Specker Balázs

YouTube-bal a világhírnév felé

Egy chicagói, alternatív rockzenében utazó zenekar olyan sikereket ért el YouTube videoletöltő oldal segítségével, amelyet az MTV soha nem lett volna képes meghozni a számukra.

A banda taposómalomban játszódó amatőr klipjét több milliószor látták az interneten, ezután a világ több hírműsora is foglalkozott velük. A zeneiparban ténykedők csak tanulhatnak az OK Go példájából, amely bebizonyította, hogy a webes felhasználók a világhírnév felé repíthetnek egy zenekart. Az eset mindenestre igencsak kétségbe vonja azt a dogmát, miszerint egy jó videoklip dollár százezrekbe kerül, és csakis hollywoodi filmes rendezheti őket.


Már több millióan nézték meg a YouTube oldalán

A zeneipar területén megindult lassú, olykor-olykor kényes pontokat érintő változás nyomán a hagyományos CD eladásokat és tévés videoklipeket felváltja a digitális zeneterjesztés és online videozás. A YouTube-hoz, a MySpace-hez és a Pure Volume-hoz hasonló oldalakon feltörekvő művészek hada kínálja alacsony költségvetéssel készített videóit. A Capitol Recordshoz leszerződött OK Go elmondása szerint két legnépszerűbb nótájuk klipjét a rajongók rakták fel a YouTube-ra, miután letöltötték őket a banda oldaláról.

Dani Dudeck, a MySpace szóvivője úgy nyilatkozott, sikereikben már 2003-as indulásuk óta nagy szerepet játszik a zene. A zenekarok már szinte a kezdetektől kihasználták a MySpace adta lehetőségeket, hogy rajongótáboraikat kiépítsék. Mára a közösségi oldal mind a zenei kiadókkal, mind magukkal a zenekarokkal szoros együttműködésben dolgozik. "A YouTube által teremtett közösségi videos környezet és a felhasználók által létrehozott tartalmak rendkívül fontosak számunkra" - nyilatkozta Michael Nash, a Youtube-bal és a MySpace-szel egyaránt partneri viszonyban álló Warner Music digitális üzletágért felelős vezető alelnöke a ZDNet oldalán.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • TeszteloPontHu #11
    http://www.youtube.com/watch?v=QYfrFy4_s4c
  • M0rph3u5 #10
    megnéztem a videót... k*vajó!!! ajánlom minden "gondolkodó" embernek...:D pedig és se vagyok fideszes... csak nem szeretem ha hazudnak, főleg ha ennyire...
  • Neurotoxin #9
    Te csináltad a Gyurcsányos videót?:D Ami azt illeti, okozott néhány vicces percet, nekem és a haveroknak!
  • Gerygrey #8
    Engem is megbélyegeztek már páran ilyesmivel, amikor "Best of Gyurcsány" címmel készítettem egy funvideót drága miniszterelnökünkről és felraktam a Youtube magyar változatára (videa) és ott nagyon sokáig fölényesen vezette a nézettségi listát. Voltak akik szerint ez egy jól álcázott Fidesz-kampány, pedig én tényleg itthon, ráérő időmben dobtam össze ezt a kis klipet mindenféle politikai indíttatás nélkül, szóval nem kell mindenről rosszat feltételezni ami ingyen elérhető.
  • nyamiag #7
    inkább franz ferdinand
  • Raszkolnyikov #6
    Szerintem nagyon jók. Főleg a tánc. Az el is van találva, meg jó a mozgásuk, egyszerre mozognak (pedig én a legtöbb tánctól a falramegyek, a tánc szótól is herótom van).
  • insomniac #5
    jajaja nekemis egyböl gorilaz jutott eszembe
  • polarka #4
    nem igazán az én műfajom, de nem rosszak, sőt amatőr bandához képest jók
  • drizzt1666 #3
    kicsit olyan gorillazos beütése van a nótának, de egyáltalán nem rossz.
  • ttt ttt #2
    Ez is igaz, de az is hogy lehetőséged van megmutatni magad a multik nélkül. Sőt egyáltalán lehetőséged van kilépni olyan porondra amire amúgy sosem, ha nem tudsz beférkőzni valahova. Nagyjából ha rengeteg pénzed van.
    És azt meg hogy jó-e amit csinálsz, meg majd eldöntik a valódi érdeklődők, nem pedig a kozmetikázott marketing statisztikák.

    A vírusmarketing pedig szokszor csak az álszent cenzorokat kerüli meg, persze kellenek a határok, de sokszor ezek csak olyan paradigmák, tabuk, amiket nem is ártana eloszlatni, ledöntögetni.