Berta Sándor
Szélvédő és visszapillantó tükör nélküli jármű kapott közúti közlekedési engedélyt
A tengerentúli hatóságok engedélyezték, hogy a különleges gépkocsi forgalomba állhasson.
A Nuro AI által kifejlesztett R2 első autonóm közúti járműként kapta meg az engedélyt arra, hogy átlátszó szélvédő, tükör és visszapillantó kamera nélkül közlekedjen.
Az autó élelmiszereket szállít ki és az első ilyen gépkocsi, amely forgalomba állhatott az Amerikai Egyesült Államokban. Ezt az amerikai közlekedési minisztériumhoz tartozó National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) különleges engedélye tette lehetővé, amely két évre érvényes és 5000 járműre vonatkozik. A gyártónak rendszeresen jelentéseket kell küldenie a közlekedési hatóságnak és ezzel párhuzamosan azokat a településeket is tájékoztatnia kell, ahol alkalmazni akarja az autóját. A tervek alapján az első gépkocsi az első negyedévben jelenhet meg Houston útjain.
Az R2 2,71 méter hosszú, de csak körülbelül 1,10 méter széles, így eleve nem is lenne hely egy sofőr vagy egy utas részére. A járművet felszerelték LiDAR-egységgel, radarral és kamerákkal. A maximális sebessége 40 kilométer/óra, míg az akkumulátora 31 kilowattórás. Az új modell súlya 1150 kilogramm és legfeljebb 190 kilogramm árucikket tud szállítani. Miután klimatizált, így akár romlandó élelmiszerek kézbesítésére is alkalmas. Az autót a Nuro AI és a michigani Roush Enterprises közösen fejlesztette ki és építette meg.
A Nuro AI által kifejlesztett R2 első autonóm közúti járműként kapta meg az engedélyt arra, hogy átlátszó szélvédő, tükör és visszapillantó kamera nélkül közlekedjen.
Az autó élelmiszereket szállít ki és az első ilyen gépkocsi, amely forgalomba állhatott az Amerikai Egyesült Államokban. Ezt az amerikai közlekedési minisztériumhoz tartozó National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) különleges engedélye tette lehetővé, amely két évre érvényes és 5000 járműre vonatkozik. A gyártónak rendszeresen jelentéseket kell küldenie a közlekedési hatóságnak és ezzel párhuzamosan azokat a településeket is tájékoztatnia kell, ahol alkalmazni akarja az autóját. A tervek alapján az első gépkocsi az első negyedévben jelenhet meg Houston útjain.
Az R2 2,71 méter hosszú, de csak körülbelül 1,10 méter széles, így eleve nem is lenne hely egy sofőr vagy egy utas részére. A járművet felszerelték LiDAR-egységgel, radarral és kamerákkal. A maximális sebessége 40 kilométer/óra, míg az akkumulátora 31 kilowattórás. Az új modell súlya 1150 kilogramm és legfeljebb 190 kilogramm árucikket tud szállítani. Miután klimatizált, így akár romlandó élelmiszerek kézbesítésére is alkalmas. Az autót a Nuro AI és a michigani Roush Enterprises közösen fejlesztette ki és építette meg.