Berta Sándor
Robotkereskedőt készített a Hyundai
A gép számos feladatot láthat el.
A Hyundai Motor Group bemutatta az új ügyféltanácsadó rendszerét, amely gyakorlatilag autókereskedőként is működhet. A DAL-e nevű humanoid robot mesterséges intelligenciával, valamint arc- és beszédfelismeréssel bír, s optimális személyes tanácsadást kínál az ügyfeleknek anélkül, hogy eközben emberekkel kellene kapcsolatba kerülniük. Az új gépet egy Szöul déli részén található autószalonban tesztelik. Amennyiben ott beválik, akkor a Hyundai és a Kia más autókereskedéseibe is alkalmazni fogják.
Dong Jin Hyun, a Hyundai Motor Group alelnöke és robotikai laboratóriumának vezetője elmondta, hogy a DAL-e az ügyfeleiknek új élményeket kínál egy érintés nélküli környezetben. A céljuk az, hogy lehetővé tegyék, hogy a robot zökkenőmentesen és szórakoztató módon kommunikálhasson az emberekkel, s egyúttal értékes szolgáltatásokat kínálhasson a számukra.
A gép arcfelismerés segítségével azonosítja az ügyfeleket és eközben azt is észleli, hogy az érintettek betartják-e az autószalonokban a maszkviselésre vonatkozó szabályokat. Amennyiben nem, akkor felhívhatja erre a figyelmüket. Emellett a DAL-e hasznos és szórakoztató információkkal látja el a látogatókat az egyes termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, valamint reagál a beszédben elhangzó vagy az érintőképernyőre beírt kérdésekre. A robot a négy kerekén szabadon tud mozogni, ezáltal akár meg is tudja mutatni az egyes kiállított modelleket és azokkal kapcsolatban információkat jeleníthet meg a beépített nagy méretű kijelzőjén. A DAL-e képes tehermentesíteni az emberi értékesítőket.
Az elképzelések alapján a Hyundai az összegyűjtött adatokat felhasználja majd a gép tökéletesítésére és akár más területeken való alkalmazására is.
A Hyundai Motor Group bemutatta az új ügyféltanácsadó rendszerét, amely gyakorlatilag autókereskedőként is működhet. A DAL-e nevű humanoid robot mesterséges intelligenciával, valamint arc- és beszédfelismeréssel bír, s optimális személyes tanácsadást kínál az ügyfeleknek anélkül, hogy eközben emberekkel kellene kapcsolatba kerülniük. Az új gépet egy Szöul déli részén található autószalonban tesztelik. Amennyiben ott beválik, akkor a Hyundai és a Kia más autókereskedéseibe is alkalmazni fogják.
Dong Jin Hyun, a Hyundai Motor Group alelnöke és robotikai laboratóriumának vezetője elmondta, hogy a DAL-e az ügyfeleiknek új élményeket kínál egy érintés nélküli környezetben. A céljuk az, hogy lehetővé tegyék, hogy a robot zökkenőmentesen és szórakoztató módon kommunikálhasson az emberekkel, s egyúttal értékes szolgáltatásokat kínálhasson a számukra.
A gép arcfelismerés segítségével azonosítja az ügyfeleket és eközben azt is észleli, hogy az érintettek betartják-e az autószalonokban a maszkviselésre vonatkozó szabályokat. Amennyiben nem, akkor felhívhatja erre a figyelmüket. Emellett a DAL-e hasznos és szórakoztató információkkal látja el a látogatókat az egyes termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, valamint reagál a beszédben elhangzó vagy az érintőképernyőre beírt kérdésekre. A robot a négy kerekén szabadon tud mozogni, ezáltal akár meg is tudja mutatni az egyes kiállított modelleket és azokkal kapcsolatban információkat jeleníthet meg a beépített nagy méretű kijelzőjén. A DAL-e képes tehermentesíteni az emberi értékesítőket.
Az elképzelések alapján a Hyundai az összegyűjtött adatokat felhasználja majd a gép tökéletesítésére és akár más területeken való alkalmazására is.