SG.hu
Magyar Telekom Rt. lett a Matávból
Márkanevet cserél a Matáv csoport, így az anyavállalat neve Matáv Rt.-ről Magyar Telekom Rt.-re változik - közölte a cég mai budapesti sajtótájékoztatóján. A csoport vezetékes szolgáltatások üzletága T-Com, az Axelero Internet T-Online, az üzleti szolgáltatások üzletága T-Systems, a MatávkábelTV pedig T-Kábel lesz. A csoport bolthálózata, a Matáv-Pont pedig átveszi a T-Pont nevet.
A csoporthoz tartozó Westel már korábban T-Mobile-ra változtatta nevét. Straub Elek, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója szerint a névváltás dinamizálja a csoportot és a vezetékes üzletágat, így az internetes szolgáltatásukat. Véleménye szerint egít abban is, hogy a Magyar Telekom megőrizze magyarországi és regionális pozícióját.
Dr. Karl-Gerhard Eick, a Deutsche Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese, valamint a közép- és kelet-európai leányvállalatokért felelős igazgatósági tagja elmondta: "A T-márka vizuálisan összefoglalja a nemzetközi vállalatcsoportunk által teremtett értéket - ezt ügyfeleink világosan felismerik, és a minőség és a teljesítmény határozott ígéretével kapcsolják össze. A "T" a kiválóság márkája, világszerte a minőség, az innováció és a hatékonyság szimbóluma. A Magyar Telekom profitál majd ebből a márkából, és egyúttal tovább erősíti azt. Efelől semmi kétségem sincs."
Az igazgatóság januári névváltoztatási döntését a február 22-i közgyűlés hagyta jóvá, s így a napokban a cégbírósági bejegyzést követően megvalósulhat Magyarország legnagyobb márkaváltása. A márkaváltás hátterében az áll, hogy a Matáv csoport anyavállalata a Deutsche Telekom (DT) már korábban áttért a világon a T-márkák használatára. A márkaváltás költségeit a DT állja, ám ennek összegét nem hozták nyilvánosságra. A név és márkaváltás költségét, valamint a DT-től kapott költségtérítést nettó alapon számolják el, így ezek nem lesznek hatással a Magyar Telekom eredményére. A márkanév váltás nem jár semmilyen értékvesztéssel sem, mivel a csoport pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva, amelyre az akció hatással lenne.
A márkaváltással kapcsolatban a cégcsoport a közeljövőben fejleszti és javítja szolgáltatásait: így például a T-Systems bevezeti az elektronikus számlát, a T-Online az Origo mellett új portált indít és növeli a sávszélességet, a T-Com 50 százalékkal csökkenteni kívánja az úgynevezett T-országokba irányuló nemzetközi hívások díját, a T-Kábel beindítja az IP-alapú telefon- és digitális tévészolgáltatást és május végétől kedvezményes belépési díjak kínál az új ügyfeleknek, a T-Mobile pedig fejleszti a tartalomszolgáltatást.
A T-Com 18 - részben újonnan megnyíló, részben átalakuló - üzletet magába foglaló T-Pont hálózatában a T-márkákhoz tartozó ajánlatok egy helyen történő elérhetőségére törekszik. Így a T-Pont boltokban a T-Com termékei mellett megjelennek a T-Online, a T-Kábel és T-Mobile ajánlatai is. Ezzel egyidejűleg a T-Mobile több üzletében is helyet kapnak a T-Com termékei.
A Matáv Rt. jogállását a márkaváltás nem érinti, s a továbbiakban a cég holding típusú szervezetként működik tovább. Például gyakorolja a tulajdonosi jogokat, koordinálja és irányítja az önálló márkanévvel rendelkező üzletágak tevékenységét, s képviseli a cégcsoport egészét. A Budapesti Értéktőzsdén a MATÁV ticker MTELEKOM-ra változik, míg a New York-i tőzsdén használt részvényazonosító MTA marad.
A csoporthoz tartozó Westel már korábban T-Mobile-ra változtatta nevét. Straub Elek, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója szerint a névváltás dinamizálja a csoportot és a vezetékes üzletágat, így az internetes szolgáltatásukat. Véleménye szerint egít abban is, hogy a Magyar Telekom megőrizze magyarországi és regionális pozícióját.
Dr. Karl-Gerhard Eick, a Deutsche Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese, valamint a közép- és kelet-európai leányvállalatokért felelős igazgatósági tagja elmondta: "A T-márka vizuálisan összefoglalja a nemzetközi vállalatcsoportunk által teremtett értéket - ezt ügyfeleink világosan felismerik, és a minőség és a teljesítmény határozott ígéretével kapcsolják össze. A "T" a kiválóság márkája, világszerte a minőség, az innováció és a hatékonyság szimbóluma. A Magyar Telekom profitál majd ebből a márkából, és egyúttal tovább erősíti azt. Efelől semmi kétségem sincs."
Az igazgatóság januári névváltoztatási döntését a február 22-i közgyűlés hagyta jóvá, s így a napokban a cégbírósági bejegyzést követően megvalósulhat Magyarország legnagyobb márkaváltása. A márkaváltás hátterében az áll, hogy a Matáv csoport anyavállalata a Deutsche Telekom (DT) már korábban áttért a világon a T-márkák használatára. A márkaváltás költségeit a DT állja, ám ennek összegét nem hozták nyilvánosságra. A név és márkaváltás költségét, valamint a DT-től kapott költségtérítést nettó alapon számolják el, így ezek nem lesznek hatással a Magyar Telekom eredményére. A márkanév váltás nem jár semmilyen értékvesztéssel sem, mivel a csoport pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva, amelyre az akció hatással lenne.
A márkaváltással kapcsolatban a cégcsoport a közeljövőben fejleszti és javítja szolgáltatásait: így például a T-Systems bevezeti az elektronikus számlát, a T-Online az Origo mellett új portált indít és növeli a sávszélességet, a T-Com 50 százalékkal csökkenteni kívánja az úgynevezett T-országokba irányuló nemzetközi hívások díját, a T-Kábel beindítja az IP-alapú telefon- és digitális tévészolgáltatást és május végétől kedvezményes belépési díjak kínál az új ügyfeleknek, a T-Mobile pedig fejleszti a tartalomszolgáltatást.
A T-Com 18 - részben újonnan megnyíló, részben átalakuló - üzletet magába foglaló T-Pont hálózatában a T-márkákhoz tartozó ajánlatok egy helyen történő elérhetőségére törekszik. Így a T-Pont boltokban a T-Com termékei mellett megjelennek a T-Online, a T-Kábel és T-Mobile ajánlatai is. Ezzel egyidejűleg a T-Mobile több üzletében is helyet kapnak a T-Com termékei.
A Matáv Rt. jogállását a márkaváltás nem érinti, s a továbbiakban a cég holding típusú szervezetként működik tovább. Például gyakorolja a tulajdonosi jogokat, koordinálja és irányítja az önálló márkanévvel rendelkező üzletágak tevékenységét, s képviseli a cégcsoport egészét. A Budapesti Értéktőzsdén a MATÁV ticker MTELEKOM-ra változik, míg a New York-i tőzsdén használt részvényazonosító MTA marad.