Berta Sándor
Nem hisz a gyártókon átnyúló operációs rendszerben az Audi

Az autógyártó illetékese túl bonyolultnak tartja az ilyesfajta szoftvereket.
Oliver Hoffmann, az Audi fejlesztési vezetője kijelentette, hogy a gyártókon átnyúló autófedélzeti operációs rendszerek túlzottan összetettek. A menedzser ugyanakkor rámutatott, hogy a kooperációk az önálló közlekedés területén nagyon is észszerűek. Hoffmann hozzátette, hogy számukra elengedhetetlen a saját operációs rendszer kifejlesztése, mivel nem használnak külső megoldást. Ennek oka, hogy az automatizált közlekedésben azt tapasztalják, hogy a különböző termékek és szolgáltatások esetében rendkívül fontos az átjárhatóság és az integráció.
Az Audi fejlesztési vezetője elmondta, hogy a Cariad saját fejlesztését akarják előnyben részesíteni. A cég a Volkswagen leányvállalata. A gyártókon átnyúló autófedélzeti operációs rendszer megvalósítását nagyon nehéznek nevezte és úgy vélte, hogy egyszerűen nem valósulhat meg egy ilyen európai megoldás, ehhez ugyanis e rendszerek nagyon bonyolultak. Ezzel többek között arra is utalt, hogy túlzottan sok gyártó igényeit kellene figyelembe venni és integrálni egyetlen programba.
A menedzser azt azért nem zárta ki, hogy lesznek egyeztetések "bizonyos egységesítésekről", amelyek a szoftverek egyes köztes alkalmazásait érintik majd. Kooperációra tehát szükség van, de elsősorban a szabályalkotás területén. Az egységes nemzetközi szabványok jelentős mértékben megkönnyítik a világ minden régiójában az új rendszerek piacra dobását. Hoffmann jelezte, hogy az első SAE Level 3 szintnek megfelelő, feltételes automatizáltságú rendszerét 2025-re fogja elkészíteni. Ugyanakkor csak akkor észszerűek ezek a megoldások, ha az ügyfeleknek valódi többletértéket tudnak kínálni.
Oliver Hoffmann, az Audi fejlesztési vezetője kijelentette, hogy a gyártókon átnyúló autófedélzeti operációs rendszerek túlzottan összetettek. A menedzser ugyanakkor rámutatott, hogy a kooperációk az önálló közlekedés területén nagyon is észszerűek. Hoffmann hozzátette, hogy számukra elengedhetetlen a saját operációs rendszer kifejlesztése, mivel nem használnak külső megoldást. Ennek oka, hogy az automatizált közlekedésben azt tapasztalják, hogy a különböző termékek és szolgáltatások esetében rendkívül fontos az átjárhatóság és az integráció.
Az Audi fejlesztési vezetője elmondta, hogy a Cariad saját fejlesztését akarják előnyben részesíteni. A cég a Volkswagen leányvállalata. A gyártókon átnyúló autófedélzeti operációs rendszer megvalósítását nagyon nehéznek nevezte és úgy vélte, hogy egyszerűen nem valósulhat meg egy ilyen európai megoldás, ehhez ugyanis e rendszerek nagyon bonyolultak. Ezzel többek között arra is utalt, hogy túlzottan sok gyártó igényeit kellene figyelembe venni és integrálni egyetlen programba.
A menedzser azt azért nem zárta ki, hogy lesznek egyeztetések "bizonyos egységesítésekről", amelyek a szoftverek egyes köztes alkalmazásait érintik majd. Kooperációra tehát szükség van, de elsősorban a szabályalkotás területén. Az egységes nemzetközi szabványok jelentős mértékben megkönnyítik a világ minden régiójában az új rendszerek piacra dobását. Hoffmann jelezte, hogy az első SAE Level 3 szintnek megfelelő, feltételes automatizáltságú rendszerét 2025-re fogja elkészíteni. Ugyanakkor csak akkor észszerűek ezek a megoldások, ha az ügyfeleknek valódi többletértéket tudnak kínálni.