Berta Sándor
Hatalmas bukás a BlackBerry Playbook
A The Wall Street Journal blogja közölte a legfrissebb táblagép-eladási adatokat, amelyek alighanem sokkolták a Research In Motion (RIM) vezetőit.
A kanadai társaság az elmúlt három hónap során összesen 130 000 PlayBook tábla PC-t értékesített. Mindez nagyon kis mennyiség, különösen akkor, ha ehhez hozzávesszük, hogy az Apple egyetlen nap (!) alatt adott el ennyi iPad készüléket. A legutóbbi negyedévben 17,04 millió iPad került új tulajdonoshoz, míg ugyanez a szám a Samsung esetében 2,39 millió. A harmadik helyen az Amazon Kindle modelljei találhatók, amelyekből 1,25 millió darabot értékesítettek. A negyedik az Asus 860 000, míg az ötödik az Acer 390 000 eladott eszközzel. Az Apple piaci részesedése 68,2, a Samsungé 9,6, az Amazoné 5, az Asusé 3,4, míg az Aceré 1,5 százalék.
A PlayBook eladási adatai azért lehetnek sokkolóak a RIM vezetői számára, mert a kanadai cég BlackBerry rendszerét több mint 80 millióan használják, ennek ellenére a cégnek a táblák piacán nem sikerült áttörést elérni,e sőt, a helyzet egyre rosszabb. A The Wall Street Journal szerint a negatív folyamat számos tényezőnek köszönhető. Az első, hogy a PlayBookból a piacra dobásakor számos fontos funkció hiányzott, ezek közül kiemelkedett az e-mail küldési funkció. Ugyan időközben egy szoftverfrissítéssel sikerült ezt a "hiányosságot" orvosolni, azonban a PlayBook már nem tudott erőre kapni. Szintén komoly gond, hogy a RIM App World nem kínál annyi programot a felhasználóknak, mint akár az Apple, akár a Google szoftverboltja.
Bár a kanadai vállalat mindent elkövet azért, hogy javítson a helyzetén, mindez közel sem egyszerű. A jövőre megjelenő BlackBerry 10 operációs rendszer, illetve az L és az N sorozatú okostelefonok talán változtathatnak majd az összképen, azonban úgy néz ki, hogy a RIM még középtávon sem tud az Android és az iOS kihívójává válni.
A kanadai társaság az elmúlt három hónap során összesen 130 000 PlayBook tábla PC-t értékesített. Mindez nagyon kis mennyiség, különösen akkor, ha ehhez hozzávesszük, hogy az Apple egyetlen nap (!) alatt adott el ennyi iPad készüléket. A legutóbbi negyedévben 17,04 millió iPad került új tulajdonoshoz, míg ugyanez a szám a Samsung esetében 2,39 millió. A harmadik helyen az Amazon Kindle modelljei találhatók, amelyekből 1,25 millió darabot értékesítettek. A negyedik az Asus 860 000, míg az ötödik az Acer 390 000 eladott eszközzel. Az Apple piaci részesedése 68,2, a Samsungé 9,6, az Amazoné 5, az Asusé 3,4, míg az Aceré 1,5 százalék.
A PlayBook eladási adatai azért lehetnek sokkolóak a RIM vezetői számára, mert a kanadai cég BlackBerry rendszerét több mint 80 millióan használják, ennek ellenére a cégnek a táblák piacán nem sikerült áttörést elérni,e sőt, a helyzet egyre rosszabb. A The Wall Street Journal szerint a negatív folyamat számos tényezőnek köszönhető. Az első, hogy a PlayBookból a piacra dobásakor számos fontos funkció hiányzott, ezek közül kiemelkedett az e-mail küldési funkció. Ugyan időközben egy szoftverfrissítéssel sikerült ezt a "hiányosságot" orvosolni, azonban a PlayBook már nem tudott erőre kapni. Szintén komoly gond, hogy a RIM App World nem kínál annyi programot a felhasználóknak, mint akár az Apple, akár a Google szoftverboltja.
Bár a kanadai vállalat mindent elkövet azért, hogy javítson a helyzetén, mindez közel sem egyszerű. A jövőre megjelenő BlackBerry 10 operációs rendszer, illetve az L és az N sorozatú okostelefonok talán változtathatnak majd az összképen, azonban úgy néz ki, hogy a RIM még középtávon sem tud az Android és az iOS kihívójává válni.