Berta Sándor
Chatbot alkudta le egy internet előfizetés árát
A chatbotok nem csak a cégek ügyfélszolgálatait segítik, hanem az előfizetőket is az ügyfélszolgálatokkal szemben.
Jelenleg komoly felhajtás van az OpenAI ChatGPT rendszere körül. A Donotpay vállalat arra használja a ChatGPT előnyeit, hogy állítása szerint a program segítségével jobb árakat tud kialkudni a felhasználók számára. A Donotpay a világ legjobb robotügyvédjének nevezi az azonos nevű fejlesztését, mert sikerült újratárgyalnia egy szerződést egy internetszolgáltatóval. Ennek során érveket és bizonyítékokat is felhasznált.
Joshua Browder, a Donotpay vezérigazgatója a Twitter-csatornáján nyilvánosságra hozott egy videót, amelyen a szoftver azon dolgozik, hogy jobb internetes szerződést tárgyaljon ki egy vállalati alkalmazott számára. A folyamat során a chatbot valós idejű szöveges csevegést indított az internetszolgáltató asszisztens botjával. A botok közötti kommunikáció után a szolgáltató egy emberi alkalmazottja vette át a csevegést. Innentől kezdve kivirult a Donotpay: hosszú üzenetet küldött, amelyben panaszkodott a közelmúltban történt többszöri internetkiesésre és az ezek által okozott fennakadásokra a munkanapjában.
Ennek során úgy tűnik, hogy a program jól felkészült a beszélgetésre, hiszen több korábbi, a Comcast ellen indított fogyasztói pert is megemlített és hangsúlyozta, hogy ugyanezen szolgáltatásokért új, alacsonyabb árat szeretne kialkudni. A következő lépést egy fenyegetés jelentette, amely szerint ha az internetszolgáltató nem csökkenti az árat, akkor az állítólagos "ügyfél" (vagyis a szoftver) kénytelen lesz jogi lépéseket tenni a cég ellen. Némi huzavona és az emberi oldal nyilvánvaló zavara után a chatbot végül új ajánlatot kapott: ugyanazt az internetcsomagot havi tíz dollárral kevesebbért kaphatja meg, így évi 120 dollárt takaríthatott meg.
Browder szerint a közeljövőben a program képes lesz hasonló tárgyalásokat folytatni a felhasználók számára online űrlapokon, chatekben és e-mailekben. Jelenleg a Donotpay 5000 dolláros orvosi számlákkal teszteli a szoftvert.
Jelenleg komoly felhajtás van az OpenAI ChatGPT rendszere körül. A Donotpay vállalat arra használja a ChatGPT előnyeit, hogy állítása szerint a program segítségével jobb árakat tud kialkudni a felhasználók számára. A Donotpay a világ legjobb robotügyvédjének nevezi az azonos nevű fejlesztését, mert sikerült újratárgyalnia egy szerződést egy internetszolgáltatóval. Ennek során érveket és bizonyítékokat is felhasznált.
Joshua Browder, a Donotpay vezérigazgatója a Twitter-csatornáján nyilvánosságra hozott egy videót, amelyen a szoftver azon dolgozik, hogy jobb internetes szerződést tárgyaljon ki egy vállalati alkalmazott számára. A folyamat során a chatbot valós idejű szöveges csevegést indított az internetszolgáltató asszisztens botjával. A botok közötti kommunikáció után a szolgáltató egy emberi alkalmazottja vette át a csevegést. Innentől kezdve kivirult a Donotpay: hosszú üzenetet küldött, amelyben panaszkodott a közelmúltban történt többszöri internetkiesésre és az ezek által okozott fennakadásokra a munkanapjában.
Here it is! The first ever Comcast bill negotiated 100% with A.I and LLMs.
— Joshua Browder (@jbrowder1) December 12, 2022
Our @DoNotPay ChatGPT bot talks to Comcast Chat to save one of our engineers $120 a year on their Internet bill.
Will be publicly available soon and work on online forms, chat and email. pic.twitter.com/eehdQ5OXrl
Ennek során úgy tűnik, hogy a program jól felkészült a beszélgetésre, hiszen több korábbi, a Comcast ellen indított fogyasztói pert is megemlített és hangsúlyozta, hogy ugyanezen szolgáltatásokért új, alacsonyabb árat szeretne kialkudni. A következő lépést egy fenyegetés jelentette, amely szerint ha az internetszolgáltató nem csökkenti az árat, akkor az állítólagos "ügyfél" (vagyis a szoftver) kénytelen lesz jogi lépéseket tenni a cég ellen. Némi huzavona és az emberi oldal nyilvánvaló zavara után a chatbot végül új ajánlatot kapott: ugyanazt az internetcsomagot havi tíz dollárral kevesebbért kaphatja meg, így évi 120 dollárt takaríthatott meg.
Browder szerint a közeljövőben a program képes lesz hasonló tárgyalásokat folytatni a felhasználók számára online űrlapokon, chatekben és e-mailekben. Jelenleg a Donotpay 5000 dolláros orvosi számlákkal teszteli a szoftvert.