Berta Sándor

Chatbot alkudta le egy internet előfizetés árát

A chatbotok nem csak a cégek ügyfélszolgálatait segítik, hanem az előfizetőket is az ügyfélszolgálatokkal szemben.

Jelenleg komoly felhajtás van az OpenAI ChatGPT rendszere körül. A Donotpay vállalat arra használja a ChatGPT előnyeit, hogy állítása szerint a program segítségével jobb árakat tud kialkudni a felhasználók számára. A Donotpay a világ legjobb robotügyvédjének nevezi az azonos nevű fejlesztését, mert sikerült újratárgyalnia egy szerződést egy internetszolgáltatóval. Ennek során érveket és bizonyítékokat is felhasznált.

Joshua Browder, a Donotpay vezérigazgatója a Twitter-csatornáján nyilvánosságra hozott egy videót, amelyen a szoftver azon dolgozik, hogy jobb internetes szerződést tárgyaljon ki egy vállalati alkalmazott számára. A folyamat során a chatbot valós idejű szöveges csevegést indított az internetszolgáltató asszisztens botjával. A botok közötti kommunikáció után a szolgáltató egy emberi alkalmazottja vette át a csevegést. Innentől kezdve kivirult a Donotpay: hosszú üzenetet küldött, amelyben panaszkodott a közelmúltban történt többszöri internetkiesésre és az ezek által okozott fennakadásokra a munkanapjában.


Ennek során úgy tűnik, hogy a program jól felkészült a beszélgetésre, hiszen több korábbi, a Comcast ellen indított fogyasztói pert is megemlített és hangsúlyozta, hogy ugyanezen szolgáltatásokért új, alacsonyabb árat szeretne kialkudni. A következő lépést egy fenyegetés jelentette, amely szerint ha az internetszolgáltató nem csökkenti az árat, akkor az állítólagos "ügyfél" (vagyis a szoftver) kénytelen lesz jogi lépéseket tenni a cég ellen. Némi huzavona és az emberi oldal nyilvánvaló zavara után a chatbot végül új ajánlatot kapott: ugyanazt az internetcsomagot havi tíz dollárral kevesebbért kaphatja meg, így évi 120 dollárt takaríthatott meg.

Browder szerint a közeljövőben a program képes lesz hasonló tárgyalásokat folytatni a felhasználók számára online űrlapokon, chatekben és e-mailekben. Jelenleg a Donotpay 5000 dolláros orvosi számlákkal teszteli a szoftvert.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #6
    Ők konkrétan mobilon biztosítanak korlátlan netet a kiesés időtartamánál kicsit hosszabb időre.
  • Gabbbbbbbbbbbb #5
    Régebben Telekommal lehetett, most nem.
  • Tetsuo #4
    Hazánkban lehet alkudozni szolgáltatóval, mert munkanapon internetkiesés volt? Szerintem simán lerakják a telefont.
  • pasi29uk #3
    Mindenki magabol indul ki...
    Magam reszerol udvozlom ezt a fajta megoldast. Kb az osszes szolgaltatoval kotott szerzodesemre rakuldenem lefekves elott aztan reggel megnezem mi az eredmeny.
    Ha nem tetszik akkor elutasitom es kezdhet alkudozni ujra.
  • tom_pika #2
    Algoritmus ellen algoritmust kell bevetni. Majd alkudoznak egymással. A hülye ember meg elfogadja amit kialkudtak úgy, hogy azt se tudja, mi történik.
  • Ellaberin #1
    Hát ja. Ha te már elég hülye vagy, vagy lusta, legalább bízz meg egy algoritmust, hogy legyen az helyetted pofátlan.