Berta Sándor
A kisebb autógyártókat nem sújtja a chiphiány
Úgy tűnik, hogy az elmúlt hónapokban kialakult helyzet nem keseríti meg minden piaci szereplő életét.
Nemrég derült ki, hogy chiphiány miatt több cég, köztük a Volkswagen is leállította gyártósorait. A Daimler, a Fiat Chrysler, a Honda és a Nissan is figyelmeztetést adott ki, hogy problémák lehetnek a gyártási folyamatokban. A jelenlegi helyzet érinti a Fiat Chryslert, a Fordot, a Nissant, a Subarut és a Toyotát is. Az ügy megoldására a német kormány képviseletében Peter Altmaier gazdasági miniszter a tajvani kollégájához, Wang Mei-huához fordult azért, hogy a Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. Ltd. (TSMC) a gyártás során vegye előre a német megrendeléseket. A TSMC később bejelentette, hogy előnyben fogja részesíteni az autóipari megrendeléseket.
Most kiderült, hogy bármennyire is súlyosnak tűnik a helyzet, az közel sem érinti egyforma mértékben az összes autógyártót, hanem vannak olyan szerencsés vagy jól előre gondolkodó gépkocsigyártók, amelyek elkerülték a krízist. Thierry Bollore, a Jaguar Land Rover vezetője az Automotive News Europe megkeresésére válaszul azt nyilatkozta, hogy őket jelenleg nem érinti a probléma. A menedzser hozzátette, hogy a csapata folyamatosan kapcsolatban van a beszállítókkal és a chipgyártók arról tájékoztatták őket, hogy a közeljövőben nem tervezik a nekik szállított chipmennyiségek csökkentését. Mindezt az érintett partnereik azzal indokolták, hogy a piacon - más szereplőkkel összehasonlítva - annyira kicsi társaságnak számítanak, hogy a megrendeléseik nem befolyásolják jelentős mértékben az összképet.
Az Automobilwoche értesülései alapján nem csupán a Jaguar Land Rovert nem érinti a chiphiány, hanem jelenleg a BMW is hasonlóan kedvező helyzetben van.
Nemrég derült ki, hogy chiphiány miatt több cég, köztük a Volkswagen is leállította gyártósorait. A Daimler, a Fiat Chrysler, a Honda és a Nissan is figyelmeztetést adott ki, hogy problémák lehetnek a gyártási folyamatokban. A jelenlegi helyzet érinti a Fiat Chryslert, a Fordot, a Nissant, a Subarut és a Toyotát is. Az ügy megoldására a német kormány képviseletében Peter Altmaier gazdasági miniszter a tajvani kollégájához, Wang Mei-huához fordult azért, hogy a Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. Ltd. (TSMC) a gyártás során vegye előre a német megrendeléseket. A TSMC később bejelentette, hogy előnyben fogja részesíteni az autóipari megrendeléseket.
Most kiderült, hogy bármennyire is súlyosnak tűnik a helyzet, az közel sem érinti egyforma mértékben az összes autógyártót, hanem vannak olyan szerencsés vagy jól előre gondolkodó gépkocsigyártók, amelyek elkerülték a krízist. Thierry Bollore, a Jaguar Land Rover vezetője az Automotive News Europe megkeresésére válaszul azt nyilatkozta, hogy őket jelenleg nem érinti a probléma. A menedzser hozzátette, hogy a csapata folyamatosan kapcsolatban van a beszállítókkal és a chipgyártók arról tájékoztatták őket, hogy a közeljövőben nem tervezik a nekik szállított chipmennyiségek csökkentését. Mindezt az érintett partnereik azzal indokolták, hogy a piacon - más szereplőkkel összehasonlítva - annyira kicsi társaságnak számítanak, hogy a megrendeléseik nem befolyásolják jelentős mértékben az összképet.
Az Automobilwoche értesülései alapján nem csupán a Jaguar Land Rovert nem érinti a chiphiány, hanem jelenleg a BMW is hasonlóan kedvező helyzetben van.