Berta Sándor
Változások az Apple beszállítói rendszerében
A Foxconn szeretne új partnereket találni és eltávolodna a kaliforniai konszerntől. Emellett úgy tűnik, hogy a jövőben a Samsung helyett az LG szállíthatja az Apple termékeinek kijelzőit.
A Foxconn Electronics (Hon Hai Precision Industry) a jövőben nem főként az Apple megrendeléseire szeretne összpontosítani. Jelenleg az amerikai társaság megrendelései teszik ki a Foxconn bevételének több mint 40 százalékát, a tajvani gyártó éppen ezért új bevételi források után akar nézni. Ez azonban közel sem lesz egyszerű. A Foxconn partnerei között van az Apple mellett az Amazon, a Dell, a Nintendo, a Hewlett-Packard, a Samsung, az IBM, a Lenovo, a Motorola, a Nokia, a Sony és a Toshiba is. A legnagyobb kínai exportcég több mint 1,1 millió embert foglalkoztat az ázsiai államban és a világszerte eladott szórakoztató elektronikai eszközök 40 százalékát az ő üzemeiben szerelik össze. Eddig a Foxconn volt az Apple egyik legfontosabb partnere, azonban ez 2011 nyarától megváltozott.
Ismertté vált az is, hogy a Samsung helyett az LG Display szállíthatja a kaliforniai társaság termékeinek kijelzőit. Néhány nappal ezelőtt felbukkant már az a hír, hogy a Samsung Display nem szállít több LCD-panelt az Apple készülékeihez és a két fél beszünteti az együttműködését, de ezt a Samsung egyik szóvivője akkor még cáfolta. Most viszont úgy tűnik, hogy a hír mégis igaznak bizonyulhat. Az LG Display kijelzői kerülhettek a nemrég bemutatott iPad 4-be, az iPad Minibe, a 13 hüvelykes Macbook Próba és a 21,5, illetve 27 hüvelykes iMac modellek egy részébe. Az iPad Minik egy részébe az AU Optronics képernyőit építették be. Az LG Display jelenleg az Amazon, a Dell, a Google, a Hewlett-Packard, az LG, a Sony és számos más táblagép-gyártó beszállítója.
Az Apple már tavaly augusztusban jelezte hogy 1,3 milliárd dollárral támogatja a Sharp LCD-gyárának építését. A vállalat szeptemberben csökkentette a Samsungtól származó memóriachip-megrendeléseit, majd eldőlt, hogy új chipgyártó partnert keres magának: a Samsungot a Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) válthatja.
A Foxconn Electronics (Hon Hai Precision Industry) a jövőben nem főként az Apple megrendeléseire szeretne összpontosítani. Jelenleg az amerikai társaság megrendelései teszik ki a Foxconn bevételének több mint 40 százalékát, a tajvani gyártó éppen ezért új bevételi források után akar nézni. Ez azonban közel sem lesz egyszerű. A Foxconn partnerei között van az Apple mellett az Amazon, a Dell, a Nintendo, a Hewlett-Packard, a Samsung, az IBM, a Lenovo, a Motorola, a Nokia, a Sony és a Toshiba is. A legnagyobb kínai exportcég több mint 1,1 millió embert foglalkoztat az ázsiai államban és a világszerte eladott szórakoztató elektronikai eszközök 40 százalékát az ő üzemeiben szerelik össze. Eddig a Foxconn volt az Apple egyik legfontosabb partnere, azonban ez 2011 nyarától megváltozott.
Ismertté vált az is, hogy a Samsung helyett az LG Display szállíthatja a kaliforniai társaság termékeinek kijelzőit. Néhány nappal ezelőtt felbukkant már az a hír, hogy a Samsung Display nem szállít több LCD-panelt az Apple készülékeihez és a két fél beszünteti az együttműködését, de ezt a Samsung egyik szóvivője akkor még cáfolta. Most viszont úgy tűnik, hogy a hír mégis igaznak bizonyulhat. Az LG Display kijelzői kerülhettek a nemrég bemutatott iPad 4-be, az iPad Minibe, a 13 hüvelykes Macbook Próba és a 21,5, illetve 27 hüvelykes iMac modellek egy részébe. Az iPad Minik egy részébe az AU Optronics képernyőit építették be. Az LG Display jelenleg az Amazon, a Dell, a Google, a Hewlett-Packard, az LG, a Sony és számos más táblagép-gyártó beszállítója.
Az Apple már tavaly augusztusban jelezte hogy 1,3 milliárd dollárral támogatja a Sharp LCD-gyárának építését. A vállalat szeptemberben csökkentette a Samsungtól származó memóriachip-megrendeléseit, majd eldőlt, hogy új chipgyártó partnert keres magának: a Samsungot a Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) válthatja.