Berta Sándor
A számítógép megjósolja, hogy mennyire lesz sikeres egy film
Az egyik hollywoodi stúdió a jövőben a technológia segítségével döntene az egyes alkotások elkészítéséről.
A Warner Bros. a következő években a Cinelytic nevű technológiai cég projektmenedzsment-rendszerét fogja alkalmazni, amely a mesterséges intelligenciára épül. A szoftver segít majd a cégnek abban, hogy a megfelelő döntéseket hozza meg az egyes művek finanszírozásával kapcsolatban.
Tobias Queisser, a Cinelytic alapítója hangsúlyozta, hogy a rendszerük másodpercek alatt képes kielemezni az egyes produkciókat vagy színészeket. Ugyanezt a munkát emberek több napon át végeznék. A megoldás különböző adatok figyelembevételével képes tanácsokat adni arról, hogy egy bizonyos film meghatározott színészekkel mekkora bevételt hoz majd az egyes országokban.
A Cinelytic platformja 2016 óta elérhető. A vállalat 2018-ban több mint 2,25 millió dollárt kapott T&B Media Global nevű thaiföldi finanszírozási alaptól. Azóta a cég számos stúdiót nyert meg ügyfelének, köztük volt a brit Ingenious Media, amely az Avatár finanszírozásában is komoly szerepet vállalt. Queisser úgy vélte, hogy az új együttműködés nem jelenti azt, hogy a jövőben minden döntési folyamatban az algoritmusok veszik át az emberek szerepét. Egy mesterséges intelligencia ugyanis még nem tud például kreatív döntéseket hozni, viszont képes számokat és hatalmas adatmennyiségeket feldolgozni. A döntési eljárásokban azonban még mindig tapasztalatra és megérzésekre van szükség.
A Warner Bros. a következő években a Cinelytic nevű technológiai cég projektmenedzsment-rendszerét fogja alkalmazni, amely a mesterséges intelligenciára épül. A szoftver segít majd a cégnek abban, hogy a megfelelő döntéseket hozza meg az egyes művek finanszírozásával kapcsolatban.
Tobias Queisser, a Cinelytic alapítója hangsúlyozta, hogy a rendszerük másodpercek alatt képes kielemezni az egyes produkciókat vagy színészeket. Ugyanezt a munkát emberek több napon át végeznék. A megoldás különböző adatok figyelembevételével képes tanácsokat adni arról, hogy egy bizonyos film meghatározott színészekkel mekkora bevételt hoz majd az egyes országokban.
A Cinelytic platformja 2016 óta elérhető. A vállalat 2018-ban több mint 2,25 millió dollárt kapott T&B Media Global nevű thaiföldi finanszírozási alaptól. Azóta a cég számos stúdiót nyert meg ügyfelének, köztük volt a brit Ingenious Media, amely az Avatár finanszírozásában is komoly szerepet vállalt. Queisser úgy vélte, hogy az új együttműködés nem jelenti azt, hogy a jövőben minden döntési folyamatban az algoritmusok veszik át az emberek szerepét. Egy mesterséges intelligencia ugyanis még nem tud például kreatív döntéseket hozni, viszont képes számokat és hatalmas adatmennyiségeket feldolgozni. A döntési eljárásokban azonban még mindig tapasztalatra és megérzésekre van szükség.