Berta Sándor
Az Amazont támadja a Google csomagszállítása
A webes óriás újabb lépést tett afelé, hogy belépjen az online csomagküldési piacra. A társaság már teszteli azokat a lehetőségeket, amelyekkel ezen a területen segítheti a kereskedőket.
Az amerikai cég Shopping Express néven a csomagszállítást támogató projektet indít, hogy az online honlapokon vásárlók minél hamarabb megkapják a rendelt termékeket. A konszern az árucikkek kiszállításában nem vesz részt, csupán segít megszervezni a futárszolgáltatásokat. A tesztelési időszak már legalább egy hónapja tart San Fransiscóban, árulta el egy bennfentes a Reuters hírügynökségnek. A programot Tom Fallows menedzser vezeti, akinek komoly tapasztalatai vannak az elektronikus kereskedelemben. A Google már régóta próbálkozik azzal, hogy az internetes keresés és a reklámok mellett más tevékenységgel is foglalkozzon. Kézenfekvőnek tűnik, hogy a vállalat az online csomagküldés területén is megjelenjen, ezen a piacon azonban olyan vetélytársai lehetnek, mint az Amazon és az eBay.
Scot Wingo, az eBay által támogatott ChannelAdvisor vezetője ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy az óriáscégnek piactérré kell alakulnia, ez jelentheti a következő lépést. Emellett ott az Amazon is, amely számos külső partnerrel működik együtt és így elérte azt, hogy a vásárolni akarók egyre kevésbé a Google keresőjét veszik igénybe, ehelyett az Amazon rendszerében néznek szét. Az Amazon számos logisztikai központtal rendelkezik, de valószínűnek tűnik, hogy a Google lemond az ilyen centrumokról és inkább a helyi kereskedőkből hoz létre egy partneri hálózatot. Mindegyik cég egy-egy kis logisztikai központot jelenthet.
A Google szolgáltatásával kapcsolatos első hírek már tavaly októberben felbukkantak. A The New York Times számolt be az első zárt tesztről, amelynek keretében a társaság alkalmazottai számítógépekről vagy okostelefonokról megrendeléseket adtak fel és a következő nap már át is vehették a megvásárolt termékeket. Azt már akkor tudni lehetett, hogy a társaság nem akar saját csomagküldő szolgálatot létrehozni.
Az amerikai cég Shopping Express néven a csomagszállítást támogató projektet indít, hogy az online honlapokon vásárlók minél hamarabb megkapják a rendelt termékeket. A konszern az árucikkek kiszállításában nem vesz részt, csupán segít megszervezni a futárszolgáltatásokat. A tesztelési időszak már legalább egy hónapja tart San Fransiscóban, árulta el egy bennfentes a Reuters hírügynökségnek. A programot Tom Fallows menedzser vezeti, akinek komoly tapasztalatai vannak az elektronikus kereskedelemben. A Google már régóta próbálkozik azzal, hogy az internetes keresés és a reklámok mellett más tevékenységgel is foglalkozzon. Kézenfekvőnek tűnik, hogy a vállalat az online csomagküldés területén is megjelenjen, ezen a piacon azonban olyan vetélytársai lehetnek, mint az Amazon és az eBay.
Scot Wingo, az eBay által támogatott ChannelAdvisor vezetője ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy az óriáscégnek piactérré kell alakulnia, ez jelentheti a következő lépést. Emellett ott az Amazon is, amely számos külső partnerrel működik együtt és így elérte azt, hogy a vásárolni akarók egyre kevésbé a Google keresőjét veszik igénybe, ehelyett az Amazon rendszerében néznek szét. Az Amazon számos logisztikai központtal rendelkezik, de valószínűnek tűnik, hogy a Google lemond az ilyen centrumokról és inkább a helyi kereskedőkből hoz létre egy partneri hálózatot. Mindegyik cég egy-egy kis logisztikai központot jelenthet.
A Google szolgáltatásával kapcsolatos első hírek már tavaly októberben felbukkantak. A The New York Times számolt be az első zárt tesztről, amelynek keretében a társaság alkalmazottai számítógépekről vagy okostelefonokról megrendeléseket adtak fel és a következő nap már át is vehették a megvásárolt termékeket. Azt már akkor tudni lehetett, hogy a társaság nem akar saját csomagküldő szolgálatot létrehozni.