Berta Sándor

Hármas szintű automatizált autót dob piacra a Honda

Az új modell jövő tavasztól lesz elérhető Japánban.

A gyártó bejelentette, hogy egy a SAE Level 3 szintű automatizált gépkocsit dob piacra a szigetországban. Ez lesz az első olyan sorozatgyártásban készített közúti jármű, amely megfelel a szint előírásainak. A projekt azután vált lehetővé, hogy a japán közlekedési minisztérium megadta a konszernnek a szükséges engedélyeket.

Az átalakított Honda Legend típusú autók még jövő március vége előtt a boltokba kerülhetnek és azokat felszerelik többek között olyan fedélzeti rendszerrel, amely lehetővé teszi, hogy a dugókban önállóan haladjanak. Érdekesség, hogy a Honda felső kategóriás modellje Európában már évek óta nem kapható, de Japánban elérhető.

A SAE Level 3 szint szerinti automatizáltság biztosítja, hogy a vezetőnek ne kelljen folyamatosan ellenőriznie a közlekedési eseményeket és ehelyett más dolgokkal is foglalkozhat. Az automatikus sávtartó asszisztenst ugyanakkor csak olyan autópályaszerű utakon lehet aktiválni, amelyeken nincs gyalogos és kerékpáros forgalom. A funkció ráadásul csak legfeljebb 60 kilométer/órás sebesség mellett működik.

A feltételek között van, hogy a módosított Honda Legendek meggyőződjenek arról, hogy a sofőr képes-e automatizált üzemmódban ismét átvenni a kormányt. Minden ilyen és ehhez hasonló helyzetet rögzítenie kell a fedélzeti feketedoboznak és a gépkocsik hátulján fel kell ragasztani egy matricát, amelyből kiderül, hogy automatizált járműről van szó.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #6
    Teljesen igazad van. Az emberek reménytelenül idióták, legalábbis egy részük. Na és pont ők fogják benyomni az Autópilcsit, feltenni a fülest, hátradönteni az ülést és benyomni a szunyát, amikor a korlátozások megmondják, hogy ne tegye! ;)
  • duke #5
    Nemreg lattam egy utfelbontast, astak egy kb 3x3 meteres 2 meter mely godrot az egyik jol kivilagitott keresztezodeshez kozel. Sima ketsavos ut, az egyik savban volt a godor, tehat nem egy bonyolult szituacio. Volt minden, terelobolya, szallagozas, csikos fakordon, es harom naracssarga villogo. Masnapra, mar bele volt allva egy auto a godorbe. Megis mi a faszt lehetett volna meg csinalni, hogy egy barom se zuhanjon bele ? Odatenni egy szirenazo, villogo, anyahajot ? De nyilvan annak is nekiment volna, es utanna reklamalt volna, hogy mit keres egy anyahajo az ut kozepen.
    Nem, az emberek tobbsege remenytelenul idiota, es nincs olyan szabaly vagy kepzes, amivel ezen valtoztatni lehetne. Ha lifteket nem automatizaltak volna, akkor mindennap lezuhanna valamelyik agyalagyult a pincebe, az tutti.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2020.11.24. 02:28:29
  • duke #4
    Nem, nem volna olcsobb. Mert az emberek akkor sem tartanak be meg a legalavetobb szabalyokat sem, ha minden vezeto melle beultetnenek ket rendort, aki a fejehez tartott fegyverrel probalna kenyszeritene legalabb az alapveto szabalyok betartasara. Azon kivul hogy az emberek egy resze tenyleg tok hulye, azok sem tartjak be a szabalyokat, akik agyilag kepesek volnanak ra. Egesz egyszeruen lehetetlen az embereket rakenyszeriteni a szabalyos vezetesre, mert az auto az szorakozas, kikapcsolodas buli, moka, kacagas, feszultseglevezetes, gurulodiszko, es a legkevesbe sem akarnak az emberek feszulten minden tizedmasodpercben a vezetesre figyelni, koncentralni, pedig csak igy volnanak kepesek az emberek tobbe kevesbe balesetmentesen vezet. De ez teljesen keptelenseg, mert akkor az autovezetes lenyege a szorakozas szunne meg, es egy kimerito, faradsagos, kenyelmetlen tevekenyseg lenne.
  • defiant9 #2
    Valójában az L3 teljesíthető ilyen erős korlátokkal is mint autópályás önálló araszolás, de egyetértek azzal a meglátással hogy ez nem egy akkora durranás.
  • Tetsuo #1
    A cikkből kiderül, hogy nem teljesen 3-as az automatizálás, illetve nem normál utakon, hanem csak komoly feltételekkel.
    Szóval nevezzük csak 2,5 szintű megoldásnak ezt is.
    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2020.11.21. 21:06:41