Berta Sándor

Saját chipgyárakat épít India

Az ország így győzné le a globális chiphiányt.

A Tata Motors a Nexon EV modell segítségével a helyi elektromos autópiac több mint 60 százalékát uralja. A gyártó nagyobb piaci részesedésre is szert tehetne, de ahhoz nem rendelkezik elég félvezetővel. Natarajan Chandrasekaran, a konglomerátum vezetője jelezte, hogy saját chipgyártó üzem felépítését tervezik azért, hogy biztonságban tudják az alkatrész-ellátást. A konszern éves bevétele több mint 100 milliárd dollár és India legnagyobb vállalatai közé tartozik. A példát számos más helyi társaság követni akarja.

Narendra Damodardas Modi indiai miniszterelnök korábban közölte, hogy az ágazat szereplőit milliárdos kedvezményekkel akarja Indiába csábítani és ezzel alapvetően változtatni akar az ország és a chipgyártás kapcsolatán. Most ugyanis az állam gyakorlatilag semmilyen szerepet nem játszik az ágazatban. A kezdeményezés már elkönyvelhette az első sikerét, ugyanis az ISMC nevű cég Karnataka szövetségi államban 3 milliárd dollárért építi fel az új létesítményét és ezzel 1500 új munkahelyet teremt. Az ISMC a Next Orbit Ventures és az izraeli Tower Semiconductor közös vállalata. A Vedanta indiai konglomerátum pedig szándéknyilatkozatot írt alá a Foxconn (Hon Hai Precision Industry Co.) képviselőivel félvezetők indiai közös gyártásáról. Az új gyárban chipek mellett okostelefon-kijelzőket is fognak gyártani és a tervezett beruházások összege elérheti a 20 milliárd dollárt. A befektetők ingyen kapnak meg egy 400 hektáros területet, továbbá kedvezményes árat kell fizetniük az áramért és a vízért.

Indiai szerepvállalása azért érdekes, mert a térségben eddig Malajzia számított vezetőnek ezen a területen. Modi kormánya úgy becsülte, hogy a 2020-ban még "csak" 15 milliárd dolláros indiai chippiac 2026-ra 63 milliárd dolláros lehet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sgfelh #3
    Egy modern autóban CPU nagyon sok van pl a motormenedzsment, injektorok vezérlése a kipufogógázak és sok egyéb függvényében, külön a müszerfalon a kijelzők vezérlésére, magában a kijelzőben is külön kontroller csip üzemel ami ugyancsak egy cpu-ra épül, de minden elektronika az autó minden szegletében CAN porton kommunikál egymással és ezt a protokollt minden egyes csipnek értelmeznie kell tehát feltételezhető, hogy rengeteg kisebb nagyobb cpu-ra épülő kontroller csip helyezkedik el egy hagyományos autóban.
  • kvp #2
    Az autoiparnak teljesitmeny felvezetok es mikrovezerlok kellenek. Ezek a 80-as evek technologiai szintjen is eloallithatoak, de magat a technologiat meg az 1960-as evek elejen fejlesztettek ki.

    A mai vilagban sokkal tobb teljesitmeny felvezeto es mikrovezerlo kell mint high end szamitogep. Egy modern elektromos autoban kb. egy tucat teljesitmeny vezerlo alkatresz van a motorvezerlesben es a toltoaramkorben, plusz tobb tucat mikrovezerlo szetszorva a jarmu minden sarkaba, mig kozponti processzorbol (CPU) altalalaban egy darab van a muszerfal mogott es joreszt csak a nagymeretu kijelzot es annak funkcioit vezerli (muszerfal, navigacio, szorakoztato rendszer, mobil kommunikacio, stb.). Az autogyartok szamara jelenleg a legnagyobb hiany a fenti ket, mindenki altal marokszamra hasznalt aramkortipusbol van.
  • Agyturbinikusz #1
    És mindjárt jön valaki, aki szerint nem is értenek hozzá, meg az összes indiai hülye.