Berta Sándor
Ételszállítási pozícióját erősítené az Uber
A közösségi utazásmegosztó több milliárd dollárt sem sajnálna erre a célra.
Az Uber szeretné megerősíteni az ételszállítás területén meglévő pozícióját és ezért az elmúlt hónapokban próbált egyezségre jutni a GrubHubbal, de a két cég fúzióját célzó tárgyalások végül megszakadtak. A vállalat most egy újabb piaci szereplőt nézett ki magának és a Postmates megvásárlására a The Washington Post cikke szerint akár 2,6 milliárd dollárt sem sajnálna. Ezek a megbeszélések a The New York Times értesülései alapján még zajlanak.
Az Uber szóvivője a CNBC-nek azt nyilatkozta, hogy miként a közösségi utazásmegosztás területének, úgy az ételszállítási ágazatnak is szüksége van konszolidációra ahhoz, hogy kiaknázható legyen a benne rejlő teljes potenciál. Az esetleges üzletkötés a Postmates számára is rendkívül kedvező lehetőség lenne arra, hogy népszerűbbé váljon, ugyanis a startup ilyen szempontból jelenleg nem tudja felvenni a versenyt a vetélytársaival, például a GrubHubbal, amely nemrég a brit Just Eat tulajdonába került körülbelül 7,3 milliárd dollárért. A 2011-ben alapított Postmates piaci értékét körülbelül 2,4 milliárd dollárra becsülik és különösen az Amerikai Egyesült Államok part menti településein örvend nagy népszerűségnek. A vállalkozás az üzleti modellje és az erős konkurensei miatt ugyanakkor eddig nem tudott szintet lépni. Tavaly még a GrubHub is megpróbálta felvásárolni a startupot, de nem járt sikerrel.
Az Uber szeretné megerősíteni az ételszállítás területén meglévő pozícióját és ezért az elmúlt hónapokban próbált egyezségre jutni a GrubHubbal, de a két cég fúzióját célzó tárgyalások végül megszakadtak. A vállalat most egy újabb piaci szereplőt nézett ki magának és a Postmates megvásárlására a The Washington Post cikke szerint akár 2,6 milliárd dollárt sem sajnálna. Ezek a megbeszélések a The New York Times értesülései alapján még zajlanak.
Az Uber szóvivője a CNBC-nek azt nyilatkozta, hogy miként a közösségi utazásmegosztás területének, úgy az ételszállítási ágazatnak is szüksége van konszolidációra ahhoz, hogy kiaknázható legyen a benne rejlő teljes potenciál. Az esetleges üzletkötés a Postmates számára is rendkívül kedvező lehetőség lenne arra, hogy népszerűbbé váljon, ugyanis a startup ilyen szempontból jelenleg nem tudja felvenni a versenyt a vetélytársaival, például a GrubHubbal, amely nemrég a brit Just Eat tulajdonába került körülbelül 7,3 milliárd dollárért. A 2011-ben alapított Postmates piaci értékét körülbelül 2,4 milliárd dollárra becsülik és különösen az Amerikai Egyesült Államok part menti településein örvend nagy népszerűségnek. A vállalkozás az üzleti modellje és az erős konkurensei miatt ugyanakkor eddig nem tudott szintet lépni. Tavaly még a GrubHub is megpróbálta felvásárolni a startupot, de nem járt sikerrel.