Hunter

A Titanic új részeit fedezték fel

Egy hatalmas törmelékmezőre bukkantak 3 kilométer mélyen az Atlanti-óceán északi részén, melyben megtalálható a Titanic hajótestének egy több mint 30 méteres szakasza is, jelentette be pénteken az R.M.S. Titanic Inc., a hajó mentésére kizárólagos jogokkal rendelkező cég.

Ezzel egy időben az Ohio Állami Egyetem mérnöke, Robert Essenhigh előterjesztette új elméletét a 2227 utassal a fedélzetén első útján jéghegynek ütköző hajó vesztének okairól. Essenhigh meggyőződése, hogy az egyik széntárolóban lappangó égés alakult ki és ez késztette a legénységet olyan eljárás foganatosítására, ami a hajó sebességnövekedéséhez és veszélyes manőverezéséhez vezetett a jéghegyekkel tarkított vizeken.

A két felfedezés együtt újabb információkat fedhet fel a hajó utolsó óráiról, a jégheggyel való ütközés miértjéről és az óceánjáró darabokra hullásáról. Az újonnan felfedezett törmelékmező - ahol a hajón zajló élettel kapcsolatos tárgyakat, valamint a hajótest több fedélzetét, szintjét és hajóablakát is megtalálták - képet ad a hajdani fényűzésről, ami most éles kontrasztot alkot az iszap borította hajótest roncsával. "A megtalált hajótest szakasz egy hatalmas lepény alakú darabja a hajónak, ami a Titanic közepéből szakadt ki" - nyilatkozott Arnie Geller, az R.M.S. Titanic Inc. elnöke.


A Titanic orra

A felfedezés megerősíti azt a spekulációt, mely szerint a hajó nem csupán kettétört, de részeire is csúszott a süllyedés közben. Geller és csapata reméli, ki tudják emelni a hajótestet, amire további helyreállítási munkálatok várnának. Bár a fedélzeti rész egykor első-, másod- és harmadosztályú utasokat is vendégül látott, Geller elmondása szerint csapata egyetlen emberi maradványra sem bukkant. "Az utasok többsége és a legénység is rendelkezett mentőmellényekkel és elhagyták a hajót a süllyedéskor" - magyarázta. "A gépkezelők viszont valószínűleg a hajón pusztultak el." A roncs helyszínén uralkodó hatalmas víznyomás azonban valószínűtlenné teszi bármilyen emberi maradvány jelenlétét, tette hozzá Geller.


A Titanic hajóablakát robottal emelték ki

A hajótest szakaszt egy múlt hónap végén befejeződött robot expedíció, egy mélytengeri távirányítású jármű (ROV) fedezte fel, ami először volt felszerelve távirányítású robot karral. Ez tette lehetővé, hogy olyan törékeny objektumokat is előássanak a roncsok közül, mint egy bontatlan pezsgőspalack, vagy egy ír Cantrell & Cochran üdítős üveg. Ezek a tárgyak és még sok más a hajó első osztályú A La Carte étterméből származnak, melyet a párizsi Ritz Carlton Hotel étterméről mintáztak. "Találtunk egy rendkívül látványos, arannyal futtatott falikart, ami három francia égőfoglalattal is rendelkezik" - mondta Geller.

A tárgyak között szerepel egy elektromos tejforraló, ami igen magas technikai szintet képviselt akkoriban és feltehetően az étterem büfé részében használták. Ezt szintén a legutóbbi expedíció során találták meg egy kristály palack, egy törökfürdő csempéi, ágyak és bőr poggyászok darabjai társaságában.


A megtalált tárgyakat felhozás után azonnal ismét vízbe helyezik, és csak a katalogizálás idejére veszik ki onnan

Essenhigh új elmélete szerint az ütközés azért következett be, mert a munkások a lappangó tűz eloltása érdekében fokozták a szén tartályból történő távozásának sebességét. A lappangó égés még ma is gyakran előfordul a tárolt szén esetében. Essenhigh szerint feljegyzések bizonyítják, hogy tűzoltó csapatok álltak készen Southampton és Cherbourg kikötőiben, mivel tüzet jelentettek a Titanic fedélzetéről. A hajó gőzgépét tápláló szénmennyiség emelkedésével megnőtt a gőz mennyisége, ami hirtelen sebességnövekedést eredményezett, állítja az új elmélet. "Ez elég spekulatív" - ismerte el Essenhigh. "Azonban a széntárolókban kialakuló tüzek visszatérő problémának számítottak, és nagyon nehéz volt megszabadulni tőlük."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #38
    És szerinted a vas az nem fém?
  • SpecTator #37
    te hülye ez tényleg így van mert nagyobb a sűrűsége....
  • dez #36
    "vasból volt ennek következtében sokal könnyebben süllyed mint a fém"

    Aham. Ha te mondod. ;)
  • SpecTator #35
    ezt hülyeség ezt meg kell határozni matematika fizika sőt még kémia is h a hajó mitől süllyedt el!......kémia:vasból volt ennek következtében sokal könnyebben süllyed mint a fém.....mtematika: az ütközés elötti fordulási idő avagy sebesség kiszámítása!
    fizika: erőhatás,sebesség...... látjátok ez mind mind kiszámítható lett volna de nem foglalkoztak vele,senki nem él már(tudomásom szerint) lehet soha nem derül ki az igaszság!.....pedig ez a történet nagyon érdekes....
  • Freddy TNT #34
    Irigyellek. Én szivesen lemennék ilyen elsüllyedt hajókhoz, de se pénzem, se buvár tudásom.
  • HUmanEmber41st #33
    Slaltibartfast: Hát külföldön lehet, hogy nem de itthon biztos.. én sem tudtam, hogy volt M.O.-nak egy ekkora hadihajója.. Van egyáltalán a közeli tengerpartokon kikötve ehhez mérhető múzeum-hadihajó?
    Az EU annyi marhaságra költ (tv műsor távirányítás stb..)erre is biztos lenne lové.. szerintem..
  • duke #32
    "A Titanic új részeit fedezték fel"

    Feluletesen olvasva a cimet megijedtem,hogy filmbol akarnak csinalni egy masodik reszt.
    Gondolatban megjelent elottem,ahogy dikaprio egy jegtombbe fagyva lebeg amerika partja fele.Ott lassan kiolvad,es utana kezdodik a harom oras nyaladzas.
  • Slartibartfast #31
    Az egész kiemelés-dolog nem hozna semmi profitot. Külföldön nem kíváncsiak egyilyen hajóra.

    Ami egyedül vicces volna, az az, hogy talán ki lehetne állítani a Duna partján, mint az Aurora-t, vagy a többit. De a költségek irdatlanok volnának, nekünk meg még metrónk sincs.
  • Pakosz #30
    Kene 1 peticio: Mentsuk meg A Szent Istvan halyot neven !
  • gz8 #29
    A Titanic 882 láb hosszú volt, a Szent István kicsivel kevesebb, mint 500 láb. A Titanic 52 310 tonnás volt, a Szent István 21 689, tehát a "volt akkora, mint a Titanic" kijelentést azért fenntartással fogadnám.

    Mindenesetre szép hajó volt.