Gyurkity Péter
A sorozatok és a játékok felé nyit az Apple
A cég viszont a magazinokat és a hitelkártyák piacát sem hagyja figyelmen kívül.
Az Apple megoldásai iránt érdeklődő felhasználók és az elemzők hetek-hónapok óta várták a cég soron következő rendezvényét, amellyel kapcsolatban nem túl sok részlet szivárgott ki. A hardveres megoldások helyett most elsősorban a szoftveres szolgáltatásokra helyezték a hangsúlyt, ez viszont azt jelenti, hogy az Apple több új területen is megjelenik.
A legnagyobb durranás valószínűleg az Apple TV+ lesz, amely egy újragondolt app, egyesítve az iTunes rendszerén keresztül értékesített mozifilmeket és tévésorozatokat, a kényelmes, havi 10 dollárt kóstáló előfizetési ajánlatot, exkluzív tartalmakat, az Apple által készített új sorozatokat és egyéb műsorokat, valamint az élőben streamelt további közvetítéseket. Egyesek szerint ez gyakorlatilag egy médiaháború elindítását jelzi, erre viszont már lehetett következtetni, hiszen Tim Cook a közelmúltban többször is kihangsúlyozta, hogy a szolgáltatásokból származó bevételek sokkal gyorsabban növekednek, mint ahogy azt a hardveres területen megszoktuk, így várható volt, hogy itt próbálnak majd meg valami újjal előállni. A siker érdekében számos jól ismert nevet leszerződtettek, itt jelen lesznek a HBO és a Showtime alkotásai, de felbukkan majd Oprah és Jennifer Aniston is, akiket további ismert hollywoodi sztárok egészítenek majd ki. Ez tehát a válasz arra, hogy a cég miért nem működik együtt a Netflix-platformmal, hiszen ez utóbbi így közvetlen riválissá vált számukra. A
A napokban írtunk arról, hogy bemutatkozott a Google platformja, amely a játékok streamelését helyezi a középpontba. Ezt a szegmenst célozza meg az Apple Arcade is, amely minden iOS-készüléken, Mac-számítógépeken, valamint több okostévén is megjeleníti az általunk kívánt alkotásokat, elsősorban offline módban, kifejezetten a prémium kategóriás játékokra koncentrálva, hogy ezeket népszerűbbé tegyék. Reklámok és appon belüli vásárlási lehetőség nem lesz jelen, így a gyerekeket szabadjára engedhetjük, illetve lehetővé válik a készülékek közötti gyors váltás, az elért eredmények megőrzése mellett. Itt is számos jól ismert név jelenik meg a kínálatban, míg maga a platform az App Store egy új füleként jelenik majd meg számunkra – 150 országban, még az idén, egyelőre ismeretlen előfizetési díjjal.
Az Apple News+ már a prémium publikációkat, kiadványokat és magazinokat veszi célkeresztbe, míg az alapértelmezett Apple News ingyenes marad. A felhasználók több mint 300 politikai, kulturális, művészeti, gasztronómiai, utazási és sportmagazint olvashatnak. Az együttműködő partnerek jelölhetik ki, hogy az előfizetők számára mely prémium tartalmakat teszik elérhetővé a rendszeren belül, itt a Wall Street Journal, a Vogue, az ELLE, az ESPN, a WIRED, a Vanity Fair, valamint a National Geographic érdemel gyors említést, bár a lista ennél nyilván jóval terjedelmesebb. A kiadók animált borítóképekkel mutathatják be a kiadványaikat, s egy új alkalmazás segítségével a tartalmaikat az iPhone és az iPad készülékek képernyőire optimalizálhatják. Külön algoritmus ajánlja az érdekes cikkeket és riportokat.
Az Apple szerint az elérhető tartalmak együttes díja évente 8000 dollár lenne, ehelyett itt szintén 10 dolláros havidíjjal csábítják a felhasználókat. Egy előfizetést a család több tagja is használhat, az első hónap ingyenes. A szolgáltatás az Egyesült Királyságban csak ősszel jelenik meg, az első körben ugyanis az USA és Kanada lesz fókuszban. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy olyan hely akarnak lenni, ahol a hírek megbízható forrásokból származnak és ahol szakértők válogatják azokat. Hisznek az újságírás erejében és abban, hogy komoly befolyást gyakorolhat az emberek életére
A cég a hitelkártyák területén is megjelenik, bár az Apple Card alapértelmezett módon virtuális példány lesz, amit külön kérésre küldenek el fizikai formátumban (titánlapként, lézeres gravírozással, bár a kártyaszám és a CVV-kód nem lesz jelen annak felületén a nagyobb biztonság érdekében). Közvetlenül az iPhone készülékekről rendelhetik majd meg az ügyfelek és a nyártól lesz elérhető. Amint a bank aktiválta a kártyát, annak digitális másolata megjelenik az Apple Wallet rendszerében és percek alatt használatba helyezhető egy ApplePay-funkciót támogató iPhone készüléken. A kártyaszám, a biztonsági kód és a lejárati időpont kizárólag digitális formában tekinthető meg, s a Wallet keretében lekérdezhetők az aktuális számlaegyenleg, valamint a különböző számlák és kifizetések. A rendszer eltárolja a tranzakciók helyét és idejét is.
Az adatvédelem elsődleges szempont és azok, akik az új hitelkártyával fizetnek, visszakapják a kifizetett összeg 2 százalékát, míg a társaság boltjaiban kiadott pénzek 3 százalékát. Az AppleCard projekt két partnere a Goldman Sachs és a MasterCard. Richard Gnodde, a Goldman Sachs nemzetközi üzletekért felelős vezetője kiemelte, hogy az AppleCard nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban lesz elérhető, hanem más országokban is és idővel biztosan el fognak gondolkodni a nemzetközi lehetőségeken.
