MTI

Két év múlva Kínában interneteznek a legtöbben

Kína, ahol minden tizedik ember internetezik, két év alatt detronizálhatja az Egyesült Államokat az világháló használóinak száma tekintetében: ez valóságos eldorádó a beruházók számára, de kihívást is jelent a hatóságoknak a növekvő "digitális szakadék" következtében.

Az internettel foglalkozó kínai információs központ (CNNIC) legfrissebb jelentése szerint 2006 végén az internetezők száma 137 millió volt, ez 23,4 százalékos növekedés 2005 végéhez képest, amikor 104 millió kínai használta a hálózatot, és a szakértők a továbbiakban még gyorsabb fejlődésre számítanak. A tipikus kínai internező férfi, nőtlen, 35 év alatti, egyetemi képzettségű 2000 jüan (mintegy 50 ezer forint) havi jövedelemmel. Hetente átlag 17 órát tölt a hálón - tavaly ez a szám 17, 2001-ben 8 és fél óra volt.

A CNNIC egy másik vezetője kifejtette: a bővülés ütemét tekintve hamarosan, legfeljebb két év múlva Kína lesz a világ legnagyobb internetező térsége, megelőzve az Egyesült Államokat, ahol jelenleg 210 millió az internetezők száma. Az egyik kihívást az jelenti, hogy kiterjesszék a világháló használatát az ország elmaradottabb, távoli vidékeire is. "Nagy a különbség az internet fejlettségét illetően a kínai városok és a falvak, illetve az egyes tartományok között" - húzza alá a központ jelentése, feltárva egy Kína különböző térségei között fennálló digitális szakadék létezését.

A fejlett délkínai Kuangtung (Quangdong) tartomány vezető helyen áll, lakosságának 13,4 százaléka internetezik, közvetlenül utána más prosperáló keleti tartományok, Santung, Csiangszu és Csecsiang (Shandong, Jiangsu és Zhejiang). következnek. Pekingben, Sanghajban és Tiencsinben (Beijing, Shanghai, Tianjin) az internetezők aránya már elérte a lakosság 30,4, 28,7 illetve 24,9 százalékát, viszont az északnyugati, kevésbé kedvező helyzetű Csinghaj (Qinghai) tartományban csak 6,8, Tibetben csak 5,8 százalék az arány.

Kína ugyanakkor még messze áll az Egyesült Államoktól az internetes jövedelmek tekintetében, hangsúlyozza Huang Huj (Huang Hui) kínai szakértő. Az elektronikus kereskedelemben Kína nem érheti utol Amerikát, mert ott több az olyan vásárló, aki a világhálót használja, biztosak a fizetési rendszerek és elterjedt a hitelkártya használata. Ennek ellenére az IResearch kutatási központ azt jósolja, hogy a kínai elektronikus kereskedelem a 2005 évi 5,6 milliárd jüanról (721 millió dollár (14 milliárd forint)) 2007-ben 46 milliárd jüanra (5,6 milliárd dollár) nő.

Van azonban egy terület, amelyben Kína és az Egyesült Államok fej fej mellett halad: a spamokért, a kéretlen levelekért ez a két ország együtt csaknem kétharmad részben felelős: 2006-ben 34,2 százalékukat az Egyesült Államokból, 31 százalékukat Kínából küldték - hangsúlyozza a Sophos biztonsági cég.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!