Gyurkity Péter
Játékoknál lassít a Windows 11
A legújabb verzió a játékoknál okoz gondokat, ezt most a Microsoft is elismerte.
A redmondi cég friss operációs rendszeréről nem is olyan régen írtuk, hogy eddig a felhasználók durván 15 százaléka áll át arra, bár a játékosokra koncentráló Valve ennél magasabb, csaknem 25 százalékos arányt mért. Kiderült azonban, hogy a legújabb verzió több hibával futott be, ezek többek között a játékoknál okoznak gondokat.
A Windows 11 22H2 eredetileg még szeptemberben bukkant fel, ezt követően pedig szinte azonnal negatív visszajelzések futottak be a felhasználók egy részétől, egyebek mellett a játékok belassulását emelve ki fő tünetként. Elsőként az nVidia grafikus kártyáit alkalmazó konfigurációk voltak érintettek a jelenségben, a cég viszont rögtön a Microsoftot jelölte meg bűnösként, azt hangsúlyozva ki, hogy az új GPU-debugger eszközök miatt tapasztalható a lassulás. Azóta új szoftveres meghajtókat tettek elérhetővé, a gondok azonban továbbra is velünk vannak, ezt pedig most végre a Microsoft is elismerte, hiszen saját támogatói oldalukon tették közzé a fontosabb tudnivalókat.
A most kiegészített oldalon arról olvashatunk, hogy egyes játékok valóban lassabban futnak az új verzión, éppen az említett, nem a végfelhasználóknak szánt eszközök aktiválódása miatt. Az érintett konfigurációkon egyelőre visszatartják a frissítést, amennyiben azonban már telepítettük azt, az adott játékok és alkalmazások frissítését ajánlják ideiglenes megoldásként – ez viszont nyilván az alkotás fejlesztőjétől függ, hiszen nem minden esetben elérhetők újabb verziók. Eközben azt is jelezték, hogy ők maguk is dolgoznak a javításon, ezért arra kérik a felhasználókat, hogy ne frissítsék manuálisan (a Media Creation Tool bevetésével) az operációs rendszert.
Az AMD esetében a cég nem észlelt problémákat, a felhasználók egy része szerint azonban a Ryzen-chipek is érintettek a jelenségben.
A redmondi cég friss operációs rendszeréről nem is olyan régen írtuk, hogy eddig a felhasználók durván 15 százaléka áll át arra, bár a játékosokra koncentráló Valve ennél magasabb, csaknem 25 százalékos arányt mért. Kiderült azonban, hogy a legújabb verzió több hibával futott be, ezek többek között a játékoknál okoznak gondokat.
A Windows 11 22H2 eredetileg még szeptemberben bukkant fel, ezt követően pedig szinte azonnal negatív visszajelzések futottak be a felhasználók egy részétől, egyebek mellett a játékok belassulását emelve ki fő tünetként. Elsőként az nVidia grafikus kártyáit alkalmazó konfigurációk voltak érintettek a jelenségben, a cég viszont rögtön a Microsoftot jelölte meg bűnösként, azt hangsúlyozva ki, hogy az új GPU-debugger eszközök miatt tapasztalható a lassulás. Azóta új szoftveres meghajtókat tettek elérhetővé, a gondok azonban továbbra is velünk vannak, ezt pedig most végre a Microsoft is elismerte, hiszen saját támogatói oldalukon tették közzé a fontosabb tudnivalókat.
A most kiegészített oldalon arról olvashatunk, hogy egyes játékok valóban lassabban futnak az új verzión, éppen az említett, nem a végfelhasználóknak szánt eszközök aktiválódása miatt. Az érintett konfigurációkon egyelőre visszatartják a frissítést, amennyiben azonban már telepítettük azt, az adott játékok és alkalmazások frissítését ajánlják ideiglenes megoldásként – ez viszont nyilván az alkotás fejlesztőjétől függ, hiszen nem minden esetben elérhetők újabb verziók. Eközben azt is jelezték, hogy ők maguk is dolgoznak a javításon, ezért arra kérik a felhasználókat, hogy ne frissítsék manuálisan (a Media Creation Tool bevetésével) az operációs rendszert.
Az AMD esetében a cég nem észlelt problémákat, a felhasználók egy része szerint azonban a Ryzen-chipek is érintettek a jelenségben.