MTI

Nem hatékonyak a vezetékes szolgáltatók

Az európai távközlési vállalatok valamelyest csökkentették ugyan díjaikat, és javítottak hatékonyságukon is, más szolgáltatókkal összevetve azonban még mindig alacsony hatékonysággal és magas költségekkel dolgoznak.

Költségeiket tehát tovább kell csökkenteniük, és karcsúsítaniuk kell termékportfoliójukat. Ezeket a végkövetkeztetéseket vonja le a Mercer Management Consulting tanácsadó vállalat ágazati tanulmánya. A Mercer álltja össze 1999 óta az "International Telecommunications Benchmarking Forum" tanulmányt, amely a világ negyven vezető távközlési vállalatának teljesítmény mutatóit hasonlítja össze.

A költségolló a beszédtávközlés és az adatátvitel folyamatos forgalom csökkenése miatt tovább nyílik; a költségeket már nem lehet kézben tartani pusztán állomány leépítéssel. A nyugat-európai vezetékes távközlési vállalatok költségbázisa legalább 30 százalékban felesleges kiadásokat tartalmaz, míg Észak-Amerikában az arány legfeljebb 17 százalék. A vezetékes távközlési vállalatoknak ezért csökkenteniük kell termékeik és munkafolyamataik komplexitását, és minden üzemviteli feladatot automatizálniuk kell.

Az olyan nagy korábban állami tulajdonban lévő távközlési vállalatok, mint a British Telecom, a France Telecom, a Telecom Italia vagy a Deutsche Telekom változatlanul a legnagyobb munkaadók közé tartoznak Európában. Együttesen 440 ezer főnek adnak munkát és 114 milliárd euró forgalmat bonyolítanak. 2002 óta négymilliárd euróval csökkentették költségeiket és 70 ezer alkalmazottat bocsátottak el. 2010-ig hatékonyságuk javítása érdekében további 33 százalékkal csökkenteniük kell alkalmazottaik számát. 2008-ig költségeiket további nyolcmilliárd euróval tervezik csökkenteni.

A Mercer szerint a nyugat-európai vezetékes távközlési óriásvállalatok évente négymilliárd eurót veszítenek beszédtávközlési díjbevételben az alternatív vezetékes távközlési vállalatok és a mobilszolgáltatók által támasztott verseny miatt. Miközben 2001-ben még 0,21 mobil telefonon bonyolított beszélgetés esett egy percnyi vezetékes telefonon bonyolított beszélgetésre, addig 2007-re ez már 0,45 percre emelkedik majd. 2010-ig a vezetékes távközlési ágazat piaci forgalma tizenkét százalékkal csökken, 2008-ig pedig a jelenlegi piaci szereplők piaci részesedése 44 százalék alá zsugorodik.

A France Telecom vezetékes távközlési részlege 2001 és 2005 között 22 ezer főtől, alkalmazottainak 19 százalékától vált meg, a British Telecom pedig 17 ezer főtől, alkalmazottainak 17 százalékától. A Deutsche Telekom 22 ezer főt bocsátott el 2001 óta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NagyMedve #1
    Nos, az élet kegyetlen, a fejlődés nem áll meg, a mobiltelefon is jól alájukvágott, most meg itt az ip alapú telefonálás... Szerintem az egyetlen reményük az internetszolgáltatás.