Az Apple megoldásai iránt érdeklődő felhasználók és az elemzők hetek-hónapok óta várták a cég soron következő rendezvényét, amellyel kapcsolatban nem túl sok részlet szivárgott ki. A hardveres megoldások helyett most elsősorban a szoftveres szolgáltatásokra helyezték a hangsúlyt, ez viszont azt jelenti, hogy az Apple több új területen is megjelenik.
A legnagyobb durranás valószínűleg az Apple TV+ lesz, amely egy újragondolt app, egyesítve az iTunes rendszerén keresztül értékesített mozifilmeket és tévésorozatokat, a kényelmes, havi 10 dollárt kóstáló előfizetési ajánlatot, exkluzív tartalmakat, az Apple által készített új sorozatokat és egyéb műsorokat, valamint az élőben streamelt további közvetítéseket. Egyesek szerint ez gyakorlatilag egy médiaháború elindítását jelzi, erre viszont már lehetett következtetni, hiszen Tim Cook a közelmúltban többször is kihangsúlyozta, hogy a szolgáltatásokból származó bevételek sokkal gyorsabban növekednek, mint ahogy azt a hardveres területen megszoktuk, így várható volt, hogy itt próbálnak majd meg valami újjal előállni. A siker érdekében számos jól ismert nevet leszerződtettek, itt jelen lesznek a HBO és a Showtime alkotásai, de felbukkan majd Oprah és Jennifer Aniston is, akiket további ismert hollywoodi sztárok egészítenek majd ki. Ez tehát a válasz arra, hogy a cég miért nem működik együtt a Netflix-platformmal, hiszen ez utóbbi így közvetlen riválissá vált számukra. A
A napokban írtunk arról, hogy bemutatkozott a Google platformja, amely a játékok streamelését helyezi a középpontba. Ezt a szegmenst célozza meg az Apple Arcade is, amely minden iOS-készüléken, Mac-számítógépeken, valamint több okostévén is megjeleníti az általunk kívánt alkotásokat, elsősorban offline módban, kifejezetten a prémium kategóriás játékokra koncentrálva, hogy ezeket népszerűbbé tegyék. Reklámok és appon belüli vásárlási lehetőség nem lesz jelen, így a gyerekeket szabadjára engedhetjük, illetve lehetővé válik a készülékek közötti gyors váltás, az elért eredmények megőrzése mellett. Itt is számos jól ismert név jelenik meg a kínálatban, míg maga a platform az App Store egy új füleként jelenik majd meg számunkra – 150 országban, még az idén, egyelőre ismeretlen előfizetési díjjal.
Az Apple News+ már a prémium publikációkat, kiadványokat és magazinokat veszi célkeresztbe, míg az alapértelmezett Apple News ingyenes marad. A felhasználók több mint 300 politikai, kulturális, művészeti, gasztronómiai, utazási és sportmagazint olvashatnak. Az együttműködő partnerek jelölhetik ki, hogy az előfizetők számára mely prémium tartalmakat teszik elérhetővé a rendszeren belül, itt a Wall Street Journal, a Vogue, az ELLE, az ESPN, a WIRED, a Vanity Fair, valamint a National Geographic érdemel gyors említést, bár a lista ennél nyilván jóval terjedelmesebb. A kiadók animált borítóképekkel mutathatják be a kiadványaikat, s egy új alkalmazás segítségével a tartalmaikat az iPhone és az iPad készülékek képernyőire optimalizálhatják. Külön algoritmus ajánlja az érdekes cikkeket és riportokat.
Az Apple szerint az elérhető tartalmak együttes díja évente 8000 dollár lenne, ehelyett itt szintén 10 dolláros havidíjjal csábítják a felhasználókat. Egy előfizetést a család több tagja is használhat, az első hónap ingyenes. A szolgáltatás az Egyesült Királyságban csak ősszel jelenik meg, az első körben ugyanis az USA és Kanada lesz fókuszban. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy olyan hely akarnak lenni, ahol a hírek megbízható forrásokból származnak és ahol szakértők válogatják azokat. Hisznek az újságírás erejében és abban, hogy komoly befolyást gyakorolhat az emberek életére
A cég a hitelkártyák területén is megjelenik, bár az Apple Card alapértelmezett módon virtuális példány lesz, amit külön kérésre küldenek el fizikai formátumban (titánlapként, lézeres gravírozással, bár a kártyaszám és a CVV-kód nem lesz jelen annak felületén a nagyobb biztonság érdekében). Közvetlenül az iPhone készülékekről rendelhetik majd meg az ügyfelek és a nyártól lesz elérhető. Amint a bank aktiválta a kártyát, annak digitális másolata megjelenik az Apple Wallet rendszerében és percek alatt használatba helyezhető egy ApplePay-funkciót támogató iPhone készüléken. A kártyaszám, a biztonsági kód és a lejárati időpont kizárólag digitális formában tekinthető meg, s a Wallet keretében lekérdezhetők az aktuális számlaegyenleg, valamint a különböző számlák és kifizetések. A rendszer eltárolja a tranzakciók helyét és idejét is.
Az adatvédelem elsődleges szempont és azok, akik az új hitelkártyával fizetnek, visszakapják a kifizetett összeg 2 százalékát, míg a társaság boltjaiban kiadott pénzek 3 százalékát. Az AppleCard projekt két partnere a Goldman Sachs és a MasterCard. Richard Gnodde, a Goldman Sachs nemzetközi üzletekért felelős vezetője kiemelte, hogy az AppleCard nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban lesz elérhető, hanem más országokban is és idővel biztosan el fognak gondolkodni a nemzetközi lehetőségeken.