Berta Sándor
A robotautók miatt megváltozhat a parkolás is
A közeljövőben át kell majd alakítani a garázsok és parkolók használatát.
A bécsi Zöldek szerint az önállóan közlekedő gépkocsik és a telekocsi-szolgáltatások megjelenése hamarosan oda vezethet, hogy erősen meg fog változni a garázsokban és a parkolóházakban a meglévő helyek kihasználása. Christoph Chorherr, a párt várostervezési ügyekért felelős szóvivője kijelentette, hogy a robotjárművek közlekedését ugyan várhatóan egy évtizeden belül engedélyezik majd, de az autonóm parkolás és közlekedés a parkolóházakban már valószínűleg előbb meg fog valósulni.
Az önállóan parkoló autók sokkal kevesebb helyet foglalnak, hiszen nem kell helyet biztosítani az ajtók kinyitásához és a vezetők kiszállásához, azaz a meglévő garázsokba 30-40 százalékkal több gépkocsi férhetne be. Chorherr szerint a meglévő garázsok átépítésekor és az újak létesítésekor figyelembe kellene venni ezt a dolgot, a megváltozó igényeket. A nem használt garázsokat irodákká vagy lakásokká kellene átalakítani. Amennyiben ez nem sikerül, akkor a több emeletes mélygarázsokból könnyen "üresen álló katakombák" lehetnek.
A Zöldek munkatársa két projektterületet is említett. Aspern városában egy garázst kifejezetten úgy építenek fel, hogy később át lehessen építeni, míg a bécsi főpályaudvar környékén lévő városfejlesztési területen hibridgarázs készül. Ezek a programok követendő példaként szolgálhatnak más beruházások számára. A párt jövőre egyeztetéseket kezdeményez az összes érintett fél (autógyártók, parkolóház-üzemeltetők, fejlesztők) képviselőivel. Ugyanakkor kérdéses, hogy az emberek miként fogadják majd a változtatásokat.
A bécsi Zöldek szerint az önállóan közlekedő gépkocsik és a telekocsi-szolgáltatások megjelenése hamarosan oda vezethet, hogy erősen meg fog változni a garázsokban és a parkolóházakban a meglévő helyek kihasználása. Christoph Chorherr, a párt várostervezési ügyekért felelős szóvivője kijelentette, hogy a robotjárművek közlekedését ugyan várhatóan egy évtizeden belül engedélyezik majd, de az autonóm parkolás és közlekedés a parkolóházakban már valószínűleg előbb meg fog valósulni.
Az önállóan parkoló autók sokkal kevesebb helyet foglalnak, hiszen nem kell helyet biztosítani az ajtók kinyitásához és a vezetők kiszállásához, azaz a meglévő garázsokba 30-40 százalékkal több gépkocsi férhetne be. Chorherr szerint a meglévő garázsok átépítésekor és az újak létesítésekor figyelembe kellene venni ezt a dolgot, a megváltozó igényeket. A nem használt garázsokat irodákká vagy lakásokká kellene átalakítani. Amennyiben ez nem sikerül, akkor a több emeletes mélygarázsokból könnyen "üresen álló katakombák" lehetnek.
A Zöldek munkatársa két projektterületet is említett. Aspern városában egy garázst kifejezetten úgy építenek fel, hogy később át lehessen építeni, míg a bécsi főpályaudvar környékén lévő városfejlesztési területen hibridgarázs készül. Ezek a programok követendő példaként szolgálhatnak más beruházások számára. A párt jövőre egyeztetéseket kezdeményez az összes érintett fél (autógyártók, parkolóház-üzemeltetők, fejlesztők) képviselőivel. Ugyanakkor kérdéses, hogy az emberek miként fogadják majd a változtatásokat.