SG.hu

A virtuális korszakba lép a Dell

Évértékelőt tartott a Dell magyarországi részlege, melynek során sajnos nem tértek ki a tőzsdei kivonulásra, ehelyett megmutatták hogyan készülnek az internetes világ virtuális korszakba lépésére.

A cég szerint az informatika ismét alapvető változások előtt áll, mert míg az előző évezred '50-as éveit a nagyszámítógépek, a '80-ast a PC, és a '90-est az internet, addig most a virtuális korszakot köszönthetjük, melyben a munkavállalók nincsenek helyhez kötve, és emberek egyre nagyobb része fogja mobil kütyükön intézni a dolgait. Felmérésük szerint a nagyvállalatok négyötöde tervezi táblagépek beszerzését, 96 milliós darabszámú piacot jósolnak 2016-ra, aminek kiszolgálásában természetesen ők is részt szeretnének venni.


Ez egyben azt is jelenti, hgoy az asztali PC-k korszakának vége: ismertették az IDC hazai jelentését, mely szerint összvolumenében negyedével zsugorodott a PC piac, alig húszezerre estek a negyedéves PC eladások. Ennek ellenére a trenddel szembemenve ők növekedést tudtak elérni, az asztali gépeknél másodikok a HP mögött, övék a piac negyede, míg üzleti PC piacon 15 százalékos részesedéssel vezetőnek számítanak, de ez az érték ezer alatti számú eladást takar a tavalyi harmadik negyedév folyamán. Notebookfronton azonban már nem ilyen fényes a kép, 10% körüli részesedésükkel negyedik-ötödik hely körül ingadoznak.


A nagyvállalati piacon tárolókból már mindenhol van referenciájuk, de X86-os szerverfronton képtelenek megtörni a HP dominanciáját. Egysocketes verzióknál a rivális 82 százalékkal uralkodik, ők alig 9%-ot birtokolnak, ráadásul ez a hátrány egyre nő, ellenben a kétsocketes verzióknál mennyiségre ugyanúgy valamivel 2000 feletti darabszámmal már 40% közelében járnak, de még mindig a HP mögött. 2012-t mindezek ellenére sikeresnek tekintik, mivel összességében 5-10% körüli bővülésnek örülhetnek és fontos szegmensekben léptek előre, például 600 millió forint értékben nyertek el kormányzati megrendeléseket, mely duplája a tavaly ezen a területen elért eladásoknak, és további központosított közbeszerzések megnyerésében is bíznak.

Visszatérve a piaci változásokra, az elmúlt öt évben több milliárd dollárt fordítottak cégfelvásárlásokra és fejlesztésekre, hogy a PC-ktől az adatszerverekig terjedően mindent lefedő szolgáltatást tudjanak nyújtani, és hagyományos PC-gyártóból megoldásszállítóvá alakultak át. Összforgalmuk fele már nem az átlagemberektől jön, tehát a hálózati, a szerver vagy a szoftveres részleg termeli, amivel épp hogy ellensúlyozni tudták a visszaesést. Forgalmuk tehát évek óta stagnál, 62 milliárd dollár körül alakul, amivel most szervezeti változásokkal akarnak változtatni. A forgalmazást országokra bontják le, és termékcsatornánként egy ember lesz végig felelős az ügyekért.


A stratégiába illően egy dokkolóval kiegészített üzleti táblagépet is elhoztak, a Latitude 10-et. Az Intel Atom processzoros Windows 8-as eszközt 10,1 collos, 1366 x 768 képpontos Gorilla Glass kijelző, magnézium tokozás és széleskörű csatlakozási lehetőségek jellemezik. Akkumulátora cserélhető, raktak bele egy 8 megapixeles kamerát, 2 GB memóriát és egy 64 Gbyte-os SSD tárhelynek. Mivel főként a vállalati szférába szánják ára ennek megfelelően elég magas lesz, 600 dollár körül alakul az Egyesült Államokban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • TokraFan #1
    A táblagép nem irodába való, hiába dokkolózzák be! Egyszerűen túl kicsi a kijelző ahhoz, hogy azon dolgozni lehessen. Már az ős 286-os PC-khez is minimum 14colos monitorok voltak, azóta pedig átlag lett a 19'. A tablet egy mobil eszköz, tehát semmi értelme azon rugózni, hogy a PC-t jelen állapotában valaha is felválthatja...Hacsak nem az a cél, hogy a dolgozónak kifollyon a szeme...