27
  • Cyberdog
    #27
    Most jól jönne Brown doki segítsége.
    - Utak? Ahová mi megyünk, ott nincs szükség utakra! :)))
  • Tetsuo
    #26
    Magyarország nagy kezdőbetűvel írandó.
  • Sir Cryalot
    #25
    A mai magyarország az a hely, ahol a habonyizmus azelőtt születik meg mielőtt a quixotism -et magyarítanák. Viszont van olyan hogy 'hiú ábránd' azt viszont nem használják az ábrándozók kedvéért.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2016.06.23. 21:43:20
  • Tetsuo
    #24
    Túl sok filmet nézel, néha olvass is. ;-)
  • kvp
    #23
    Az autora is ezt mondtak a vonattal szemben. Aztan megis elterjedt, pedig energiapazarlobb es tobb helyet igenyel. A kozlekedes csak a szegenyek szamara racionalis es koltseghatekony. Akinek van ra penze meg fogja venni es hasznalni is fogja ha lesz mit. Sokkal stilusosabb es excluzivabb erkelyrol erkelyre kozlekedni mint tomegkozlekedni. A robot vagy valodi pilota pedig alap, benne lesz az arban.

    Az olyan talalmanyok hogy repulo autoval konnyebb magasabb toronyhazbol menteni vagy oltani trivialisak. Egy helikoptert nem nyomsz neki a falnak hogy atszaljanak, egy ducted fan-es jarmuvet siman.
  • Tetsuo
    #22
    Ez az elképzelés irreális. Eleve sokkal több energiába kerül, sokkal bonyolultabb, drágább, zajosabb, környezetszennyezőbb járművekkel, sokkal nagyobb balesetveszéllyel.
    Jóval nagyobb parkolóhelyet igényel, nehezebb rá jogsit szerezni stb, stb.

    Szerintem a tömegközlekedésben van a jövő, méghozzá nagyszabású városrendezéssel és külön utasosztályokkal, felhasználva a legújabb technológiákat, vársról városra megaprojekteket megvalósítva.
    Természetesen járulékos haszna lehet az efféle milliárdos bohócok pénzszórásának is, valami találmány formában - ez nincs kizárva, de az alapötlet úgy rossz, ahogy van.
  • kvp
    #21
    Az egyetlen elonye, hogy 3D-s a ter amiben mozong, tehat esszeru hatarokon belul akarhany folyosot rakhatunk egymas fole. Ez hagyomanyos autokkal csak tobbszintes autopalyakkal valosithato meg. Egy bizonyos tavolsagon tul a repules olcsobba valik mint a felszini kozlekedes (bar sokkal kornyezetszennyezobb marad).

    Arrol nem beszelve, hogy bizonyos felhokarcolo magassag folott a lemegy a lifttel, beszall az autoba, atmegy, kiszall, felmegy a lifttel tobb idot igenyel mintha ket felso szint kozott repulne kozvetlenul. Persze lehetne a felso szintek kozze is autopalyat epiteni, a 100+ adik emelet magassagaban (Kinaban van ra pelda Chongquing-ben), de nagyon nem eri meg es raadasul a kulonbozo magassagok kozti valtas is egyszerubb ha maga a jarmu tud szabadon mozogni barmerre. Azt azert tegyuk hozza, hogy a repulo auto csak az egig ero felhokarcolok vilagaban eletkepes es ma meg nem a Jetson csalad fele 2162-es vilagban vagyunk, ahol egyetlen epizod alatt se jutnak le a Fold felszinere, mivel egy (kesobb a StarWars-ban is felbukkano) bolygo meretu megavarosban laknak. Viszont a fejlodo nagyvarosok (foleg Azsiaban, de ilyen pl. Vancuver is Canadaban) elobb utobb vagy hagyomanyos helikoptereket vagy modernebb es kisebb teret igenylo repulo autokat kell hogy hasznaljanak ha a gazdagok a lent elo embertomegtol elkulonitve akarnak mozogni. Delamerikaban par sulyosabb kozbiztonsagu varosban a helikopteres kozlekedes mar hetkoznapiva is valt a kozeposztaly folotti lakossag szamara. Ha a repulo auto (mondjuk elektromos hajtassal) valaha eleg olcsova valik, akkor mindenki ezt fogja hasznalni mivel gyorsabb es kenyelmesebb utazast tesz lehetove mint a felszini autok. (Varosban a metro es a magasvasut lenne meg ilyen, de azok nem tesznek le az erkelyeden, tehat maradnak a szegenyebbek szamara.)
  • Tetsuo
    #20
    Őszintén, előnye nem nagyon van...
  • kvp
    #19
    "Persze egyszerűbb lenne helikoptert, majd autót használni, de ilyen részletekbe ne menjünk bele."

