Gyurkity Péter

Cisco: irány a fogyasztói piac!

Új irányvonalat fontolgatnak az eddig nagyvállalati, professzionális termékeiről ismert cégnél: szerintük a változó igények lehetővé teszik, hogy új termékeikkel betörjenek a szórakoztatói-elektronikai területre.

Charles Giancarlo, a Cisco fejlesztéseiért felelős igazgató a Financial Timesnak adott interjúban pendítette meg az új irányultság gondolatát, amely eddig számukra ismeretlen területre terjesztené ki a vállalat befolyását. Az igazgató ugyanis némi meglepetésre arról beszélt, hogy a vásárlók részéről mutatkozó igények révén nagymértékben növelhetik jelenlétüket és részesedésüket a fogyasztói eszközök piacán, és a professzionális megoldások mellett egy új támpontot építhetnek ki a folyamatosan változó üzleti életben.


Charles Giancarlo
Giancarlo új telefonok, és elsősorban otthoni felhasználásra szánt eszközök, például házimozi rendszerek gyártását, forgalmazását is elképzelhetőnek tartja, amire az internet terjedése, és a változó piaci helyzet ad lehetőséget. "A fogyasztói-elektronikai cégek korábban egy-egy különálló termék révén is meg tudták állni a helyüket, de a helyzet változóban van. A világháló és az hálózatokkal kapcsolatos követelmények arra késztetnek bennünket, hogy új területen próbáljuk ki magunkat" - jelentette ki az igazgató. Az eddig főleg routereiről és egyéb hálózati termékeiről ismert cég tehát jelentős lépésre határozta el magát, és olyan vállalatokkal konkurálna, mint a Samsung, vagy éppenséggel a Sony.

Véleményük szerint ebben nagy segítségükre lehetnek az interneten oly sikeresen teljesítő partnereik, mint a Yahoo és a Google. A velük kialakítandó együttműködés révén egyértelmű előnyt tudnának szerezni a piacon már régóta jelen lévő vállalatokkal szemben, és természetesen ehhez új befektetésekre is szükség lesz. A cég nem álldogált tétlenül az utóbbi hónapokban: júliusban felvásárolták a dán KiSS Technology, majd novemberben - 6,9 milliárd dollárért - az amerikai Scientific Atlanta céget. Előbbi a világhálóra csatlakozó DVD lejátszók s felvevők, utóbbi pedig set-top-boxok gyártására szakosodott, így a Cisco 6 hónap alatt komoly érdekeltségre tett szert.

Szakértők szerint a korábbi fókusz kiterjesztése logikus lépés volt a vállalat részéről, és az otthoni hálózatok terjedésével komoly esélyük van a piac egy részének megszerzésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #2
    én ezt nemértem, a linksys révén most is a fogyasztói piacon vannak.
  • Enkil #1
    Cisconak eldő osztályu termékei vannak
    ezzel csak jól járunk