Berta Sándor
Ellenőriznék a vezetési stílusokat a biztosítók
Egyes biztosítótársaságok annak alapján állapítanák meg az autósok biztosításainak díját, ahogy az illető vezet.
Az úgynevezett telematikai tarifát az Allianz, a Huk-Coburg és számos más konszern vezetné be, s a lényege az, hogy az autósok közlekedési szokásaira is tekintettel lenne. Ezeket az adatokat a kifizetendő díjak megállapításakor is figyelembe vennék. Amennyiben a Huk-Coburg és az Allianz áttér az új rendszerre, akkor a szakértők álláspontja szerint a többi biztosító is követni fogja a példájukat. A jövőben az okostelefonok fontos adatokat gyűjthetnek össze, többek között arról, hogy az illető milyen hosszan fékez, hogyan gyorsít és általában miként vezet. Az információkat megkapnák a biztosítótársaságok. A megoldás különösen a kezdő sofőrök esetében lehet hasznos, hiszen ők ismeretlenek, ezért nagy kockázatot jelentenek.
Alexander Vollert, az Allianz első embere kijelentette, hogy a telematikai tarifával hozzájárulnak a közlekedésbiztonsághoz, főként a fiatal autósok esetében. A gépkocsi-tulajdonosoknak tetszene az ötlet, a németek 43 százaléka lenne például hajlandó egy ellenőrzési feladatokat ellátó egységet beépíteni a járművébe. Elsőként a Sparkassen Direkt Versicherung épített be telematikai boxokat az ügyfelei autóiba. Az első 1000 egységet gyorsan elkapkodták, most már várólista van. Amennyiben valaki egy évben elér egy összpontszámot, akkor a következő esztendőben 5 százalékkal kisebb összegű biztosítást fizet. Minden évben meghirdetik a hónap vezetőjét, júniusban egy férfi nyert és így megtakaríthatott 155,43 eurót. A biztosítók úgy vélték, hogy a rendszernek köszönhetően akár 20-40 százalékos megtakarítás is elérhető. Azonban kérdéses, hogy mindez ér-e annyit, hogy valaki kiadja a személyes adatait, amelyekkel könnyen visszaélhetnek.
Az úgynevezett telematikai tarifát az Allianz, a Huk-Coburg és számos más konszern vezetné be, s a lényege az, hogy az autósok közlekedési szokásaira is tekintettel lenne. Ezeket az adatokat a kifizetendő díjak megállapításakor is figyelembe vennék. Amennyiben a Huk-Coburg és az Allianz áttér az új rendszerre, akkor a szakértők álláspontja szerint a többi biztosító is követni fogja a példájukat. A jövőben az okostelefonok fontos adatokat gyűjthetnek össze, többek között arról, hogy az illető milyen hosszan fékez, hogyan gyorsít és általában miként vezet. Az információkat megkapnák a biztosítótársaságok. A megoldás különösen a kezdő sofőrök esetében lehet hasznos, hiszen ők ismeretlenek, ezért nagy kockázatot jelentenek.
Alexander Vollert, az Allianz első embere kijelentette, hogy a telematikai tarifával hozzájárulnak a közlekedésbiztonsághoz, főként a fiatal autósok esetében. A gépkocsi-tulajdonosoknak tetszene az ötlet, a németek 43 százaléka lenne például hajlandó egy ellenőrzési feladatokat ellátó egységet beépíteni a járművébe. Elsőként a Sparkassen Direkt Versicherung épített be telematikai boxokat az ügyfelei autóiba. Az első 1000 egységet gyorsan elkapkodták, most már várólista van. Amennyiben valaki egy évben elér egy összpontszámot, akkor a következő esztendőben 5 százalékkal kisebb összegű biztosítást fizet. Minden évben meghirdetik a hónap vezetőjét, júniusban egy férfi nyert és így megtakaríthatott 155,43 eurót. A biztosítók úgy vélték, hogy a rendszernek köszönhetően akár 20-40 százalékos megtakarítás is elérhető. Azonban kérdéses, hogy mindez ér-e annyit, hogy valaki kiadja a személyes adatait, amelyekkel könnyen visszaélhetnek.