Gyurkity Péter
Befutottak a Windows alatti reklámok
Egy zavaró ajánlat és a Microsoft Store reklámjai váltak most elérhetővé.
A redmondi cég jó ideje törekszik a reklámok és a különböző ajánlatok szélesebb körű alkalmazására, nem véletlen, hogy nemrég azt jelezhettük előre, hogy ajánlásokkal bővül a Windows fájlkezelője. Most a jelek szerint két eltérő vonalon nyomulnak előre, bár ezekből csak az egyik lehet szándékos lépés.
A napokban a Reddit oldalán jelentek meg újabb bejegyzések, amelyekből egyértelművé vált, hogy a felhasználók egy része a Windows 10 elindításakor, egészen pontosan az out-of-box experience (OOBE) alatt, egy igencsak zavaró ajánlattal szembesül, amelyben a Microsoft 365 Family kipróbálására igyekeznek őket rávenni. Érdekes módon amennyiben megpróbálják kikerülni, elutasítani azt, kénytelenek megadni a saját bankkártya adatait, majd pedig később lemondani a próbaidőszakot, mielőtt az első összeget leemelik a kártyáról. Egyes jelzések szerint mindez pusztán hiba, de jól jelzi, hogy a Microsoft melyik irányban törekszik a további optimalizálásra.
A cég eközben hivatalos úton közölte, hogy immár elérhetővé váltak a Microsoft Store Ads keretein belül megjelenő hirdetések, ezeket tehát minden külsős fejlesztő szabadon alkalmazhatja, amennyiben saját alkalmazásait a Microsoft Store kínálatában teszi közzé. A részvétel tulajdonképpen azt jelenti, hogy onnantól kezdve a Microsoft Advertising rendszerén keresztül közölhetnek különböző reklámokat és ajánlásokat, a jól ismert „costs per click” (CPC) alkalmazásával, amelynek kapcsán a cég maga versenyképes rátákat ígér. A fejlesztők ennek révén saját megoldásaikat hirdethetik, hogy nagyobb népszerűségre tegyenek szert.
Eközben már minden Win32-fejlesztő feltöltheti asztali alkotásait a Store katalógusába, a támogatott platformok listáján egyebek mellett a .NET, a C++, az Electron, a Flutter, a Qt, valamint a Rust jelenik meg. A Microsoft ezzel is igyekszik még inkább kiterjeszteni az MS Store táborát, meglátjuk, milyen sikerrel.
A redmondi cég jó ideje törekszik a reklámok és a különböző ajánlatok szélesebb körű alkalmazására, nem véletlen, hogy nemrég azt jelezhettük előre, hogy ajánlásokkal bővül a Windows fájlkezelője. Most a jelek szerint két eltérő vonalon nyomulnak előre, bár ezekből csak az egyik lehet szándékos lépés.
A napokban a Reddit oldalán jelentek meg újabb bejegyzések, amelyekből egyértelművé vált, hogy a felhasználók egy része a Windows 10 elindításakor, egészen pontosan az out-of-box experience (OOBE) alatt, egy igencsak zavaró ajánlattal szembesül, amelyben a Microsoft 365 Family kipróbálására igyekeznek őket rávenni. Érdekes módon amennyiben megpróbálják kikerülni, elutasítani azt, kénytelenek megadni a saját bankkártya adatait, majd pedig később lemondani a próbaidőszakot, mielőtt az első összeget leemelik a kártyáról. Egyes jelzések szerint mindez pusztán hiba, de jól jelzi, hogy a Microsoft melyik irányban törekszik a további optimalizálásra.
A cég eközben hivatalos úton közölte, hogy immár elérhetővé váltak a Microsoft Store Ads keretein belül megjelenő hirdetések, ezeket tehát minden külsős fejlesztő szabadon alkalmazhatja, amennyiben saját alkalmazásait a Microsoft Store kínálatában teszi közzé. A részvétel tulajdonképpen azt jelenti, hogy onnantól kezdve a Microsoft Advertising rendszerén keresztül közölhetnek különböző reklámokat és ajánlásokat, a jól ismert „costs per click” (CPC) alkalmazásával, amelynek kapcsán a cég maga versenyképes rátákat ígér. A fejlesztők ennek révén saját megoldásaikat hirdethetik, hogy nagyobb népszerűségre tegyenek szert.
Eközben már minden Win32-fejlesztő feltöltheti asztali alkotásait a Store katalógusába, a támogatott platformok listáján egyebek mellett a .NET, a C++, az Electron, a Flutter, a Qt, valamint a Rust jelenik meg. A Microsoft ezzel is igyekszik még inkább kiterjeszteni az MS Store táborát, meglátjuk, milyen sikerrel.