Berta Sándor
Kimarad a letöltési lehetőség a Netflix reklámos előfizetési csomagjából
A stream-szolgáltató korlátozásokkal vezeti be az új konstrukciót.
A hamarosan megjelenő csomagban a Netflix megtagadhatja a felhasználóktól a filmek és sorozatok offline megtekintéséhez szükséges letöltési lehetőséget - erről a Bloomberg számolt be Steve Moser fejlesztőre hivatkozva. Moser közelebbről megvizsgálta a vállalat alkalmazásának a forráskódját és talált egy erre való utalást. "A letöltések minden előfizetéshez elérhetők, kivéve a Netflixet hirdetésekkel nézők" - olvasható az iPhone alkalmazás forráskódjának tippjei között. Moser szerint a kód azt is tartalmazza, hogy a reklámokat nem lehet kihagyni és a felhasználók nem férhetnek hozzá a médiavezérlőkhöz a hirdetések alatt.
A stream-szolgáltató nem kommentálta az ügyet a Bloombergnek, de korábban már kiszivárgott, hogy nem minden film és sorozat lesz elérhető a reklámos előfizetéses konstrukciók esetében. Talán pont a letöltési lehetőség hiánya lehet az a dolog, amivel a Netflix arra akarja rávenni az ügyfeleit, hogy fizetős előfizetésre iratkozzanak fel. A letöltési lehetőségnek köszönhetően a tartalmak jó hálózati lefedettség esetén vagy WLAN-hálózaton belül letölthetők, és később offline is megnézhetők - például egy vonat- vagy repülőút közben.
Tekintettel arra, hogy a szolgáltatás indulása több hónap múlva várható, valószínű, hogy a cég tervei még nem véglegesek, és a megközelítés még változhat. Ennek ellenére biztos, hogy a Netflix mindent megtesz, hogy megkülönböztesse az új szolgáltatást jelenlegi kínálatától, a tartalomszolgáltatókhoz hasonlóan: a kaliforniai székhelyű Los Gatos cég már közölte, hogy nem kínálja fel az összes tartalmát a hirdetéseket bevállaló nézőknek. A 4K felbontást és egyszerre akár négy streamet kínáló szolgáltatás havi 20 dollár az Egyesült Államokban.
Először márciusban nem utasította el kategorikusan a Netflix egyik magas rangú képviselője a hirdetéseken alapuló előfizetési modell alkalmazását. Spencer Neumann, a cég pénzügyi vezetője a vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy soha nem lehet azt mondani, hogy soha. Májusban a The New York Times azt írta, hogy az előfizetői szám csökkenése a menedzsmentet a tervei előrébb hozására kényszerítették, ezért a reklámok segítségével finanszírozott, olcsóbb előfizetés bevezetésére már az esztendő végén sor kerül. Júliusban pedig kiderült, hogy a cég számos filmstúdió, köztük a Paramount Pictures Studios, a Sony Pictures Enterntainment Inc., a Universal Pictures és a Warner Bros. Enterntainment képviselőivel folytat tárgyalásokat azért, hogy be tudja vezetni az új konstrukciót.
A hamarosan megjelenő csomagban a Netflix megtagadhatja a felhasználóktól a filmek és sorozatok offline megtekintéséhez szükséges letöltési lehetőséget - erről a Bloomberg számolt be Steve Moser fejlesztőre hivatkozva. Moser közelebbről megvizsgálta a vállalat alkalmazásának a forráskódját és talált egy erre való utalást. "A letöltések minden előfizetéshez elérhetők, kivéve a Netflixet hirdetésekkel nézők" - olvasható az iPhone alkalmazás forráskódjának tippjei között. Moser szerint a kód azt is tartalmazza, hogy a reklámokat nem lehet kihagyni és a felhasználók nem férhetnek hozzá a médiavezérlőkhöz a hirdetések alatt.
A stream-szolgáltató nem kommentálta az ügyet a Bloombergnek, de korábban már kiszivárgott, hogy nem minden film és sorozat lesz elérhető a reklámos előfizetéses konstrukciók esetében. Talán pont a letöltési lehetőség hiánya lehet az a dolog, amivel a Netflix arra akarja rávenni az ügyfeleit, hogy fizetős előfizetésre iratkozzanak fel. A letöltési lehetőségnek köszönhetően a tartalmak jó hálózati lefedettség esetén vagy WLAN-hálózaton belül letölthetők, és később offline is megnézhetők - például egy vonat- vagy repülőút közben.
Tekintettel arra, hogy a szolgáltatás indulása több hónap múlva várható, valószínű, hogy a cég tervei még nem véglegesek, és a megközelítés még változhat. Ennek ellenére biztos, hogy a Netflix mindent megtesz, hogy megkülönböztesse az új szolgáltatást jelenlegi kínálatától, a tartalomszolgáltatókhoz hasonlóan: a kaliforniai székhelyű Los Gatos cég már közölte, hogy nem kínálja fel az összes tartalmát a hirdetéseket bevállaló nézőknek. A 4K felbontást és egyszerre akár négy streamet kínáló szolgáltatás havi 20 dollár az Egyesült Államokban.
Először márciusban nem utasította el kategorikusan a Netflix egyik magas rangú képviselője a hirdetéseken alapuló előfizetési modell alkalmazását. Spencer Neumann, a cég pénzügyi vezetője a vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy soha nem lehet azt mondani, hogy soha. Májusban a The New York Times azt írta, hogy az előfizetői szám csökkenése a menedzsmentet a tervei előrébb hozására kényszerítették, ezért a reklámok segítségével finanszírozott, olcsóbb előfizetés bevezetésére már az esztendő végén sor kerül. Júliusban pedig kiderült, hogy a cég számos filmstúdió, köztük a Paramount Pictures Studios, a Sony Pictures Enterntainment Inc., a Universal Pictures és a Warner Bros. Enterntainment képviselőivel folytat tárgyalásokat azért, hogy be tudja vezetni az új konstrukciót.