Gyurkity Péter
Visszatér Európába a Panasonic
Hat év után a japán óriás szeretne visszatérni a kontinensre, mégpedig saját androidos okostelefonjaival, amelyek legkorábban jövő tavasszal mutatkozhatnak be. A RIM NFC-vel erősít.
Japán forrásokra hivatkozva számoltak be a nagyobb hírügynökségek arról, hogy a Panasonic ilyen terveket dédelget 2012-re vonatkozóan, ekkorra várható ugyanis, hogy a cég saját fejlesztései felbukkanjanak az európai államokban. Több éves távollétnek szakadna ezzel vége, bár az még kérdéses, hogy a feltételek mennyiben változtak a kivonulást előidéző periódushoz képest.
A japán gyártó 2005-ben határozta el, hogy távozik az európai piacról, amit akkor a rendkívül erős versennyel és egyéb gazdasági indokokkal magyaráztak. Most a Nikkei értesülése szerint rászánták magukat a visszatérésre, amelyre valószínűleg tavasszal kerülne sor, mégpedig több saját androidos okostelefon bemutatkozásával. A cég állítólag már most tárgyal egy több európai országban jelenlévő nagy szolgáltatóval a feltételek kialakítása érdekében, az elkövetkező években pedig felfuttatnák európai, majd pedig ezt követően észak-amerikai jelenlétüket, olyannyira, hogy 2015-re már 7,5 millió készüléket adnának el Japánon kívül, amely teljes forgalmuk felét tenné ki - legalábbis a tervek szerint. Számíthatunk tehát arra, hogy a CES, netán az MWC alatt bemutatnak néhány újdonságot.
A RIM ezalatt a spanyol Telefonica szolgáltatóval közösen jelentette be, hogy elindítják NFC-tesztjüket, amelyben a mobil fizetések, valamint az azonosítás és a beléptetőrendszerek kapják a főszerepet. Csak Madridban mintegy 350 Telefonica alkalmazott, valamint egyéb kiválasztottak egyes csoportjai vesznek majd részt, ők saját Blackberry készülékeikkel igazolhatják majd kilétüket, illetve bonyolíthatják le a szükséges tranzakciókat. Jövőre szeretnék piacra dobni a vásárlóknak szánt megoldásokat, mégpedig egyszerre több országban, bár a részletekkel még itt is adósak.
A spanyol cég egyébként az Orange és a Vodafone vezetésével is kötött megállapodást az NFC közös alkalmazásáról, ám saját táborukban is mintegy 300 millió előfizető található, így van mire építeniük.
Japán forrásokra hivatkozva számoltak be a nagyobb hírügynökségek arról, hogy a Panasonic ilyen terveket dédelget 2012-re vonatkozóan, ekkorra várható ugyanis, hogy a cég saját fejlesztései felbukkanjanak az európai államokban. Több éves távollétnek szakadna ezzel vége, bár az még kérdéses, hogy a feltételek mennyiben változtak a kivonulást előidéző periódushoz képest.
A japán gyártó 2005-ben határozta el, hogy távozik az európai piacról, amit akkor a rendkívül erős versennyel és egyéb gazdasági indokokkal magyaráztak. Most a Nikkei értesülése szerint rászánták magukat a visszatérésre, amelyre valószínűleg tavasszal kerülne sor, mégpedig több saját androidos okostelefon bemutatkozásával. A cég állítólag már most tárgyal egy több európai országban jelenlévő nagy szolgáltatóval a feltételek kialakítása érdekében, az elkövetkező években pedig felfuttatnák európai, majd pedig ezt követően észak-amerikai jelenlétüket, olyannyira, hogy 2015-re már 7,5 millió készüléket adnának el Japánon kívül, amely teljes forgalmuk felét tenné ki - legalábbis a tervek szerint. Számíthatunk tehát arra, hogy a CES, netán az MWC alatt bemutatnak néhány újdonságot.
A RIM ezalatt a spanyol Telefonica szolgáltatóval közösen jelentette be, hogy elindítják NFC-tesztjüket, amelyben a mobil fizetések, valamint az azonosítás és a beléptetőrendszerek kapják a főszerepet. Csak Madridban mintegy 350 Telefonica alkalmazott, valamint egyéb kiválasztottak egyes csoportjai vesznek majd részt, ők saját Blackberry készülékeikkel igazolhatják majd kilétüket, illetve bonyolíthatják le a szükséges tranzakciókat. Jövőre szeretnék piacra dobni a vásárlóknak szánt megoldásokat, mégpedig egyszerre több országban, bár a részletekkel még itt is adósak.
A spanyol cég egyébként az Orange és a Vodafone vezetésével is kötött megállapodást az NFC közös alkalmazásáról, ám saját táborukban is mintegy 300 millió előfizető található, így van mire építeniük.