18
  • Tinman #18
    Pontosan.

    Az utakon ilyen mérvű teherszállítást végezni? Term. velejárója az utak gyors amortizációja, a balesetek, környezetszennyezés és persze a költségek növekedése. Értem, hogy most már jelenlegi szétbombázott vasúton szállítani is nehézkes és költséges...
  • ostoros
    #17
    Azért a magyar vasúti teherszállítás sokkal kisebb volumenű, mint lennie kellene!
    http://hu.wikipedia.org/wiki/1968-as_k%C3%B6zleked%C3%A9spolitikai_koncepci%C3%B3
    "1968-1982 között összesen 634 km normál és 360 km keskeny nyomtávolságú, valamint 672 km gazdasági vasútvonalat számoltak fel Magyarországon. A gazdasági számítások során igyekeztek előre a vasút gazdaságtalanságát bebizonyítani a közúttal szemben, akár valótlan költségek felszámításával is. Több bezárt vonal megszűnése előtt kapott jelentős felújítást, így kifejezetten jó műszaki állapotban volt, korszerű eszközparkkal (például: Alföldi Kisvasút, Szegedi Kisvasút). A vasútmegszüntetések továbbgyűrűző hatásait (telekárak, munkaerőmozgás stb.) nem vették figyelembe. Előfordult, hogy helyi vezetők ideiglenesen vagy véglegesen el tudták halasztani egy-egy vonal bezárását, de ezt jóval inkább politikai érdekek döntötték el, mint gazdaságiak."

    Egyszóval jó sok hülyeséget csináltunk mi is. Magyarországon jelenleg 8000 km-nyi vasútvonal van, közben az úthálózat 199567 km hosszú, ami Európában a legsűrűbb egy főre eső úthálózat. Burkolatra bezzeg már nem telik, csak 76000 km-nyi. Ha ehelyett ésszerűsítve lenne az úthálózat, akkor a fennmaradót tisztességesen lehetne karban tartani...

    (szerk:) Az meg tisztán röhejes, hogy a vasúti teherszállítást nálunk kiszervezték külön cégbe és eladták.

    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2016.02.08. 15:17:53
  • SupraMKIII
    #16
    Hát, azért ez űbergagyi, különösen a samsungtól! Valami festés, valami takaró elem, vagy bármi!
    Valamint a kamion mögött autózva marha rossz lesz felfelé nézve előre látni, ez sokakat fog összezavarni.
    Azon kívül a szokásos aggodalom, hogy milyen kibaszott sokat fog ez nappal zabálni...
  • molnibalage83
    #15
    Nem minden lehet vasúton. Nem vehet minden áruházhoz vasút. A fogyasztói igények miatt rója annyi kamion az utakat, mindenki mindent gyorsan akar. A vasúttal akkor puffer időd adódna sok szállításban, hogy egyszerűen nem opció.

    A számítógépet, a polót és minden mást, amit az átlagember kis tételben rendel és sok helyre kell vinni, azt a kamion, teherautó, futár viszi. A vasút meg viszi a szenet, a vasércet stb. Nem tűnt fel senkinek, hogy 30-40 éve itthon és sok elmardott országban néha még ezt is közúton vitték, de ma már nem nagyon?

    Régen pl. Magyarorszáhon 50+ bázistelep volt, ahol benzint, gázolajat, TO és erőművi TO-t tároltak és töltöttek tankautót. Ma van a MOL-nak kb. 6 darab ilyen. Mindnek van távvezetéki és vasúti kapcsolata így fejből. Az összes ezzel nem rendelkezőt bezárták.
  • ostoros
    #14
    Nálad a pont.
  • molnibalage83
    #13
    Én is erre gondoltam. Ennek így semmi értelme, főleg éjszaka. A radar meg leszarja a napszakot. Az időjárást (köd/pára) már nem egészen, de az a kamerást is hazavágja..
  • Tinman #12
    Eközben az értelmes országok többnyire vasúton intézik a teherszállítást... jaaaaa ;-)
  • Macropus Rufus
    #11
    és ezt még is hogy?
    Kábelen megy a jel a tv-ig. Ennyi. Ha csak nem csatlakozik valahol rá a kamerára akkor esélytelen. Nem IP kamerák vannak a vason, hanem rendes mazdagos technológia.

  • wraithLord
    #10
    Igazából, amikor áll a kamion, akkor is bárki össze tudja törni, vagy le tudja róla lopni, nem kellenek hozzá menekültek.

    Az a hajtogatható, fóliaszerű kijelző plexiburkolattal jobb lenne ilyen célra, és nem lenne keret sem.
    Hogy mire jó, az kiderül, de szerintem ártani nem árt, max. használ (kivéve, ha az út monitorozása helyett Eszmeralda megy rajta), és legfeljebb nem lesz hosszúéletű.
  • Sydra
    #9
    Kíváncsi lennék meddig bírnák ezek a képernyők a strapát az úton Calais-ba!
  • kadarzsolt
    #8
    Inkább egy radart és egy számítógépet kellene beszerelni amelyik "zöld" jelzést tud adni, mert a képernyők nagyon hamar koszolódnak és rosszul láthatókká válnak.
  • tomboy013
    #7
    Én is erre gondoltam rögtön, de ha mondjuk 90 fokot fordítanának az egészen már jobb lenne a helyzet és lehet 2 kijelző is elég lenne.
  • duke
    #6
    Vegulis ugyis porno fog rajta menni. :)
  • gforce9
    #5
    A képen a kijelzők közötti keret pont kitakarja azt a részt amit látni kéne....... Főleg az első képen látszik jól, hogy kitakarja a szembejövő sávot a távolban. Az pedig óriási holttér. Mondjuk gondolom beállítják máshogy a kamerát, de így lefotózni promónak elég gáz.
  • Omega
    #4
    Azt bírom, amikor ilyen cikkekhez vasárnapi vezetők szólnak hozzá. A gyakorlatban kell megnézni, hogy milyen hatással lesz ez a kocsisorra, lehet, hogy pont nektek való ez okoskodó majmok.
  • ostoros
    #3
    Kecskepornóra pont jó lesz.
    Majd ha megszokta már a jó nép, szépen meghekkeli valaki, és simán beleszalad a szemből jövőbe.
  • CairoJack
    #2
    Szerintem meg kifejezetten hasznos. Kára senkinek nem származik belőle, és ha csak 1-2 tehetségtelen balfék életét megmenti évente, már megéri.
  • barret
    #1
    Jó kis reklám a Samunak,semmi más előnye nincs...A gyenge motort ez nem fogja erősíteni! Azt sem védi ki,ha valaki 200-zal jön szemből,mert csak az utolsó pillanatban lesz látható.