Berta Sándor

A Facebook túlértékelt, az Instagram a menő

Egy új tanulmány alapján, pont a visszafogottság lehet a célravezető magatartás a közösségi oldalakon.

Julian Kawohl, a Berlini Műszaki és Tudományos Főiskola professzora és két kollégája, Florian Lieke és Sven Wedig híres személyiségek online megnyilvánulásait vizsgálták, s érdekes következtetésekre jutottak. "Egyáltalán nem jelenthető ki, hogy az, aki reklámozni akar valamit, akkor teszi a legjobbat, ha olyan prominensekre épít, akiknek viszonylag sok követőjük van és naponta többször is közzétesznek bejegyzéseket a Faebookon. 37 digitális szupersztár több mint 2300 közösségi bejegyzését elemeztük ki, s teljesen más eredmények jöttek ki. Kiderült, hogy a Facebook például teljesen túlértékelt. Aki stratégiai szempontból okos, napjainkban inkább az Instagramot használja."


Tech témában ők a legnépszerűbb emberek

"Ugyan lehet, hogy a Facebook közel kétszer akkorra felhasználói táborral rendelkezik, mint az Instagram, de az utóbbin az általunk vizsgált személyek tábora több mint 10-szer nagyobb mértékben növekszik, mint a közösségi portálon. Az Instagramon az interakciós arány 3,7 százalék, amely közel 20-szor nagyobb, mint a Facebookon. A 3,7 százalékos arány azt jelenti, hogy száz követő közül majdnem négy reagál a bejegyzésre, megosztja azt, hozzászól vagy lájkolja. A Facebookon ezzel szemben tízszer annyi bejegyzést kellene megjelentetni ahhoz, hogy feleennyi reakciót kapjunk" - összegezte a tapasztalatokat a szakember.

Julian Kawohl közölte, hogy talán azzal is összefügg a dolog, hogy az Instagramot egyszerűbb használni, bár a Facebookon sem kötelező beszélgetni, hiszen egy bejegyzést lehet csak lájkolni is. De számos embernek még egy egyszerű kattintás is túl sok lehet. Érdekes módon még az sem számít, hogy kinek van több követője, egy bizonyos mennyiség után ugyanis az interakciós arány lecsökken. Egy olyan globális sztárnak például, mint Ronaldo ugyan több mint 20 millió követője van, de nincs különösen magas interakciós aránya. Selena Gomezt tavaly 145 millióan követték az Instagramon, ezzel neki volt a legbefolyásosabb profilja a világon, de csak 2,75 százalékos volt az interakciós aránya. A kutatók ezért megállapították, hogy a követők optimális száma körülbelül 12 millió. A több követő nem jelent több visszajelzést az emberektől.


"Bill Gates ugyan csak 2,8 millió Instagram-követővel rendelkezik, de az interakciós aránya 12,86 százalék. Bár a Microsoft társalapítóját korábban inkább utálták az emberek, de ezzel párhuzamosan az is tény, hogy a neve a siker szinonimája. Sokak szemében még mindig ő a világ leggazdagabb embere, annak ellenére, hogy egy ideje Jeff Bezosnak, az Amazon alapítójának már nagyobb vagyona van. Gates egyszerűen szimpatikusabb a felhasználóknak, annak a mottónak az alapján, hogy ő az a milliárdos, aki a szomszédunk is lehetne. S pont a visszafogottsága a megnyerő és a sikere titka."

"Sokan azt hiszik, hogy minél több bejegyzést tesznek közzé, annál inkább felfigyelnek rájuk az emberek. De ez tévedés. Valójában pont fordítva van minden. Egy idő után a követők a bejegyzéseket kéretlen reklámlevelekként értékelik és nem reagálnak azokra. Bill Gates pont a régimódinak tűnő visszafogottságával éri el a hatalmas interakciós arányát. Kevesebb, mint napi egy bejegyzést jelentet meg, ezzel gyakorlatilag majdnem az optimális szinten van. Azt mértük, hogy a heti 5-6 bejegyzés mondható ideálisnak. Azok, akik naponta több mint egy bejegyzést hoznak nyilvánosságra, már idegesítik a felhasználókat" - szögezte le a Berlini Műszaki és Tudományos Főiskola professzora.

Hazánkban 2017-ben a legnépszerűbb a Facebook volt (93 százalék látogatta legalább hetente), míg az Instagramot az emberek 44 százaléka kereste fel, igaz, a legfiatalabbak 74 százaléka használta legalább hetente.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • wraithLord #1
    Lényegében tök mindegy, mert az Instagram is Facebook. Nem riválisai egymásnak, hanem az Instagram kiegészíti a FB-t. Ha igaza van a tanulmánynak, ez idővel meg fog fordulni... Én egyiket se használom, és nem is fogom. (Ami nem egyenlő azzal, hogy nincs rajtuk accountom, csak az accok közül egyiken kb. semmi sincs, a másikon pedig ténylegesen nincs semmi, még a nevem sem.)