Gyurkity Péter

Nintendo Revolution részletek

Felbukkantak a világhálón az első részletek a Nintendo stílszerűen Revolution névre keresztelt következő generációs konzoljáról, amely 50 százalékkal magasabb órajelen fut elődjénél.

Az első részletes információ az IGN magazin jóvoltából került fel az internetre, amely egy játékfejlesztő cégre hivatkozva szellőztette meg a hírt. Értesülésük szerint a Revolution - a Microsoft Xbox 360 és a Sony PlayStation 3 Nintendós ellenfele - 729 MHz-es processzorral lát napvilágot, míg a grafikus chip 243 MHz-es frekvencián üzemel. A DSP-támogatással kibővülő konzol a fejlesztő szerint riválisaival ellentétben csendes, szerény és egyben megfizethető lesz.

A magazin forrásai szerint a Revolution az előd, vagyis GameCube Gekko és Flipper kódnévre keresztelt architektúrájának kiterjesztésén alapul, így a szoftverfejlesztőknek nem lesz nehéz dolguk az átállással. A Broadway kódnevű központi processzor - amely a cég állítása szerint saját kívánalmaiknak megfelelően készül az IBM üzemében - 729 MHz-en fut, szemben az előd 485 MHz-es erőforrásával. Ez tehát várhatóan nem veszi fel a versenyt a konkurensekkel, már ami a puszta erőt illeti, de a Nintendo szerint nem is ez az elsődleges cél, hanem hogy a vetélytársakkal ellentétben egy csendes, megbízható és olcsó termékkel rukkoljanak ki. Kérdés, hogy ki hajlandó feláldozni a teljesítményt a kisebb zajért cserébe?

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

Az ATI által kifejlesztett Hollywood grafikus processzor még ennél is szerényebb, mindössze 243 MHz-es órajelen végzi munkáját, amely az elődhöz képest szintén előrelépés, ám valós erejét éppúgy lehetetlen megbecsülni, mint magát a konzolt. A chip DSP-támogatással és 3 MB textúra-memóriával bír, míg a teljes rendszer 24 MB belső 1T-SRAM memóriára támaszkodik, amelyet 64 MB külső memória egészít ki. Ez összesen 88 MB-ot jelent, szemben a két rivális 512 MB-jával. A fejlesztők állítása szerint a külső memória elérésében nem tér el a belsőtől.

Az első információk tehát megvannak a konzolról, bár a cég továbbra is ragaszkodik stratégiájához, és egyetlen apróságot sem hajlandó megosztani a készülőben lévő termékről. A fenti információk fényében elmondhatjuk, hogy a Revolution nem készteti komoly versenyre a két nagy riválist, mivel technikai paraméterei között nincs hasonlóan nagy durranás. Az újítás a konzol vezérlőjében mutatkozik meg, amely a cég nagy reménysége.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Yurij #38
    Szerintem a nintendo akkor remenykedhet ha normalis jatekokat is fejleszt a gephez.
    Mert ugye Mario jatekok nem nagy vasarlo reteget fog vonzani.Bar a kis gyerekes szuloknek jo valasztas lesz.En azert nem vettem Gc mert kb 5 jatek van ra max ami erdekel.Igencsak nem erne meg nekem,ha annyira ugri bugri jatekokal akkarok jatszani az meg van ps2 xbox-ra is na es a legtobb meg jobb is mint a mario.Jo volt ez nekem mig nem volt mas utana szepen lassan valtoztak az igenyek.
    Remelem lehet majd kapni normal iranyitot is a gephez mert ez a teglalapos mozgas erzekelo nagyon gazzzz.
  • lollerpop #37
    'Kérdés, hogy ki hajlandó feláldozni a teljesítményt a kisebb zajért cserébe?'

