Gyurkity Péter
Európában már vezetnek az LCD-televíziók
A legutóbbi negyedéves adatok szerint az öreg kontinensen már több LCD-televíziót adtak el, mint hagyományos képcsöves terméket. Itt tehát már vezet az új generáció, a következő állomás Észak-Amerika.
A DisplaySearch legfrissebb felmérésében egyértelműen jelzi, hogy a vártnál korábban hamarabb érkeztünk el a fordulóponthoz és az újgenerációs folyadékkristályos kijelzők a televíziópiacon is átvették a vezetést a kiszorulóban lévő hagyományos készülékkel szemben. Európa érdekes módon itt megelőzi az Egyesült Államokat - és általában véve Észak-Amerikát - mivel ott csak a mostani negyedévben várható az őrségváltás.
Arról már a napokban esett szó, hogy az LCD a plazmatelevíziókkal szemben is vezeti a piacot. A DisplaySearch most arról számolt be, hogy bár a leszállított plazmatévék száma Észak-Amerikában 38 százalékkal megugrott három hónap alatt, mindenhol máshol csökkenő eredményről adtak hírt, miközben az LCD-szállításokat világszerte megduplázták a gyártók. Utóbbi mellett szól, hogy rohamosan terjednek a 40 hüvelykes készülékek (a plazma hagyományos erőssége) és jövőre a képalkotási technológia további fejlődésével az 50 hüvelyk feletti tartományokban is megpróbálják elhódítani a vezető helyet.
A versenyben a plazmatévék gyártói előtt a készülékek árának csökkentésén kívül nem kínálkozik más lehetőség. Az előrejelzések szerint azonban ez sem lesz elegendő, és a mostani negyedévben Európa után az USA-ban is első helyre ugranak az LCD-televíziók, megelőzve minden más technológiát. A versenyfutásban a Samsung vezet, amely mind a leszállított készülékek számában, mind a befolyó bevételek tekintetében első helyen áll. Darabszámra második a Sharp, harmadik a Philips, negyedik a Sony, az első ötöt pedig az LG zárja. Az összes többi gyártó a teljes eredmény valamivel több mint felét adja ki.
A készülékek átlagárát 548 dollárban, azaz mintegy 110 ezer forintban határozták meg, ami 25 százalékos növekedést jelent. Ez elsősorban a növekvő igényekkel magyarázható, ami különösen a nagyobb változatok iránt mutatkozik meg. Miközben tehát az egyes készülékek ára fokozatosan csökken, egyre többen érdeklődnek a drágább, nagyobb kijelzővel érkező példányok iránt.
A DisplaySearch legfrissebb felmérésében egyértelműen jelzi, hogy a vártnál korábban hamarabb érkeztünk el a fordulóponthoz és az újgenerációs folyadékkristályos kijelzők a televíziópiacon is átvették a vezetést a kiszorulóban lévő hagyományos készülékkel szemben. Európa érdekes módon itt megelőzi az Egyesült Államokat - és általában véve Észak-Amerikát - mivel ott csak a mostani negyedévben várható az őrségváltás.
Arról már a napokban esett szó, hogy az LCD a plazmatelevíziókkal szemben is vezeti a piacot. A DisplaySearch most arról számolt be, hogy bár a leszállított plazmatévék száma Észak-Amerikában 38 százalékkal megugrott három hónap alatt, mindenhol máshol csökkenő eredményről adtak hírt, miközben az LCD-szállításokat világszerte megduplázták a gyártók. Utóbbi mellett szól, hogy rohamosan terjednek a 40 hüvelykes készülékek (a plazma hagyományos erőssége) és jövőre a képalkotási technológia további fejlődésével az 50 hüvelyk feletti tartományokban is megpróbálják elhódítani a vezető helyet.
A versenyben a plazmatévék gyártói előtt a készülékek árának csökkentésén kívül nem kínálkozik más lehetőség. Az előrejelzések szerint azonban ez sem lesz elegendő, és a mostani negyedévben Európa után az USA-ban is első helyre ugranak az LCD-televíziók, megelőzve minden más technológiát. A versenyfutásban a Samsung vezet, amely mind a leszállított készülékek számában, mind a befolyó bevételek tekintetében első helyen áll. Darabszámra második a Sharp, harmadik a Philips, negyedik a Sony, az első ötöt pedig az LG zárja. Az összes többi gyártó a teljes eredmény valamivel több mint felét adja ki.
A készülékek átlagárát 548 dollárban, azaz mintegy 110 ezer forintban határozták meg, ami 25 százalékos növekedést jelent. Ez elsősorban a növekvő igényekkel magyarázható, ami különösen a nagyobb változatok iránt mutatkozik meg. Miközben tehát az egyes készülékek ára fokozatosan csökken, egyre többen érdeklődnek a drágább, nagyobb kijelzővel érkező példányok iránt.