    Az egyszerubb az vonat es a taxi, a repulo auto viszont egy olyan helikopter ami le tud szallni a parkoloban es utanna be tud menni a melygarazsba. Pont az a lenyeg, hogy nem kell atszallni belole ket tetszoleges pont kozott, ugyanakkor konnyen elrakhato akkora helyre mint egy nagyobb auto.
  • Sir Cryalot
    #18
    ...pont ilyenkor kéne nyomatni az összeesküvősdit, hogy "google not what it seems" , nameg mondjuk arra pont jó egy-egy ilyen start-up hogy aki nem elégszik meg a military industrial complex-es munkahelyével san diego-ban, az kiélheti magát egy sokkal trendibb, juppi-bb közegben san fransiscoban, ahol nincs szürke köpeny, meg "skunk works" , meg azért az a data mining-es mammutcég se hangzik olyan vállalhatatlanul.
  • Tetsuo
    #17
    Persze egyszerűbb lenne helikoptert, majd autót használni, de ilyen részletekbe ne menjünk bele. :-D
  • kvp
    #16
    A moller fele megoldas legnagyobb baja, hogy gyenge. Ha a Bell/NASA fele kereskedelmi turboshaft-es megoldast valasztjak, akkor sokkal eletkepesebb lett volna. Arrol nem beszelve, hogy a 8 fuggetlen wankel motor nagy tehetetlenseges es nehez iranyitast jelent. Ezzel szemben egy vagy tobb fix gazturbinas fo motor eleg erot jelent, mikozben a vezerles joreszt fuggetlen a meghajtastol. (az X22-ben mechanikus/hidraulikus volt az eroatvitel, egy modern jarmu eseten ez mar 100%-osan elektromos lehet)

    A lenyeg, hogy az X22 repult es eleg jol, tehat azt az iranyt lenne erdemes miniaturizalni. a ket jarmu kozti kulonbsegert erdemes megnezni a turbofan-ek ossz atmerojet a jarmu torzsenek alapteruletehez kepest es megkapjuk miert tudott csak lebegni a moller fele es miert repult rendesen az X22.
  • Tetsuo
    #15
    Uborkaszezon a szerkesztőségben?
  • fonak
    #14
    A Moller Skycar pont ilyesmi, amit leírsz, csak 50 év alatt sem sikerült működő példányt prezentálni, és sokak szerint csak egy csalás az egész projekt hiszékeny befektetők lenyúlására. :)
  • kvp
    #13
    Ezzel a koncepcioval lehet rendes repulo autot epiteni:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_X-22

    4 ducted fan emeles celjabol, mig vizszintes repulesnel a torzs, a rovid farok es a 4 gyuru adja az emeloero jo reszet. Mindez duplikalt turboshaft-os eroforrassal es szabadonforgo rotorokkal ha minden leallna. Ez egy helikopter, de szerintem a legkozelebb ez van a repulo auto koncepciohoz. Ma mar (mondjuk elektromos hajtaslanccal) elkeszitheto lenne kisebb meretben is.

    Vezetes: Dronos automata vezerles kell (az amerikai katonai valtozat leszarmazottja), amit ki lehet egesziteni emberi joystick-os poziciomegadassal is, amikor valojaban a vezeto nem a jarmuvet vezeti, hanem a terkepen mozgatja a cel koordinatat. A tobbit meg a jarmu kiszamolja maganak. Ez azert is jo, mert nem lehet lemenni vele a megadott folyosokrol (se magassag, se vizszintes pozicio tekinteteben) es a szoftver az utkozeseket is elkerulheti, mig a vezeto ugy erzi o vezet. (marmint amig a folyoson belul marad es nem all masok utjaba)

