SG.hu
A Nintendo mindent megtesz a Switch 2 japán sikeréért

A Nintendo szokatlan lépést tett a Switch 2 japán forgalmazásánál: nagykereskedelmi árakat határozott meg, így a kiskereskedők többet kereshetnek minden egyes eladáson.
A Nintendo komoly befektetéseket eszközöl annak érdekében, hogy a következő konzolja Japánban sikert arasson. Egyrészt a boltok üzemeltetői minden egyes eladott Switch 2 után körülbelül 5%-os bruttó árrést érhetnek el, ami magasabb, mint a nem hivatalos iparági szabvány, amely nagyjából 2%. A döntés segít a hazai kiskereskedők megerősítésében, és biztosítja, hogy az új konzol országszerte kiemelt helyet kapjon az üzletekben. Másrészt a csak belföldi használatra szánt, japán nyelvű változat azonban 49 980 jenbe (kb. 350 dollár) kerül majd. A Switch 2 június 5-én jelenik meg világszerte, a legtöbb piacon 450 dolláros áron.
A vállalat kiskereskedelmi tervei összhangban vannak ezzel a törekvéssel, hogy biztosítsák az erős hazai debütálást. A játékkonzolok árazása jellemzően nagyon vékony bruttó árrést tartalmaz. A boltok ehelyett a jövedelmezőbb, szoftvereket és kiegészítő perifériákat tartalmazó csomagok értékesítésével keresnek pénzt. Ez a modell azonban veszélyben van, mivel a játékosok egyre inkább az online játékvásárlást részesítik előnyben, a kiegészítők gyártói pedig a növekvő költségek miatt kevesebbet fizetnek a kiskereskedelmi forgalmazásért.
Az üzlettulajdonosok panaszkodnak a csökkenő bevételek miatt, amelyek egyre nagyobb nyomás alatt vannak, mivel a készülékgenerációk egyre nagyobbak, és több helyet igényelnek az üzletekben és a raktárakban. A Yodobashi Camera Co., amely Japán egyik legnagyobb elektronikai üzletláncát működteti, azt mondta, hogy üdvözli a videojáték-termékeket, hogy több vásárlót vonzzon. A Bic Camera Inc. képviselője, egy másik nagy utcai márka, nem kívánt nyilatkozni, míg a Yamada Denki nem válaszolt a megkeresésekre. A Nintendo szóvivője azt mondta, hogy a vállalat nem szokta megvitatni a forgalmazási megállapodásokat. A vállalat később az X-en közzétett bejegyzésében azt írta: "Ez a jelentés nem igaz. A Nintendo nem hoz nyilvánosságra semmilyen információt a forgalmazási és kiskereskedelmi partnerekkel fennálló üzleti feltételekkel kapcsolatban".
A nagyobb árrés különösen a magasabb fix költségeket viselő utcai árusítás számára jelent áldást. Ez arra ösztönözheti a japán boltokat, hogy nagyobb teret szenteljenek a Switch 2-nek, és segítsék a játékgép egész éves népszerűsítését. A Switch 2 legalább egy évtizede az első olyan nagy új konzol, amely önmagában is pénzt hozhat a kiskereskedőknek. A debütálást megelőzően a boltok tulajdonosai arra kérték a Nintendót, hogy a lehető legtöbb készüléket szállítsák ki, mert a megjelenés napján olyan megugró keresletre számítanak, amely meghaladja a jelenlegi készletszintet.
Az offline játékboltok mindig is fontosak voltak a Nintendo üzleti filozófiája szempontjából. Ezek részei a vállalat szélesebb körű stratégiájának, amely a fogyasztókkal való kapcsolattartási pontok bővítésére irányul, akár a vidámparkok, akár a japán kisboltokban árusított játék-specifikus letöltőkártyák révén. A Nintendo közölte, hogy jövő év március végéig 15 millió darab Switch 2 eladására számít, de az összeszerelési körülményektől függően akár több mint 20 millió darabot is eladhat ebben az időszakban.
A Nintendo komoly befektetéseket eszközöl annak érdekében, hogy a következő konzolja Japánban sikert arasson. Egyrészt a boltok üzemeltetői minden egyes eladott Switch 2 után körülbelül 5%-os bruttó árrést érhetnek el, ami magasabb, mint a nem hivatalos iparági szabvány, amely nagyjából 2%. A döntés segít a hazai kiskereskedők megerősítésében, és biztosítja, hogy az új konzol országszerte kiemelt helyet kapjon az üzletekben. Másrészt a csak belföldi használatra szánt, japán nyelvű változat azonban 49 980 jenbe (kb. 350 dollár) kerül majd. A Switch 2 június 5-én jelenik meg világszerte, a legtöbb piacon 450 dolláros áron.
A vállalat kiskereskedelmi tervei összhangban vannak ezzel a törekvéssel, hogy biztosítsák az erős hazai debütálást. A játékkonzolok árazása jellemzően nagyon vékony bruttó árrést tartalmaz. A boltok ehelyett a jövedelmezőbb, szoftvereket és kiegészítő perifériákat tartalmazó csomagok értékesítésével keresnek pénzt. Ez a modell azonban veszélyben van, mivel a játékosok egyre inkább az online játékvásárlást részesítik előnyben, a kiegészítők gyártói pedig a növekvő költségek miatt kevesebbet fizetnek a kiskereskedelmi forgalmazásért.
Az üzlettulajdonosok panaszkodnak a csökkenő bevételek miatt, amelyek egyre nagyobb nyomás alatt vannak, mivel a készülékgenerációk egyre nagyobbak, és több helyet igényelnek az üzletekben és a raktárakban. A Yodobashi Camera Co., amely Japán egyik legnagyobb elektronikai üzletláncát működteti, azt mondta, hogy üdvözli a videojáték-termékeket, hogy több vásárlót vonzzon. A Bic Camera Inc. képviselője, egy másik nagy utcai márka, nem kívánt nyilatkozni, míg a Yamada Denki nem válaszolt a megkeresésekre. A Nintendo szóvivője azt mondta, hogy a vállalat nem szokta megvitatni a forgalmazási megállapodásokat. A vállalat később az X-en közzétett bejegyzésében azt írta: "Ez a jelentés nem igaz. A Nintendo nem hoz nyilvánosságra semmilyen információt a forgalmazási és kiskereskedelmi partnerekkel fennálló üzleti feltételekkel kapcsolatban".

A nagyobb árrés különösen a magasabb fix költségeket viselő utcai árusítás számára jelent áldást. Ez arra ösztönözheti a japán boltokat, hogy nagyobb teret szenteljenek a Switch 2-nek, és segítsék a játékgép egész éves népszerűsítését. A Switch 2 legalább egy évtizede az első olyan nagy új konzol, amely önmagában is pénzt hozhat a kiskereskedőknek. A debütálást megelőzően a boltok tulajdonosai arra kérték a Nintendót, hogy a lehető legtöbb készüléket szállítsák ki, mert a megjelenés napján olyan megugró keresletre számítanak, amely meghaladja a jelenlegi készletszintet.
Az offline játékboltok mindig is fontosak voltak a Nintendo üzleti filozófiája szempontjából. Ezek részei a vállalat szélesebb körű stratégiájának, amely a fogyasztókkal való kapcsolattartási pontok bővítésére irányul, akár a vidámparkok, akár a japán kisboltokban árusított játék-specifikus letöltőkártyák révén. A Nintendo közölte, hogy jövő év március végéig 15 millió darab Switch 2 eladására számít, de az összeszerelési körülményektől függően akár több mint 20 millió darabot is eladhat ebben az időszakban.