Gyurkity Péter
Lassan terjed a Google mobil
A friss becslések szerint a megjelenést megelőző várakozás nem eredményezett kirobbanó sikert, a Nexus One egyelőre lassan terjed a piacon - a Microsoft ezalatt képekkel csábítja az érdeklődőket.
Az elsősorban az egyes okostelefonokon használt alkalmazásokra alapozó Flurry közölte friss adatait, amelyek arra mutatnak rá, hogy a Google üdvöskéje egyelőre megfontoltan halad előre. A megjelenést követő hetekben fogadtatása nem mérhető sem az Apple iPhone, sem pedig a Motorola Droid által keltett hullámokhoz. Míg előbbi kettő a debütálást követő 74. napon már meghaladta az egymilliós példányszámot, a Google ettől még messze jár.
A Nexus One a felmérés tanúsága szerint az igen szerénynek mondható 135 ezres darabszámot érte el, ennyi példányban szerezték be a vásárlók az új okostelefont. Ezt az eredményt azonban nem kell feltétlenül bukásként felfognunk, hiszen az elemzők is rögtön kiemelik, hogy az óvatos rajt többek között a Google eltérő stratégiájának is köszönhető. A keresőcég ugyanis saját maga értékesíti a telefont, mégpedig nem éppen kedvező, 529 dolláros áron (az Egyesült Államokban), így azonban nem kötődünk egyetlen szolgáltatóhoz sem. Az egyetlen alternatíva eleddig az volt, ha a tengerentúli vásárlók a T-Mobile különleges csomagjának részeként szerezték be a készüléket, 179 dollár leszurkolása ellenében, amely a jelek szerint szintén nem bizonyult túl népszerű megoldásnak.
A témával foglalkozók emlékezhetnek arra, hogy az eredeti iPhone 2007-ben egészen új megjelenésű készülékként bukkant fel, a legtöbb vásárló számára teljesen szokatlan és érdekes élményt jelentett - igaz, szintén nem kellemes, 600 dolláros áron. A Droid tavaly novemberben éppencsak megelőzte az ünnepi rohamot, amihez hatalmas reklámkampány és a Verizon jóvoltából alig 200 dolláros ár társult, ami nyilván megkönnyítette az első lépéseket a Motorola számára.
A Google most továbbra is az USA-ban, illetve Kanadában igyekszik javítani saját helyzetén, mégpedig az AT&T és a Rogers bevonásával, 850/1900/2100 MHz 3G/UMTS, illetve 900/AWS/2100 MHz 3G/UMTS támogatással. Elemzők továbbra is úgy vélekednek, hogy a függetlenített készülékek csak a vásárlók szűk rétege számára jelentenek vonzerőt, így a Google továbbra sem számíthat nagy robbanásra a forgalom terén.
A Microsoft a maga részéről természetesen a Windows Phone 7 operációs rendszert igyekszik népszerűsíteni, ezúttal három új telefonról rántották le a leplet, mégpedig a MIX10 találkozó alatt. A Samsung, az Asus, valamint az LG által kidolgozott okostelefonok jó eséllyel szállnak harcba a piaci részesedésért, a szoftvercég múlt hónapi bejelentése alapján pedig számíthatunk arra, hogy további versenyzők csatlakoznak a sorhoz.
Az elsősorban az egyes okostelefonokon használt alkalmazásokra alapozó Flurry közölte friss adatait, amelyek arra mutatnak rá, hogy a Google üdvöskéje egyelőre megfontoltan halad előre. A megjelenést követő hetekben fogadtatása nem mérhető sem az Apple iPhone, sem pedig a Motorola Droid által keltett hullámokhoz. Míg előbbi kettő a debütálást követő 74. napon már meghaladta az egymilliós példányszámot, a Google ettől még messze jár.
A Nexus One a felmérés tanúsága szerint az igen szerénynek mondható 135 ezres darabszámot érte el, ennyi példányban szerezték be a vásárlók az új okostelefont. Ezt az eredményt azonban nem kell feltétlenül bukásként felfognunk, hiszen az elemzők is rögtön kiemelik, hogy az óvatos rajt többek között a Google eltérő stratégiájának is köszönhető. A keresőcég ugyanis saját maga értékesíti a telefont, mégpedig nem éppen kedvező, 529 dolláros áron (az Egyesült Államokban), így azonban nem kötődünk egyetlen szolgáltatóhoz sem. Az egyetlen alternatíva eleddig az volt, ha a tengerentúli vásárlók a T-Mobile különleges csomagjának részeként szerezték be a készüléket, 179 dollár leszurkolása ellenében, amely a jelek szerint szintén nem bizonyult túl népszerű megoldásnak.
A témával foglalkozók emlékezhetnek arra, hogy az eredeti iPhone 2007-ben egészen új megjelenésű készülékként bukkant fel, a legtöbb vásárló számára teljesen szokatlan és érdekes élményt jelentett - igaz, szintén nem kellemes, 600 dolláros áron. A Droid tavaly novemberben éppencsak megelőzte az ünnepi rohamot, amihez hatalmas reklámkampány és a Verizon jóvoltából alig 200 dolláros ár társult, ami nyilván megkönnyítette az első lépéseket a Motorola számára.
A Google most továbbra is az USA-ban, illetve Kanadában igyekszik javítani saját helyzetén, mégpedig az AT&T és a Rogers bevonásával, 850/1900/2100 MHz 3G/UMTS, illetve 900/AWS/2100 MHz 3G/UMTS támogatással. Elemzők továbbra is úgy vélekednek, hogy a függetlenített készülékek csak a vásárlók szűk rétege számára jelentenek vonzerőt, így a Google továbbra sem számíthat nagy robbanásra a forgalom terén.
A Microsoft a maga részéről természetesen a Windows Phone 7 operációs rendszert igyekszik népszerűsíteni, ezúttal három új telefonról rántották le a leplet, mégpedig a MIX10 találkozó alatt. A Samsung, az Asus, valamint az LG által kidolgozott okostelefonok jó eséllyel szállnak harcba a piaci részesedésért, a szoftvercég múlt hónapi bejelentése alapján pedig számíthatunk arra, hogy további versenyzők csatlakoznak a sorhoz.