Berta Sándor

Hatalmas bukás a BlackBerry Playbook

A The Wall Street Journal blogja közölte a legfrissebb táblagép-eladási adatokat, amelyek alighanem sokkolták a Research In Motion (RIM) vezetőit.

A kanadai társaság az elmúlt három hónap során összesen 130 000 PlayBook tábla PC-t értékesített. Mindez nagyon kis mennyiség, különösen akkor, ha ehhez hozzávesszük, hogy az Apple egyetlen nap (!) alatt adott el ennyi iPad készüléket. A legutóbbi negyedévben 17,04 millió iPad került új tulajdonoshoz, míg ugyanez a szám a Samsung esetében 2,39 millió. A harmadik helyen az Amazon Kindle modelljei találhatók, amelyekből 1,25 millió darabot értékesítettek. A negyedik az Asus 860 000, míg az ötödik az Acer 390 000 eladott eszközzel. Az Apple piaci részesedése 68,2, a Samsungé 9,6, az Amazoné 5, az Asusé 3,4, míg az Aceré 1,5 százalék.


A PlayBook eladási adatai azért lehetnek sokkolóak a RIM vezetői számára, mert a kanadai cég BlackBerry rendszerét több mint 80 millióan használják, ennek ellenére a cégnek a táblák piacán nem sikerült áttörést elérni,e sőt, a helyzet egyre rosszabb. A The Wall Street Journal szerint a negatív folyamat számos tényezőnek köszönhető. Az első, hogy a PlayBookból a piacra dobásakor számos fontos funkció hiányzott, ezek közül kiemelkedett az e-mail küldési funkció. Ugyan időközben egy szoftverfrissítéssel sikerült ezt a "hiányosságot" orvosolni, azonban a PlayBook már nem tudott erőre kapni. Szintén komoly gond, hogy a RIM App World nem kínál annyi programot a felhasználóknak, mint akár az Apple, akár a Google szoftverboltja.

Bár a kanadai vállalat mindent elkövet azért, hogy javítson a helyzetén, mindez közel sem egyszerű. A jövőre megjelenő BlackBerry 10 operációs rendszer, illetve az L és az N sorozatú okostelefonok talán változtathatnak majd az összképen, azonban úgy néz ki, hogy a RIM még középtávon sem tud az Android és az iOS kihívójává válni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Inquisitor #6
    Általában több évvel azelőtti "bevált" technikát adnak a vásárlóiknak ilyen Apple prémium árban. Régebben bejött nekik, de először az iPhone láz, aztán meg az Android betette nekik a kaput. Ráadásul sikerült mind szoftver, mind HW oldalon eltöketlenkedniük az elmúlt 3 évet.
  • Etinger #5
    Így van. Az Apple megteheti, hogy valami olyat ad drágán, ami relatív keveset tud. Míg RIM-nek olcsóbban kellene valami olyat kiadnia, ami többet is tud. Hát.. szarügy. De ők is megérdemlik, hogy bukjanak ezzel.

    Amúgy 100%, hogy ezeknél is van a cégnél úgy 10 (vagy kevesebb) agyilag zokni haszonleső, akik az irreális üzleti koncepciójukkal konkrétan az egész céget szívatják az ilyenekkel.
  • nextman #4
    Nekik nem olyan eszkozt kell kiadni, ami kevesebbet tud, hanem olyat, ami tobbet. Es olcsobban. Igy tudnanak erore kapni. Ezt hogy nem ertik meg?
  • abdul alahmed #3
    van egy tippem, hogy azért bukta mert kurva drága. Nem tudom az árát, de az ilyen "meglepő" bukások hátterében mindig az áll. Bár egy átlagember előre megmondta volna hogy bukta lesz, de hát a mánágereknek ez csak utóbb sikerül.
  • zord01 #2
    Research In Stop Motion
  • Berber #1
    R.I.P