Gyurkity Péter
Nintendo Revolution részletek
Felbukkantak a világhálón az első részletek a Nintendo stílszerűen Revolution névre keresztelt következő generációs konzoljáról, amely 50 százalékkal magasabb órajelen fut elődjénél.
Az első részletes információ az IGN magazin jóvoltából került fel az internetre, amely egy játékfejlesztő cégre hivatkozva szellőztette meg a hírt. Értesülésük szerint a Revolution - a Microsoft Xbox 360 és a Sony PlayStation 3 Nintendós ellenfele - 729 MHz-es processzorral lát napvilágot, míg a grafikus chip 243 MHz-es frekvencián üzemel. A DSP-támogatással kibővülő konzol a fejlesztő szerint riválisaival ellentétben csendes, szerény és egyben megfizethető lesz.
A magazin forrásai szerint a Revolution az előd, vagyis GameCube Gekko és Flipper kódnévre keresztelt architektúrájának kiterjesztésén alapul, így a szoftverfejlesztőknek nem lesz nehéz dolguk az átállással. A Broadway kódnevű központi processzor - amely a cég állítása szerint saját kívánalmaiknak megfelelően készül az IBM üzemében - 729 MHz-en fut, szemben az előd 485 MHz-es erőforrásával. Ez tehát várhatóan nem veszi fel a versenyt a konkurensekkel, már ami a puszta erőt illeti, de a Nintendo szerint nem is ez az elsődleges cél, hanem hogy a vetélytársakkal ellentétben egy csendes, megbízható és olcsó termékkel rukkoljanak ki. Kérdés, hogy ki hajlandó feláldozni a teljesítményt a kisebb zajért cserébe?
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Az ATI által kifejlesztett Hollywood grafikus processzor még ennél is szerényebb, mindössze 243 MHz-es órajelen végzi munkáját, amely az elődhöz képest szintén előrelépés, ám valós erejét éppúgy lehetetlen megbecsülni, mint magát a konzolt. A chip DSP-támogatással és 3 MB textúra-memóriával bír, míg a teljes rendszer 24 MB belső 1T-SRAM memóriára támaszkodik, amelyet 64 MB külső memória egészít ki. Ez összesen 88 MB-ot jelent, szemben a két rivális 512 MB-jával. A fejlesztők állítása szerint a külső memória elérésében nem tér el a belsőtől.
Az első információk tehát megvannak a konzolról, bár a cég továbbra is ragaszkodik stratégiájához, és egyetlen apróságot sem hajlandó megosztani a készülőben lévő termékről. A fenti információk fényében elmondhatjuk, hogy a Revolution nem készteti komoly versenyre a két nagy riválist, mivel technikai paraméterei között nincs hasonlóan nagy durranás. Az újítás a konzol vezérlőjében mutatkozik meg, amely a cég nagy reménysége.
Az első részletes információ az IGN magazin jóvoltából került fel az internetre, amely egy játékfejlesztő cégre hivatkozva szellőztette meg a hírt. Értesülésük szerint a Revolution - a Microsoft Xbox 360 és a Sony PlayStation 3 Nintendós ellenfele - 729 MHz-es processzorral lát napvilágot, míg a grafikus chip 243 MHz-es frekvencián üzemel. A DSP-támogatással kibővülő konzol a fejlesztő szerint riválisaival ellentétben csendes, szerény és egyben megfizethető lesz.
A magazin forrásai szerint a Revolution az előd, vagyis GameCube Gekko és Flipper kódnévre keresztelt architektúrájának kiterjesztésén alapul, így a szoftverfejlesztőknek nem lesz nehéz dolguk az átállással. A Broadway kódnevű központi processzor - amely a cég állítása szerint saját kívánalmaiknak megfelelően készül az IBM üzemében - 729 MHz-en fut, szemben az előd 485 MHz-es erőforrásával. Ez tehát várhatóan nem veszi fel a versenyt a konkurensekkel, már ami a puszta erőt illeti, de a Nintendo szerint nem is ez az elsődleges cél, hanem hogy a vetélytársakkal ellentétben egy csendes, megbízható és olcsó termékkel rukkoljanak ki. Kérdés, hogy ki hajlandó feláldozni a teljesítményt a kisebb zajért cserébe?
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Az ATI által kifejlesztett Hollywood grafikus processzor még ennél is szerényebb, mindössze 243 MHz-es órajelen végzi munkáját, amely az elődhöz képest szintén előrelépés, ám valós erejét éppúgy lehetetlen megbecsülni, mint magát a konzolt. A chip DSP-támogatással és 3 MB textúra-memóriával bír, míg a teljes rendszer 24 MB belső 1T-SRAM memóriára támaszkodik, amelyet 64 MB külső memória egészít ki. Ez összesen 88 MB-ot jelent, szemben a két rivális 512 MB-jával. A fejlesztők állítása szerint a külső memória elérésében nem tér el a belsőtől.
Az első információk tehát megvannak a konzolról, bár a cég továbbra is ragaszkodik stratégiájához, és egyetlen apróságot sem hajlandó megosztani a készülőben lévő termékről. A fenti információk fényében elmondhatjuk, hogy a Revolution nem készteti komoly versenyre a két nagy riválist, mivel technikai paraméterei között nincs hasonlóan nagy durranás. Az újítás a konzol vezérlőjében mutatkozik meg, amely a cég nagy reménysége.