    ps: Formaterv: en a 4 rotoros, kozepre befuggesztett utaskabinos megoldast tartanam jonak. Ha at kell alakulnia autova, akkor meg lehetne oldani, hogy a rotorok a rogzitokeretukkel egyutt becsukodjanak a 4 'hagyomanyos' kerek melle, ami egy viszonylag kompat jarmuvet eredmenyezne, kisse szogletes formakkal es 4 fura oldalso kerektakaroval. A szelvedot viszont elore kellene hozni amennyire csak lehet, kb. mint egy buszon, hogy a kerekek es a rotorok a vezeto moge kerulhessenek. (kulonben nem latna ki foldi modban)
  • norbre
    #12
    tök király amíg mindkét rotor megy rendesen.. nem úgy néz ki mint ami vitorlázni is tud..
  • Ender Wiggin #11
    A repülésirányításnak már most is van baja civilekkel.

    @palinko: a dronokat aligha lehet egy kalap alá venni. Egyrészt pl. az USÁ-ban tilos szállítani velük, mert az FAA nem hülye, másrészt hol automatizáltak? Sehol. Emberi irányítással repülnek, harmadrészt most összehasonítod az 5 kilós csomagszállítót, ami 30-150 méter magasan repül egy járművel, ami emberek életét veszélyezteti (ha mondjuk lezuhan lakott terület felett), többszáz kiló és többezer méteren repülne?
  • M2 #10
    10 ezer méteren, azért az én autóm odáig ne menjen már föl, hé!
  • HuMarci
    #9
    Rendszeresen találkozok BMW-s barmokkal, de van nem BMW-s is... Rá vagyok kényszerítve hogy autókamerát használjak... Mi lesz ha ezek repülhetnek is?
  • zola2000
    #8
    Nem biztos, hosszú távon kevesebb energia kell a repüléshez mint a földön haladáshoz, viszont hagyományos módon szerintem sem lesz ebből semmi. (?)
  • IMYke2.0.0.0
    #7
    Éljen a még több környezetszennyezés...
  • Palinko
    #6
    nem feltétlen marhaság, hidd el hogy jobban tudja, hogy mit csinál mint az ide írogatók. valszeg soha nem lesz termék, itt már maga a cég a termék és ha megtriplázza az értékét valahogy, kiszáll, rohadt sokat keresett, aztán felőle tönkre is mehet az egész.
  • Palinko
    #5
    nem igaz hogy elképzelhetetlen lenne az automatizálás már ma is a drónok automatán bejárják az útvonalat, csomagot szállítva. valahol lemaradtál.
  • sempron07
    #4
    @TokraFan Furcsa mód én mindig 3D-ben vezetek. (Köszönhetően a magyar utaknak.) :)
  • tom_pika
    #3
    hihetetlen, hogy egy nem hülye ember ilyen marhaságokba fektet vagyonokat...
  • TokraFan
    #2
    Mindig bizakodva, de egyben kétkedve is fogadom az ilyen híreket. Nem technológiai oldalról, hanem használhatóság szempontjából.
    Sajnos a helyzet az, hogy az emberek többsége még a 2D-s irányítást igénylő autókat sem tudja rendesen vezetni, rossz időjárási körülmények között ennek mértéke megsokszorozódik. Mit kezdenének ezek az emberek egy 3dimenziós irányítást igénylő eszközzel, melyre az olyan egyszerű időjárási anomáliák mint pl. a szél, sokszorosan hatnak a sima autókhoz képest is?
    Maximum teljesen automatizálva lenne ez reálisan használható, amit viszont nem ma fognak megoldani...
    Továbbá egyetértek az előttem szólóval, amíg a szárnyakon (vagy rotor lapátokon) fellépő felhajtóerőre építkeznek, addig a relülő "autó" nem reális elképzelés. Csak az antigravitációs technika honza áttörést, hagyományos módon ez halva született ötlet.
  • Dante73
    #1
    Amíg szárnyuk van, (mindegy, hogy kihajtható, merev, forgó) addig az repülőgép, nem autó. Autó talán egyszer lesz, ha az antigravitációt sikerül megoldani. Az pedig... Nos nem valószínű, hogy 5-10 évre van.