Specker Balázs
Az internetes tévézésé a jövő - lépéselőnyben a Google?
Várhatóan még idén bemutatja új videókereső motorját a Google, melynek segítségével - a cég ígérete szerint - közvetlenül a kereső oldaláról tudunk belepillantani a mozgóképekbe.
A Google tervezte szolgáltatás segítségével majd - a Star Wars paródiákhoz hasonló - rövid ingyenes videókat találhatunk meg. A keresőmogul kiegészítésnek szánja ezt a rendszert már meglévő www.google.com/video oldalához, amely segítségével a szörfölni vágyók tallózhatnak többek között a PBS és a CNN műsorainak forgatókönyvei között (melyek eredetileg a nagyothallók számára készültek) és megnézhetik a mellékelt állóképeket is. Az új kereső révén 10 másodpercnyi betekintést kaphat a webes videókból az érdeklődő, még mielőtt magát az anyagot tároló oldalra térne.
A vállalalat egyelőre elzárkózott az új keresővel kapcsolatos kérdésektől; ahogy képviselőjük fogalmazott: "még javában tart a fejlesztés". A videókeresés igencsak jól jövedelmező üzletággá nőtte ki magát, hiszen kétségkívül új, értékes reklámfelületet hordoz magában. A Google és a Yahoo is igyekszik több milliárd dolláros reklámüzletét kiterjeszteni erre a területre is, melyek révén újabb összegekhez juthat a tv-ben hirdetőktől. Egyes források szerint az új videó motor már 2 hónapon belül elindulhat.
Hosszútávon a Google bevezetné fizetős szolgáltatását is, melynek segítségével teljes hosszúságú videókat lehet megnézni. A cég egyébként már Al Gore-ral is megállapodott a korábbi alelnök interaktív tv-s kezdeményezését (current.tv) támogató keresési lehetőségekről. A hálózat napi 24 órában működik, az adás a nézők bevonásával készül 15 másodperc és 5 perc közötti blokkokban.
Nem mindenki fogadja azonban kitörő örömmel, hogy a Google mozgóképek értékesítését tervezi. Egy magát megnevezni nem kívánó videóanyag-szolgáltató szerint a legnagyobb probléma, hogy milyen jogok illessék meg a Google-t, illetve a tulajdonosokat annak érdekében, hogy a forgalom azok oldalára irányítódjon.
A Google tervezte szolgáltatás segítségével majd - a Star Wars paródiákhoz hasonló - rövid ingyenes videókat találhatunk meg. A keresőmogul kiegészítésnek szánja ezt a rendszert már meglévő www.google.com/video oldalához, amely segítségével a szörfölni vágyók tallózhatnak többek között a PBS és a CNN műsorainak forgatókönyvei között (melyek eredetileg a nagyothallók számára készültek) és megnézhetik a mellékelt állóképeket is. Az új kereső révén 10 másodpercnyi betekintést kaphat a webes videókból az érdeklődő, még mielőtt magát az anyagot tároló oldalra térne.
A vállalalat egyelőre elzárkózott az új keresővel kapcsolatos kérdésektől; ahogy képviselőjük fogalmazott: "még javában tart a fejlesztés". A videókeresés igencsak jól jövedelmező üzletággá nőtte ki magát, hiszen kétségkívül új, értékes reklámfelületet hordoz magában. A Google és a Yahoo is igyekszik több milliárd dolláros reklámüzletét kiterjeszteni erre a területre is, melyek révén újabb összegekhez juthat a tv-ben hirdetőktől. Egyes források szerint az új videó motor már 2 hónapon belül elindulhat.
Hosszútávon a Google bevezetné fizetős szolgáltatását is, melynek segítségével teljes hosszúságú videókat lehet megnézni. A cég egyébként már Al Gore-ral is megállapodott a korábbi alelnök interaktív tv-s kezdeményezését (current.tv) támogató keresési lehetőségekről. A hálózat napi 24 órában működik, az adás a nézők bevonásával készül 15 másodperc és 5 perc közötti blokkokban.
Nem mindenki fogadja azonban kitörő örömmel, hogy a Google mozgóképek értékesítését tervezi. Egy magát megnevezni nem kívánó videóanyag-szolgáltató szerint a legnagyobb probléma, hogy milyen jogok illessék meg a Google-t, illetve a tulajdonosokat annak érdekében, hogy a forgalom azok oldalára irányítódjon.