenni.
  • Ender Wiggin #10
    Maranellóban (is) vannak 1 napos (átlagembernek is megfizethető) oktatós napok, amikor kibérelhetsz Ferrarikat. Mielőtt ezt megteszed, ne mondj olyat, hogy kényelmetlen... :-)

    A Rolls meg a Maybach eleve sofőrös autó, csak az olyan bohócok vezetik maguk, mint Gigi Becali. A vezetési élmény az az, hogy te vezetesz, nem az elektronika. És lehetőleg egy könnyű, jól irányítható autót (nem kell Ferrarinak lennie, lehet Swift/Clio Sport is), az ilyen bálnák aztán mindent kínálnak csak vezetési élményt nem...
  • Tetsuo #9
    A vezetési élmény szerintem egy Maybachban vagy egy Rollsban csúcs, a sportkocsikban bazári. Oké, elhiszem, hogy valakinek az teszik, meg azt hívja "vezetési élménynek", hogy benzinszag van, meg gumiszag, úgy ordít a motor 10 cm-re a hátától, hogy nem lehet beszélgetni, pattog az autó a murván, a padkán vagy kisebb bukkanón elakadna; mindamellett, hogy közvetlenebb a kormányzás meg a gázadás, kevesebb a gépi beavatkozás.
    Nekem élmény olyan autót vezetni, amit nem kell feszülten figyelni, a kis hibákat korrigálja, bekanyarodik, ahogy kell, hajózik, nem reagál túl egy óvatlan mozdulatot sőt, tartja a távolságot, sávot vált magától és közben masszíroz az ülés, Beethoven szimfoniájában a leghalkabb részletek is szépen hallatszódnak.

    A Ferrari egy kapitalsta cég. Jövőjét a piackutatás eredményei határozzák meg szerintem. Ha felmerül a lehetőség, hogy csődbemenek, vagy profilt vált, akkor profilt fog váltani.
  • Sequoyah #8
    A Ferrari a vezetesi elmenynek a szakertoje, nem pedig a teljesitmenye.
    Akkor fognak elektromosat gyartani, ha a legjobb vezetesi elmenyt kinalo elektromos autot tudjak kinalni, de ettol messze vannak.

    Az o jovojuk attol fugg, hogy kis peldanyszamu sportautoknal maradhatnak-e a benzinesek hosszutavon. Ha teljesen betiltjak, akkor az utolso benzines szerian rengeteget fognak kaszalni, aztan pedig csodba mennek...
    Bar ha nincs benzines konkurencia, es mindenki sulyproblemakkal fog kuzdeni, akkor lehet hogy azon a piacon meg mindig ok kinaljak majd a legjobb vezetesi elmenyt, csak nem olyan jot mint ma, szoval eletben maradhatnak.

    Ami viszont mindenkepp valoszinu, hogy az utolsok kozott lesznek ok akik benzines autot kinalnak.
  • wraithLord #7
    Nem azt mondta a Ferrari, hogy soha nem fog elektromos autót gyártani? Mondjuk ez nem is az, de egy lépés lehet afelé. És a V6 is szokatlanul pici egy Ferrariban... :D
  • Mutans Zombi #6
    Vagy az elektromos ablakemelő.
  • Gabo #5
    Hibrid meghajtás? Egy frászt. Az a villanymotor csak az önindító a V6-hoz. ;)
    Utoljára szerkesztette: Gabo, 2021.07.07. 09:39:56
  • Gabbbbbbbbbbbb #4
    50-re 0.3s alatt fel lehet gyorsulni :-) Arra a pislogásnyi pillanatra kihasználod. Egyébként meg, aki megengedheti magának ezt az autót, az megengedheti magának, ha időnként belerepül egy trafiba, ha azért odafigyel arra, hogy 180-nál gyorsabban ne menjen. Lóerő jól jön, ha 150-el haladó Mercit kell előzni.

    (nyilván idióták, de csúcs gazdagok közül sokan így vezetnek)