Berta Sándor
Már a Nokia is keresőt fejleszt
A finn mobiltelefon-gyártó a jövőben tovább akarja erősíteni a pozícióját a mobil piacon. A cég elsősorban saját szoftvereire és webes szolgáltatásaira szeretne építeni.
A Nokia legújabb szolgáltatása már közvetlen konkurenciát jelenthet a Google számára is, sőt, bizonyos szempontból le is körözi a népszerű internetes keresőt. A vállalat nemrég az Egyesült Államokban nyújtotta be azt a szabadalmat, amely a mellékelt leírás szerint egy "Módszer a képek és a videók rendszerezésére, azok szemantikus jelentése alapján". Mindez annyit jelent, hogy a finn cég egy olyan mobil keresőn dolgozik, amelynek a segítségével a felhasználók anélkül kutathatnak majd, hogy akár csak egy betűt is leütnének. Maga a keresés a mobiltelefonok beépített kameráinak a felhasználásával valósul majd meg. Elegendő lesz a kamerát egy objektumra irányítani és máris további információkat kapunk meg róla.
A hivatalosan Szemantikus Virtuális Kereső nevet viselő program azt bizonyítja, hogy a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója egyre inkább a mobil szolgáltatások kínálójaként is jelen akar lenni a piacon. A cég forgalmának 80 százaléka származik jelenleg a mobil készülékek eladásából. Azonban a piac telítődik, a határvonalak elmosódnak és így hamarosan akár a Google és a Yahoo konkurensévé is válhat a vállalat.
Az új keresővel nemcsak újra elérhetővé, de akár rendszerezhetővé is válhatnak a korábban eltárolt multimédiás anyagok. Így például a szoftver felismerné, hogy egy autó van egy képen, sőt még típusának és a gépkocsi jellemzőinek (például piros BMW) a meghatározására is képes volna. "A mobil távközlés és az internet világa egyre inkább összefonódik" - érvelt az új szolgáltatások létrehozása mellett Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia vezetője.
A gyártó egyes készülékei már most is képesek maguktól felvételeket továbbítani a Flickr vagy a YouTube számára, azonban ez még csak a kezdet. Még az idén megnyithatja a kapuit a cég első, kifejezetten mobiltulajdonosoknak szóló zeneboltja. Kérdéses, hogy hol a határ, vajon a Nokia internetes és médiavállalattá válik a következő években? Lesz ehhez megfelelő szellemi tőkéje? Mindenesetre az biztos, hogy az elképzelések alapján a felhasználók a következő években sem fognak unatkozni és kedvükre válogathatnak majd az új szolgáltatások és készülékek között.
A Nokia legújabb szolgáltatása már közvetlen konkurenciát jelenthet a Google számára is, sőt, bizonyos szempontból le is körözi a népszerű internetes keresőt. A vállalat nemrég az Egyesült Államokban nyújtotta be azt a szabadalmat, amely a mellékelt leírás szerint egy "Módszer a képek és a videók rendszerezésére, azok szemantikus jelentése alapján". Mindez annyit jelent, hogy a finn cég egy olyan mobil keresőn dolgozik, amelynek a segítségével a felhasználók anélkül kutathatnak majd, hogy akár csak egy betűt is leütnének. Maga a keresés a mobiltelefonok beépített kameráinak a felhasználásával valósul majd meg. Elegendő lesz a kamerát egy objektumra irányítani és máris további információkat kapunk meg róla.
A hivatalosan Szemantikus Virtuális Kereső nevet viselő program azt bizonyítja, hogy a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója egyre inkább a mobil szolgáltatások kínálójaként is jelen akar lenni a piacon. A cég forgalmának 80 százaléka származik jelenleg a mobil készülékek eladásából. Azonban a piac telítődik, a határvonalak elmosódnak és így hamarosan akár a Google és a Yahoo konkurensévé is válhat a vállalat.
Az új keresővel nemcsak újra elérhetővé, de akár rendszerezhetővé is válhatnak a korábban eltárolt multimédiás anyagok. Így például a szoftver felismerné, hogy egy autó van egy képen, sőt még típusának és a gépkocsi jellemzőinek (például piros BMW) a meghatározására is képes volna. "A mobil távközlés és az internet világa egyre inkább összefonódik" - érvelt az új szolgáltatások létrehozása mellett Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia vezetője.
A gyártó egyes készülékei már most is képesek maguktól felvételeket továbbítani a Flickr vagy a YouTube számára, azonban ez még csak a kezdet. Még az idén megnyithatja a kapuit a cég első, kifejezetten mobiltulajdonosoknak szóló zeneboltja. Kérdéses, hogy hol a határ, vajon a Nokia internetes és médiavállalattá válik a következő években? Lesz ehhez megfelelő szellemi tőkéje? Mindenesetre az biztos, hogy az elképzelések alapján a felhasználók a következő években sem fognak unatkozni és kedvükre válogathatnak majd az új szolgáltatások és készülékek között.