Gyurkity Péter
Hibrid megoldást mutatott be a Ferrari
A V6-os motor mellé egy kisebb elektromos példány futott be, kellemes külsővel.
A Ferrari különböző megoldásai nem túl gyakran szerepelnek lapunk hasábjain, különösen ami az újabb hibrid, illetve teljesen elektromos autókat illeti. Most megtörjük ezt a negatív trendet, a gyártó ugyanis egy hibrid típust mutatott be, amely vonzó kialakítással jelenik hamarosan meg a piacon.
A Ferrari 296 GTB a hivatalos oldalon szereplő képek és technikai adatok szerint egy igencsak erős példány, ezzel kapcsolatban szerencsére a pontos számokat is elárulják. Az igencsak sportos külsővel felbukkanó autó egy 2,992 literes V6-ikerturbó motorra épül, amely közvetlenül az utasok mögött helyezkedik el, 654 lóerőt biztosítva számunkra. Ehhez azonban egy kisebb elektromos motor csatlakozik, 165 lóerős kivitelben, a kombinált erő pedig a gyártó szerint 819 lóerőre rúg, amelynek megfelelő átadásáról egy 8 sebességes, duplakuplungos sebességváltó gondoskodik. Ezzel gyakorlatilag a 812 Competizione típus V12-motorjához hasonló teljesítményt kapunk, míg a 100 km/h-s iram elérése 2,9 másodperc alatt történik meg, a végsebesség pedig 330 km/h lesz.
Az utastér alatt egy szintén kisebb, 7,45 kWh-s lítium-ion akkumulátor található, ennek segítségével az autó 25 km-es távot tehet meg a benzinmotor alkalmazása nélkül. Ez bőven elegendő a garázsból való kiálláshoz, hogy azután, az utazás legnagyobb részében, már a hagyományos meghajtásra (és annak jóval nagyobb sebességére) építsük kényelmünket. Ahogy említettük, a külső kifejezetten sportos, ennek vonalai nyilván nem mindenki számára lesznek kiemelkedően vonzók, viszont a járókelők minden bizonnyal megfordulnak majd az autó után, ahogy azt a Ferrari különböző megoldásai esetében megszokhattuk.
A hivatalos megjelenésre a jövő év elején kerítenek sort, az ár várhatóan az amúgy ezzel leváltani hivatott F8 Tributo 276 ezer dolláros szintje körül lesz majd.
A Ferrari különböző megoldásai nem túl gyakran szerepelnek lapunk hasábjain, különösen ami az újabb hibrid, illetve teljesen elektromos autókat illeti. Most megtörjük ezt a negatív trendet, a gyártó ugyanis egy hibrid típust mutatott be, amely vonzó kialakítással jelenik hamarosan meg a piacon.
A Ferrari 296 GTB a hivatalos oldalon szereplő képek és technikai adatok szerint egy igencsak erős példány, ezzel kapcsolatban szerencsére a pontos számokat is elárulják. Az igencsak sportos külsővel felbukkanó autó egy 2,992 literes V6-ikerturbó motorra épül, amely közvetlenül az utasok mögött helyezkedik el, 654 lóerőt biztosítva számunkra. Ehhez azonban egy kisebb elektromos motor csatlakozik, 165 lóerős kivitelben, a kombinált erő pedig a gyártó szerint 819 lóerőre rúg, amelynek megfelelő átadásáról egy 8 sebességes, duplakuplungos sebességváltó gondoskodik. Ezzel gyakorlatilag a 812 Competizione típus V12-motorjához hasonló teljesítményt kapunk, míg a 100 km/h-s iram elérése 2,9 másodperc alatt történik meg, a végsebesség pedig 330 km/h lesz.
Az utastér alatt egy szintén kisebb, 7,45 kWh-s lítium-ion akkumulátor található, ennek segítségével az autó 25 km-es távot tehet meg a benzinmotor alkalmazása nélkül. Ez bőven elegendő a garázsból való kiálláshoz, hogy azután, az utazás legnagyobb részében, már a hagyományos meghajtásra (és annak jóval nagyobb sebességére) építsük kényelmünket. Ahogy említettük, a külső kifejezetten sportos, ennek vonalai nyilván nem mindenki számára lesznek kiemelkedően vonzók, viszont a járókelők minden bizonnyal megfordulnak majd az autó után, ahogy azt a Ferrari különböző megoldásai esetében megszokhattuk.
A hivatalos megjelenésre a jövő év elején kerítenek sort, az ár várhatóan az amúgy ezzel leváltani hivatott F8 Tributo 276 ezer dolláros szintje körül lesz majd.