    lol sg

    zomg az xbox 360 bebizonyitotta hogy muanyagbol ontott egerpenisznyi kulonbseget nem lehet eszrevenni spontan egy currentgen es egy nextgen gem kozott jelen pillanatban lol nagyitoval meg nem alok neki pgr3azni lawl

    olol es a ds is bebizonyitot tvalamirt pspvel szemben uyge roflmao1
  • Dzson #36
    Amikor majd a PS3 lemossa az X3,6-ot grafikában, akkor azt fogod beirkálni, hogy nem minden a grafika hanem a játékélményt kell nézni stb stb. Ismerlek titeket, hardcore igzesek. :))))
  • Caro #35
    Egyébként ez hogy jött ide!???
    Na jó, késő van :)
  • Caro #34
    Chuck Norris asszi nagy, hogy tudja a Pi utolsó számjegyét?
    Én is tudom, 1, mert ha 0 lenne, akkor nem az lenne az utolsó.(persze kettes számrendszerben)
  • Ma2ska #33
    Na de ha még jól is nézne ki, csak jobb lenne nem? Mégegyx mondom vizuális müfajrol beszélünk, fontos a látvány, de nem kizárólag az számit, ezt is mondtam, hanem igy együtt mindennel amitöl jó lehet egy játék, egy része, de fontos része. /aztán a látványnak is több eleme van/, de egy erősebb gép mindenképpen több lehetőséget hordoz magában, nem csak a kinézetet de azt is befolyásolhatja hogy a játék készitőjének esetleg hw korlátok iatt nem kell visszafogni a fantáziáját, vagy kompromisszumos megoldást választani. Igy értettem a mondókámat.
  • barret #32
    Akinek nincs penze ujj draga tv-t venni a nagy felbontas miatt,annak ez a gep tokeletesen elegendo teljesutmenyu lesz.
    De ugyis a jatekok adjak el majd a masinat!
  • Zenty #31
    Igen a Nintendo elejétől kezdve nem volt veszteséges a gamecube!
    Nem voltak oriási eladásai igy lett a harmadik,bár az xbox egyálltalán nem nagy fölényel lett a második...
    Japánba meg vicc az xbox! Mostani eladási hírekbe volt ,hogy mai nap több gamecube fogy el mint xbox360... :D:D Ez az égés szerintem :D
    Szal a Nintendot nem kell félteni valszeg megint ö lesz a harmadik!Felváltja az elözö generáciot és érdemeseb lesz ezt venni mint mondjuk a ps2 ha jól csinálják!
  • Toportyán #30
    Téged kéne odaültetni a Nintendo élére, az éleslátásod és a tájékozottságodat csak a hozzászólásod formai és tartalmi igényessége múlja felül!

    Te biztos tisztában vagy vele, ezt a többieknek írom: eladás alapján a Gamecube a harmadik helyen végzett, de talán érdemes lenne megnézni, hogy anyagilag ez mit jelent. Az Xbox 2 milliárd dolláros veszteséget produkált. Gratuláció a második helyhez!

    Azt, hogy a fejlesztők, hogy fognak viszonyulni a revohoz még nem lehet tudni, de ami tény: a dev. kitek 2000 dollárba kerülnek (nagyon olcsó), meglévő, bejáratott és egyszerű a rendszer, a fejlesztés olcsó lesz rá.

    Nemrég hasonló "kontruktív" hozzászólások voltak a psp premierjekor, a nintendo és a szánalmas ds halálának jövendőlésével. Csak feleannyira legyen igazatok, mint akkor.

    Téged meg megkérlek, hogy semmi esetre ne vegyél ocska Nintendos szarokat és minden létező fórumba menj fröccsögni ellene. De úgye ezt nem kell nagyon kérnem... megy ez magától is... :))
  • waterman #29
    nem akarok nagyon beleszólni, de szerintem igenis nagyon számít, hogy egy játéknak mennyire van "lelke". hogy csak egyszer végignyomod azt kész, vagy máskor is leülsz elé, mert tetszik. most ez egy sz*r példa, de passziánsszal nagyságrendekkel többen játszanak, mint bármelyik konsolos játékkal, és ott a vizuális élmény annyiban ki is merül, hogy látod a lapokat. mégis úgymond 'kijátszottad' egyszer és utána mégis leülsz elé megint. vagy ilyen még a tetris is. kis vacak piaci bóvli, de ha egyszer elindítottam, akkor 3/4 óra múlva rakom le leghamarabb. nem azt mondom, hogy nem kell a grafika, mert én i szeretnék ekkora felbontásban farcry-ozni:

    http://img.hexus.net/v2/screens/Dell3007/FC.jpg
    de azért dolgoztassa meg az agyam is. úgy lesz jó egy játék.

    és chuck norris tud osztani nullával.