Berta Sándor
Dollármilliárdokat bukik a Netflix a fiókmegosztások miatt
A stream-szolgáltató agresszív mechanizmusokkal és áremeléssel reagálhat a kialakult a helyzetre.
A Cordcutting.com nevű amerikai blog tanulmányának adatai szerint a Netflix évente 2,3 milliárd dollárt veszít a lehetséges bevételeiből amiatt, mert a felhasználók megosztják az ismerőseikkel és a családtagjaikkal a fiókjaikat. Ugyanez az összeg az Amazon Prime Video esetében 540 millió, míg a Hulu esetében 480 millió dollár évente. A kiesett bevétel a Netflixnél havonta 192 millió, az Amazon Prime Videónál 45 millió, míg a Hulunál 40 millió dollár.
A stream-platform ügyfeleinek 15 százaléka nyilatkozta azt, hogy a felhasználói nevüket és a jelszavukat megosztják másokkal is. Az Amazon Prime Video esetében ugyanez az arány 16,5 százalék volt. Az emberek a leggyakrabban a szüleiknek és a testvéreiknek adják át a hozzáférési adataikat. Az idegen Netflix-fiókot használó személyek 59,3 százaléka mondta azt, hogy ha nem lenne többé hozzáférésük a stream-szolgáltatáshoz, akkor előfizetnének az ajánlatra. Ez 14 millió embert jelentene, akik havonta 112 millió dollár plusz bevételt generálnának a társaság számára. Az Amazon Prime Video esetében ugyanez az arány 27,6 százaléka lenne és 9 millió dollár plusz bevételt jelentene minden egyes hónapban. A Netflix egyébként nem tiltja a hozzáférés megosztását, de azt kizárólag a családon belül engedélyezi.
A Synamedia nevű cég egy új fejlesztéssel akadályozná meg a stream-jelszavak megosztását. A megoldás mesterséges intelligencia algoritmusra épül és a gépi tanulás követheti, hogy melyik stream-használó osztja meg engedély nélkül a fiókját és a jelszavát, s melyik nem. A stream-platformok eldönthetik, hogy milyen lépéseket tegyenek. Könnyen előfordulhat - például, ha egy jelszót több személynek eladtak egy fórumban - akkor akár a fiók bezárása is felmerülhet. Amennyiben viszont az okozott "kár" kicsi, például valaki csak a családján belül osztotta meg a hozzáférését, akkor csak egy e-mailes értesítést küldenek neki, illetve felajánlanak valamilyen drágább, a megosztást lehetővé tévő előfizetésre való átváltást.
A Cordcutting.com nevű amerikai blog tanulmányának adatai szerint a Netflix évente 2,3 milliárd dollárt veszít a lehetséges bevételeiből amiatt, mert a felhasználók megosztják az ismerőseikkel és a családtagjaikkal a fiókjaikat. Ugyanez az összeg az Amazon Prime Video esetében 540 millió, míg a Hulu esetében 480 millió dollár évente. A kiesett bevétel a Netflixnél havonta 192 millió, az Amazon Prime Videónál 45 millió, míg a Hulunál 40 millió dollár.
A stream-platform ügyfeleinek 15 százaléka nyilatkozta azt, hogy a felhasználói nevüket és a jelszavukat megosztják másokkal is. Az Amazon Prime Video esetében ugyanez az arány 16,5 százalék volt. Az emberek a leggyakrabban a szüleiknek és a testvéreiknek adják át a hozzáférési adataikat. Az idegen Netflix-fiókot használó személyek 59,3 százaléka mondta azt, hogy ha nem lenne többé hozzáférésük a stream-szolgáltatáshoz, akkor előfizetnének az ajánlatra. Ez 14 millió embert jelentene, akik havonta 112 millió dollár plusz bevételt generálnának a társaság számára. Az Amazon Prime Video esetében ugyanez az arány 27,6 százaléka lenne és 9 millió dollár plusz bevételt jelentene minden egyes hónapban. A Netflix egyébként nem tiltja a hozzáférés megosztását, de azt kizárólag a családon belül engedélyezi.
A Synamedia nevű cég egy új fejlesztéssel akadályozná meg a stream-jelszavak megosztását. A megoldás mesterséges intelligencia algoritmusra épül és a gépi tanulás követheti, hogy melyik stream-használó osztja meg engedély nélkül a fiókját és a jelszavát, s melyik nem. A stream-platformok eldönthetik, hogy milyen lépéseket tegyenek. Könnyen előfordulhat - például, ha egy jelszót több személynek eladtak egy fórumban - akkor akár a fiók bezárása is felmerülhet. Amennyiben viszont az okozott "kár" kicsi, például valaki csak a családján belül osztotta meg a hozzáférését, akkor csak egy e-mailes értesítést küldenek neki, illetve felajánlanak valamilyen drágább, a megosztást lehetővé tévő előfizetésre való átváltást.