Berta Sándor
Készülnek az első kínai csomagszállító robotautók
Az ázsiai államban elkezdődött a vezető nélküli logisztikai járművek sorozatgyártása.
A Neolix olyan önállóan közlekedő gépkocsik fejlesztésére és gyártására specializálta magát, amelyek alkalmasak például üdítők, italok és más termékek szállítására. Yu Enyuan, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy a Csiangszu tartománybeli Csangcsouban lévő 13 600 négyzetméteres gyárukat a múlt hét pénteken adták át és képes arra, hogy az idén ezer robotautót készítsen. A teljes gyártási kapacitás évente több mint 30 000 jármű lesz. A menedzser hozzátette, hogy eddig 120 vezető nélküli gépkocsit gyártottak, amelyek mostanáig 500 000 kilométert tettek meg Peking, Csangcsou és Xiong'an útjain.
A vállalat 2015 óta fejleszt autonóm autókat. Yu Enyuan úgy vélte, hogy a következő 3-5 évben ezek a járművek még egyszerű és lassabb közlekedésű területeken, például egyetemi kampuszokban, ipari parkokban és lakóövezetekben fognak közlekedni. A céljuk az, hogy egyre több céget nyerjenek meg partnernek az intelligens, hálózatba kötött gépkocsik sorozatgyártására. Egy logisztikai célokra alkalmazható robotautó egyébként átszámítva kb. 9 millió forintba kerül.
A menedzser a Bloomberg hírügynökségnek azt nyilatkozta, hogy a vezető nélküli járművek meg fogják változtatni a világot, éppúgy, ahogy anno a lovas kocsikról a gépkocsikra való átállás is. Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy az elektronikus kereskedelem is tovább fog növekedni Kínában. Jack Ma, az Alibaba alapítója azt prognosztizálta, hogy néhány éven belül az ázsiai országban naponta egymilliárd csomagot szállítanak majd ki.
A Neolix ügyfelei között megtalálható a JD.Com és a Huawei. A legnagyobb részvényes Yu Enyuan, míg a további részvényesek között megtalálható Li Xiang, az Autohome Inc. alapítója, a Yunqi Partners és a Glory Ventures. A cég Svájcban, Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban jelenleg is tárgyalásokat folytat lehetséges ügyfelekkel. A távlati cél öt esztendő alatt 100 000 robotautó leszállítása. Yu Enyuan végül leszögezte, hogy a legkisebb termék gyártásával kezdték el a tevékenységüket. Amikor a robottaxik valóban megjelennek az emberek mindennapi életében, akkor már több mint egymillió önállóan közlekedő szállítójármű lesz használatban, s ezeknek a gyártói kulcsfontosságúak lesznek az autonóm vezetési technológia mögött.
A Neolix olyan önállóan közlekedő gépkocsik fejlesztésére és gyártására specializálta magát, amelyek alkalmasak például üdítők, italok és más termékek szállítására. Yu Enyuan, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy a Csiangszu tartománybeli Csangcsouban lévő 13 600 négyzetméteres gyárukat a múlt hét pénteken adták át és képes arra, hogy az idén ezer robotautót készítsen. A teljes gyártási kapacitás évente több mint 30 000 jármű lesz. A menedzser hozzátette, hogy eddig 120 vezető nélküli gépkocsit gyártottak, amelyek mostanáig 500 000 kilométert tettek meg Peking, Csangcsou és Xiong'an útjain.
A vállalat 2015 óta fejleszt autonóm autókat. Yu Enyuan úgy vélte, hogy a következő 3-5 évben ezek a járművek még egyszerű és lassabb közlekedésű területeken, például egyetemi kampuszokban, ipari parkokban és lakóövezetekben fognak közlekedni. A céljuk az, hogy egyre több céget nyerjenek meg partnernek az intelligens, hálózatba kötött gépkocsik sorozatgyártására. Egy logisztikai célokra alkalmazható robotautó egyébként átszámítva kb. 9 millió forintba kerül.
A menedzser a Bloomberg hírügynökségnek azt nyilatkozta, hogy a vezető nélküli járművek meg fogják változtatni a világot, éppúgy, ahogy anno a lovas kocsikról a gépkocsikra való átállás is. Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy az elektronikus kereskedelem is tovább fog növekedni Kínában. Jack Ma, az Alibaba alapítója azt prognosztizálta, hogy néhány éven belül az ázsiai országban naponta egymilliárd csomagot szállítanak majd ki.
A Neolix ügyfelei között megtalálható a JD.Com és a Huawei. A legnagyobb részvényes Yu Enyuan, míg a további részvényesek között megtalálható Li Xiang, az Autohome Inc. alapítója, a Yunqi Partners és a Glory Ventures. A cég Svájcban, Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban jelenleg is tárgyalásokat folytat lehetséges ügyfelekkel. A távlati cél öt esztendő alatt 100 000 robotautó leszállítása. Yu Enyuan végül leszögezte, hogy a legkisebb termék gyártásával kezdték el a tevékenységüket. Amikor a robottaxik valóban megjelennek az emberek mindennapi életében, akkor már több mint egymillió önállóan közlekedő szállítójármű lesz használatban, s ezeknek a gyártói kulcsfontosságúak lesznek az autonóm vezetési technológia mögött.