Honda – érintő­képernyők helyett visszajöhetnek a gombok

A Honda rávilágított arra, hogy nem minden dolog észszerű, ami műszakilag megvalósítható. Ezen elv jegyében a konszern úgy döntött, hogy az érintőszenzorokat gombokkal helyettesíti a legújabb Jazz utasterében.

A legtöbb autógyártót az új modellek belső terének kialakításakor az okostelefonok és a táblagépek inspirálják. Jó példa erre az új Audi A3, amelynél szinte minden lehetséges helyen érintésérzékeny szenzorok vannak elhelyezve. A Honda mérnökei egy teljesen más utat követnek, a japán gyártó nem feltétlenül ragaszkodik az új dolgokhoz.

Az új Jazz ugyan rendelkezik egy érintőkijelzővel, de az kizárólag szórakoztatási és navigációs célokat szolgál. A fontos funkciókat manuális gombokkal lehet vezérelni. A szakemberek ugyanis szerették volna a vezetők figyelemelterelését a lehető legkisebbre csökkenteni és úgy ítélték meg, hogy ez úgy valósulhat meg a legjobban, ha a funkciók vezérlésére gombokat használnak.

Takeki Tanaka, a Honda fejlesztési vezetője kiemelte, hogy a lépéssel az ügyfeleik visszajelzéseire reagáltak, amely egyértelműen az volt, hogy az érintésvezérlés nem igazán intuitív. A járműtulajdonosok elmondták, hogy állandóan a képernyőkre kellett figyelniük például azért, hogy a fűtést vagy a klímaberendezést szabályozzák. Ezért végül úgy módosították e funkciók vezérlését, hogy az embereknek ne kelljen mindig oda figyelniük.

Melanie Limmer, az Audi A3 elektronikájáért felelős vezető ugyanakkor leszögezte, hogy egyre többen ismerik az érintésvezérlést az okostelefonok kezelése miatt és az új rendszerük a szenzorok miatt nem lett kevésbé felhasználóbarát.

A gombokhoz és manuális kapcsolókhoz való visszatérés nem egyedi eset. Tavaly augusztusban az amerikai haditengerészet közölte, hogy kénytelen volt búcsút inteni az elmúlt években a hadihajóin felszerelt érintőkijelzőknek, mert azok egyszerűen bonyolultabbá tették a járművek vezérlését és ezáltal jelentős mértékben növelték a hibák számát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #2
    vtzes. Most jött ki a Honda E és egy darab fizikai gomb sincs műszerfalon.
  • kvp #1
    Mondjuk egyszerubb a regi rendszerekhez visszaterni, mint hasznalhatora megtervezni egy uj technologiat. A futes es egyeb eseten ha a kormanyon lenne a fizikai gombsor (pl. egy d-pad) es a kijelzo sem oldalt lenne, hanem a vezeto latotereben, pl. a muszerfal felso soraban, akkor semmi gond nem lenne a hasznalhatosaggal. De ha csak az erintesi funkciok ugy lenenek elehelyezve, hogy ranezes nelkul hasznalhatoak legyenek, mar az is eleg lenne. Egyszeruen egyelore nem tudnak megfelelo felhasznaloi feluletet kesziteni, ami nem meglepo, mert egy autogyar eddig nem volt szoftverceg es ezutan sem ez lenne a fo profilja. Ahhoz viszont tulsagosan feltik a buszkeseguket, hogy kesz rendszert vasaroljanak. (kivetel ez alol a Tesla, mivel az Apple-hoz hasonloan ok szoftver es hardver ceg is, de hasznalhatoak is az autos kezelofeluleteik)