Gyurkity Péter
Két új márkát vezet be a BYD
Alaposan kibővül a kínálat jövőre, két további saját márka piaci debütálásával.
A BYD egyre gyakrabban szerepel híreinkben, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a kínai gyártó egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos autókra, a hibridekkel együtt pedig abszolút piacvezetőnek számít. Legutóbb arról írtunk, hogy gyorsan apad a Tesla előnye a tisztán elektromos fejlesztéseknél, most pedig újabb bejelentésre kerítettek sort a kínai illetékesek.
A hivatalos bejelentésből az derül ki, hogy a cég eddig összesen 3 millió, úgynevezett New Energy járművet szállított eddig le, a terjeszkedés ütemét pedig jól jelzi, hogy míg az első millióhoz 13 évre volt szükség, a második elérése alig 1 évet, a harmadik pedig mindössze 6 hónapot vett igénybe. Kiemelték, hogy jövőre két új márka bevezetését tervezik, ennek megfelelően a meglévő BYD (azon belül is a Dynasty- és az Ocean-vonal), valamint a Mercedes közreműködésével tevékenykedő Denza mellett felbukkan a kínálatban a Yangwang, valamint egy másik, közelebbről meg nem nevezett termékcsalád, így a teljes kínálatban már összesen 5 eltérő sorozat példányai közül választhatunk majd.
A Yangwang az elmondottak szerint csúcskategóriás megoldásokkal hódítana a luxusjárművek szegmensében, mégpedig az első negyedévtől, vadonatúj technológiákkal és funkciókkal. A vonalért a most bejegyzett Shenzhen Yangwang Automobile Sales Co. lesz felelős, az első jövevény pedig egy off-road elektromos autó lesz, korábban nem látott teljesítménnyel. Hasonló fejlesztésekről már láthattunk képeket (lásd a fenti fotót), ezek állítólag tesztpéldányok voltak, további információ azonban egyelőre nem szivárgott ki. Elhangzott a Blade Battery és a CTB (cell-to-body) kifejezés is, ezek részleteit azonban csak később ismerhetjük csak meg. Az ár nem lesz kedvező, ez ugyanis 112 és 211 ezer dollár között mozog majd, nyilván a felszereltségtől függően.
A másik márka nevét egyelőre nem közölték, ez szintén jövőre mutatkozik majd be, családi és luxusautókkal, egyedi kivitelben, profi funkciókkal.
A BYD egyre gyakrabban szerepel híreinkben, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a kínai gyártó egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos autókra, a hibridekkel együtt pedig abszolút piacvezetőnek számít. Legutóbb arról írtunk, hogy gyorsan apad a Tesla előnye a tisztán elektromos fejlesztéseknél, most pedig újabb bejelentésre kerítettek sort a kínai illetékesek.
A hivatalos bejelentésből az derül ki, hogy a cég eddig összesen 3 millió, úgynevezett New Energy járművet szállított eddig le, a terjeszkedés ütemét pedig jól jelzi, hogy míg az első millióhoz 13 évre volt szükség, a második elérése alig 1 évet, a harmadik pedig mindössze 6 hónapot vett igénybe. Kiemelték, hogy jövőre két új márka bevezetését tervezik, ennek megfelelően a meglévő BYD (azon belül is a Dynasty- és az Ocean-vonal), valamint a Mercedes közreműködésével tevékenykedő Denza mellett felbukkan a kínálatban a Yangwang, valamint egy másik, közelebbről meg nem nevezett termékcsalád, így a teljes kínálatban már összesen 5 eltérő sorozat példányai közül választhatunk majd.
A Yangwang az elmondottak szerint csúcskategóriás megoldásokkal hódítana a luxusjárművek szegmensében, mégpedig az első negyedévtől, vadonatúj technológiákkal és funkciókkal. A vonalért a most bejegyzett Shenzhen Yangwang Automobile Sales Co. lesz felelős, az első jövevény pedig egy off-road elektromos autó lesz, korábban nem látott teljesítménnyel. Hasonló fejlesztésekről már láthattunk képeket (lásd a fenti fotót), ezek állítólag tesztpéldányok voltak, további információ azonban egyelőre nem szivárgott ki. Elhangzott a Blade Battery és a CTB (cell-to-body) kifejezés is, ezek részleteit azonban csak később ismerhetjük csak meg. Az ár nem lesz kedvező, ez ugyanis 112 és 211 ezer dollár között mozog majd, nyilván a felszereltségtől függően.
A másik márka nevét egyelőre nem közölték, ez szintén jövőre mutatkozik majd be, családi és luxusautókkal, egyedi kivitelben, profi funkciókkal.