Berta Sándor

A Continentálé a legerősebb autóipari szuper­számítógép

A gyártó az nVidia segítségével építette meg a rendszert.

Az új szuperszámítógép az nVidia DGX mesterséges intelligencia rendszerre épül és jelentős mértékben megnöveli az autonóm közlekedés területén a fejlesztési teljesítményt. A készülék hetekről órákra csökkenti le a számításokhoz szükséges fejlesztési időt. A fő alkalmazási területeit és feladatait a mély tanulás, a szimulációk futtatása és a virtuális adatgenerálás jelentik. Az új berendezés jelenleg az autóipar legnagyobb teljesítményű számítógépe.

Christian Schumacher, a Continental sofőrasszisztens-rendszer egységének programvezetője kiemelte, hogy a szuperszámítógép beruházás a cég jövőjébe és jelentős mértékben csökkenti a neurális hálózatok képzési idejét, mivel a segítségével legalább 14-szer több kísérlet hajtható végre egy időben. A partnereik kiválasztásakor két dologra figyelnek: a minőségre és a gyorsaságra. Intenzív tesztek és a megfelelő keresés után döntöttek az nVidia mellett, amely a világ leggyorsabb szuperszámítógépei közül többnek a létrehozásában is részt vett.

A készülék több mint 50 nVidia DGX rendszert tartalmaz, amelyek az nVidia Mellanox InfiniBand hálózattal vannak összekötve, s előnye, hogy igény esetén felhőmegoldásokkal lehet kibővíteni a kapacitását és a tárhelyét. Schumacher szerint a berendezés az IT-infrastruktúratechnika mesterműve, amelynek minden egyes részletét precízen tervezték meg.

Dr. Lóránd Balázs, a Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központjának vezetője elmondta, hogy abból indulnak ki, hogy egy neurális hálózat teljes edzésére fordított idő hetekről órákra fog lerövidülni. A szakember a csapatával együtt a mesterséges intelligencián alapuló innovációkhoz szükséges infrastruktúrák fejlesztésén dolgozik. Lóránd hozzátette, hogy a fejlesztőcsapat az elmúlt években folyamatosan bővült és számos új tapasztalatot szerzett. Az új szuperszámítógéppel képesek lesznek arra, hogy a számítási teljesítményt még inkább az igényeikhez igazítsák és ezáltal a fejlesztők a rendszerben rejlő teljes potenciált kiaknázhassák.

A neurális hálózatok képzésére használt adatok a gyártó kísérleti járműflottájától származnak. A gépkocsik naponta kereken 15 000 tesztkilométert tesznek meg és ennek során kereken 100 terabájt adatot gyűjtenek. Ez az adatmennyiség 50 000 órányi filmnek felel meg. A rögzített adatok már most is felhasználhatók az új rendszerek képzésére és a tesztutak modellezésére. A szuperszámítógéppel viszont az adatok szintetikus módon is előállíthatók. A készülék Frankfurt am Mainban, egy szerverközpontban található és zöld árammal működtetik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #5
    Nagy előnye, hogy a sofőr akár aludhat is vezetés közben, csak a kamionban a 20 mérnöknek kell éjszakáznia! :-)
  • duke #4
    Igen ez a jovo. Jonnek az onvezetok, mogottuk meg egy kamion ami a szukseges teljesitmenyu szamitogepet viszi utannuk. De nem kell aggodni, hamar megszokjuk, es csak arra kell vigyazni el ne szakadjon az auto es kamion kozti optikai kabel.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2020.08.03. 17:04:17
  • Montanosz #3
    bezzeg a cégnél nincs aki levelezzen a német anyacéggel németül, ezért egy külsős tolmács ugrik be....a kecskeméti kitudjahány millios szerződéstől is azért estek el mert nem tudtak egy normális szerződést megirni angolul :-D
  • nlght #2
    minden Continental gumiabroncsba, tehát autónként 4-et építenek be ebből
  • Csaba161 #1

    És akkor most minden autóba ilyen szuperszámítógépet építenek be???